Hej!
Jag söker musik där folk improviserar. Här är två exempel. OBS endast svenskmusik. SP1A på tåget till Köpenhamn - Rappar för läraren. http://www.youtube.com/watch?v=0xDQCYUQuQk
Någon som vet vilket band (finns flera) som gör en mkt snabbare version av black betty, speciellt i refrängen är de mkt snabbare "whoa black betty bamalam" .. ?
Någon som vet vilket band (finns flera) som gör en mkt snabbare version av black betty, speciellt i refrängen är de mkt snabbare "whoa black betty bamalam" .. ?
Jag är ute efter lite trevlig ambient eller ambient techno. Men jag vill inte att den ska vara så dov och mollstämd som så mycket ambient är. Jag vill ha sommarlätt, ljus och svävande ambient.
Jag har hittills inte hittat exakt det som jag söker (det kanske inte ens finns) så minna exempel kan kanske ses som lite sökta men de är ändå någotsånär en fingervisning.
Litar liknande till band som Vampire Weekend och Razorlight's första album (Up All Night)
Självklart har jag lyssnat på alla main-stream band som vissa lär rekommendera, typ Mando, Sugarplum etc. Ge mig de mer dolda, oupptäckta banden! Eller om ni har något stort band som verkligen genomlyser, kasta iväg namnet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!