Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-01-18, 20:53
Medlem
Lazjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Hipp hipp hurrai!! En syrian mindre, världen kommer inte sakna dig.
Att vara från Syrien är INTE samma sak som att vara syrian, bara så du vet. Syrien är muslimer, syrianer (och assyrier) är kristna.

"Syrianer är syrier ur historiskt perspektiv, men de själva använder helst inte den benämningen eftersom den sedan skapandet av staten Syrien under 1900-talet kommit att användas av landets arabiska befolkning."
Citera
2007-01-18, 21:03
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazjack
Att vara från Syrien är INTE samma sak som att vara syrian, bara så du vet. Syrien är muslimer, syrianer (och assyrier) är kristna.

"Syrianer är syrier ur historiskt perspektiv, men de själva använder helst inte den benämningen eftersom den sedan skapandet av staten Syrien under 1900-talet kommit att användas av landets arabiska befolkning."

Självklart är det så. My bad. En syrier mindre då.
Citera
2007-01-18, 21:05
Medlem
Lazjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Självklart är det så. My bad. En syrier mindre då.
Ja, det kan vi gott fira.
Citera
2007-01-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollnäs
Japp, helt rätt. Blatten är från Syrien tror jag från början. Han flyttade från Linköping 2003 har jag för mig upp till STHLM. I LKPG var han hatad av de flesta. Han lurade många andra blattar och kriminella så han var som sagt hatad av många. Sen växte han i sina brott. Från att deala E till grova misshandlar rån osv. Han trampade många på tårna.....

Han utnyttjade även småtjejer, gav dem för mycket knas så de slockande, sen vaknade de upp utan trosor och med sveda/smärta i muffen. En riktig hjälte med andra ord (som alla andra blattar).

Men nu är han där han ska vara, UNDER JORDEN, likstel, 3 grader kall och stirrande blick. JIIIPPPIIII HURRA HURRA HURRRA.

Jag förstår precis hur du känner. Jag är också bekant med folk som har varit riktiga praktarsel, och när de dör (helst en våldsam och obehaglig död) blir man oerhört glad. Lite sjukt, men glad blir man!

Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Öpnnar en pilsner och höjer en skål!

Det tråkiga med mord där slödder dödar slödder och utrotar varandra, är att bilden av hur det gick till sällan når ut till Svensson. De läser om ännu ett mord mitt i en livlig stadsdel och säger till varandra: "Nää vet du vad Agda, vad hemskt, nu vågar vi inte gå ut längre. Usch!". Sanningen är ju ganska enkel, Svenssons råkar sällan ut för sådant här. Det ska väl till att man träffas av en förlupen kula eller dylikt. Dessutom leder ju sådana här grova våldsbrott ofta till att polisen prioriterar ärendet och plockar bort ett helt gäng av dem från våra gator, så att Agda och hennes vännina egentligen borde känna sig mer säkra.

Som ett exempel på mediernas bullshit och hur de verkligen vill få oss att vara rädda, titta på frågorna i denna undersökningen. Vadå vinklade?

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,977818,00.html
Citera
2007-01-18, 21:12
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ja, det kan vi gott fira.

Han hade orsakat mycket lidande för många människor. Att det skulle sluta så här för honom var bara en tidsfråga.

Skål
Citera
2007-01-19, 16:19
Medlem
Mr 9-5s avatar
Hur sjukt det än må vara så kan jag inte låta bli att le... Sådanda svin är helt enkelt inte existensberättigade.
Citera
2007-01-19, 21:54
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om du satt så nära, och jag gissar att det tog en liten stund, undrar jag om du möjligen hade tid att artbestämma. Vad var det för något?

Han är arab.
Citera
2007-01-19, 21:59
Medlem
Takiidas avatar
Citat:

Den mördade killen var varken syrian eller arab från Syrien.
Citera
2007-01-23, 15:20
Medlem
istället för att rasbestämma så borde ni klubb/gäng bestämma folk...
detta e klubbar inblandade i....
Citera
2007-01-24, 20:04
Medlem
kess avatar
Han som blev mördad va ifrån mellanöstern. Han va inte alban som vissa påstår.
Citera
2007-01-27, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Den mördade killen var varken syrian eller arab från Syrien.

Rätt av dig, vårdslöst av mig.

Han var Iranier (Iran som ligger strax sydöst om Syrien.) Jag ber om ursäkt för min vårdslösa källkritik.

Men för mig är känslan likadan om det var en iranier eller syrian som mördades....

En iddi mindre
Citera
2007-01-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollnäs
Men nu är han där han ska vara, UNDER JORDEN, likstel, 3 grader kall och stirrande blick. JIIIPPPIIII HURRA HURRA HURRRA.

Rättvisa är såå härligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in