Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-01-15, 00:40
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Fördomar = statistiska samband man själv byggt upp under åren

Den farligaste av våra fördomar: tron att vi inte har några.

Så kasta inte pil i kuvös, för om det kom till kritan vore du nog inte den sista att kasta den berömda stenen

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom

Att förstå att man har fördomar är första steget till att bli av med dem, citat av Torun Lindholm.

Japp har för mycket fri tid att surfa. Särskrivet med tanke på att jag menar den fria tid jag har att göra detta.
Citera
2007-01-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Den farligaste av våra fördomar: tron att vi inte har några.

Så kasta inte pil i kuvös, för om det kom till kritan vore du nog inte den sista att kasta den berömda stenen

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom

Att förstå att man har fördomar är första steget till att bli av med dem, citat av Torun Lindholm.

Japp har för mycket fri tid att surfa. Särskrivet med tanke på att jag menar den fria tid jag har att göra detta.

Missuppfattade ditt första inlägg till att börja med. Är dödstrött

Läste det som att du skrev till jonnie-56 att hans inlägg var byggt på fördomar och avfärdade honom
Citera
2007-01-15, 00:50
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Missuppfattade ditt första inlägg till att börja med. Är dödstrött

Läste det som att du skrev till jonnie-56 att hans inlägg var byggt på fördomar och avfärdade honom

Lugnt, vet oxå man kan felläsa när man e trötter. Men va attan sluta svara på mina inlägg nu och gå och sov
Citera
2007-01-15, 12:33
Det hände ju utan för "Classic Gym" vilket har ett ganska dåligt rykte för de folk som hänger där, mkt steorider och sånt, helt klart ingenting med dom 2 utländska föreningarna som ligger där utan jag tror mer det är en uppgörelse, förmodligen droger/pengar - as usual.
Citera
2007-01-15, 12:47
Vad gäller föreningar i Helsingborg, så har jag en lägenhet i Helsingborg också. Ca 200 m därifrån finns en förening, med en skylt med texten (skriven på arabiska):
"Föreningen för välgörande ändamål i mellanöstern"
Jag misstänker starkt att de pengarna går till al-Qaida o liknande!

Ska ta ett foto på skylten nästa gång jag är där, då den är ganska rolig!
Citera
2007-01-15, 14:48
Medlem
Det var invandrare. Jag satt 7 timmar på sjukan igår och han som blivit skjuten i armen stod någon meter från mig...
Citera
2007-01-15, 16:08
Medlem
CocZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demuynck
Det var invandrare. Jag satt 7 timmar på sjukan igår och han som blivit skjuten i armen stod någon meter från mig...

Så, du är från Landskrona?
Citera
2007-01-15, 18:55
Bannlyst
Vet inget om det inträffade mer än det jag läst i tex sydsvenskan. Men läser man ordet "Landskrona" i samband med att något brott har begåtts så luktar det helt klart Kosmosbabian. Landskrona är den stad i Sverige som har högst andel Kosmosbabianer per capita, så sannolikheten att en sådan på något vis är inblandad är hög...

Visst är jag fördomsfull hehe....... men har man siit malmöö har man siit vaarden som de säger här nere.
Citera
2007-01-16, 11:06
Medlem
CocZ, nopes.

Är från Hbg, men med tanke på att mordet skedde i Hbg så kom dem skadade till lasarettet här och inte till det i Landskrona.
Citera
2007-01-16, 11:41
Medlem
CocZs avatar
Citat:
CocZ, nopes.

Är från Hbg, men med tanke på att mordet skedde i Hbg så kom dem skadade till lasarettet här och inte till det i Landskrona.

Roger that.
Citera
2007-01-16, 19:50
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Om du satt så nära, och jag gissar att det tog en liten stund, undrar jag om du möjligen hade tid att artbestämma. Vad var det för något?
Citera
2007-01-16, 23:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Självsanering,mera sånt så slipper vi snart alla problem i vårt en gång fina land......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in