2007-01-14, 00:33
Bannlyst
http://img168.imageshack.us/my.php?i...paktivipn7.jpg

Som synes är Firefox, Msn, Foobar, antivirusprogram de som tar de stora platserna igång (även Photoshop) men ändå går datorn sjukt trögt. Är det ovanligt många saker eller? Har en bra dator, men senaste två dagarna har det gått jävligt trögt, något fel ni kan se?
Citera
2007-01-14, 00:37
Bannlyst
firefox 20 cpu
explorer 19

Är inte det ganska mycket. Mitt firefox pendlar mellan 00 och 02
75 % cpu är ju en hel del.
Citera
2007-01-14, 00:39
Medlem
Unbalanceds avatar
Beror ju på vilka siter man är inne på, går jag tex. in på aftonbladet.se så hoppar min Firefox.exe också mellan 00-85
lite då och då.

Hur mycket RAM har du på din dator?
Förövrigt så hade du många aktiviteter som jag inte känner igen, är det en laptop du har?
Fast å andra sidan har jag otroligt lite saker installerade, försöker hålla det så cleant som möjligt.
Citera
2007-01-14, 00:48
Bannlyst
Har 1 gb RAM.
Programmen som inte känns igen kan komma från Antivirusprogrammet (Avast!)

Det enda jag kan tänka mig som anledning är att jag har ca 20 gb kvar av 120 gb hd-minne, men jag har haft mindre innan och då har det ändå funkat.

Börjar misstänka något virus eller liknande.

Edit: Är en stationär dator.
Citera
2007-01-14, 00:57
Medlem
Gromnas avatar
Brukar du alltid ha 49 processer igång? Är ofantligt mycket. Runt 35 är mer normalt.
Citera
2007-01-14, 01:20
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Har 1 gb RAM.
Programmen som inte känns igen kan komma från Antivirusprogrammet (Avast!)

Det enda jag kan tänka mig som anledning är att jag har ca 20 gb kvar av 120 gb hd-minne, men jag har haft mindre innan och då har det ändå funkat.

Börjar misstänka något virus eller liknande.

Edit: Är en stationär dator.
Starta en tråd i Datavirus & Trojaner och posta där en Hijackthis log (Hijackthis finns i länksamlingen) . Men innan du postar där så pm:a en Moderator och fråga om det är okej så att inte tråden blir raderad för att det är korspostning.
Citera
2007-01-14, 08:35
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Vad har du för processor? Med 26% ledig cpu tid så blir inte datorn speciellt snabb, om du inte har en någorlunda snabb prolle.
Citera
2007-01-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Da3DaLuZ
Vad har du för processor? Med 26% ledig cpu tid så blir inte datorn speciellt snabb, om du inte har en någorlunda snabb prolle.

http://www.zdnet.de/enterprise/clien...0002253,00.htm

Det är en sådan här.

Har kört defragmentering och lite anti-spyware inatt och det verkar gå snabbare nu. Tog bort en massa spywaresaker iaf.
CPU-användningen har minskat rejält, dock är det fortfarande en massa processer igång.

Tack för att ni tog er tid.
Citera
2007-01-14, 15:08
Medlem
För att förhoppningsvis döda några av processerna:

START > Kör > "msconfig"

Klicka på "Autostart" och kryssa bort de program som ej önskas. Starta om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in