Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Jag håller med dig.
Men eftersom denna fråga dykt upp lite då och då i andra trådar
så kommer förmodligen moderatorn (som är revisionist) att ta bort hela tråden.
Det är väl upp till moderatorn att avgöra.
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
Naturligtvis kan saker inträffa utan att lämna några direkta spår efter sig, men dessa händelsers beskaffenhet vet men ingenting om därför är det meningslöst att därom säga något om dem.
Så om ex. Hitlerordern inte lämnat spår så är det meningslöst att diskutera den?
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Om du saktmodigt med öppet sinne och logiskt tänkande går igenom de trådar som finns - och det finns en del

- så kommer du att upptäcka att ingen har kunnat presentera några bevis på att nazityskland hade någon intention att "förinta" europas judar, varken här eller annorstädes. Sex miljoner judar har varken "försvunnit" eller tagits av daga och allra minst genom ett industriellt gasningsförfarande.
Jo tack jag har gått igenom de flesta trådar som finns, och kommit fram till att många anser det du säger. Men det var inte det jag ville diskutera, då hade jag kunnat ta det i en annan tråd.
Citat:
Historierevisionism är inget nytt, det är något som pågår hela tiden även på andra områden än WWII. Och om en händelse verkligen har ägt rum, så måste det naturligtvis gå att bevisa detta med vetenskapliga metoder. Det gäller de flesta historiska händelser, så även "Förintelsen"..
Jag ifrågasätter inte revisionism. Jag menar bara att man måste kunna tänka sig att vissa saker kan ha ägt rum även om det är svårt att senare bevisa. Om nu allt som har med förintelsen att göra inte går att bevisa vetenskapligt, av olika skäl, så innebär ju inte automatiskt att det inte hänt. Det är det jag menar.
Citat:
Tips: Det är betydligt enklare om man använder befintliga trådar som diskussionsunderlag så slipper vi en uppsjö av trådar som tar upp det som redan behandlats.
Tips: kom ner från dina höga hästar.
Jag kanske kunde ha postat i en befintlig tråd, men där har folks inlägg en förmåga att drunkna i mängden, det var därför jag startade en egen.. moderator får väl stänga tråden om det behövs.
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Att en sådan fråga dyker upp beror på vår i västerlandet stora tillit till stadsmakterna. Jag tror att frågan för en före detta Sovjetmedborgare skulle vara helt obegriplig. Vi har en grundtro på att vårt system inte medvetet eller omedvetet direkt ljuger för oss. Därför blir det lätt härdsmälta i hjärnan då man som i fallet med förintelsen först ställs inför helt horribla påståenden om vad som ska ha skett och sedan långsamt börjar förstå att det inte finns något som stöder dessa tokigheter.
I situationer som denna tänker jag på Alice i underlandet som opponerar sig mot att man inte kan tro på omöjliga saker. Den röda drottningen tror jag att det var talar då om för henne att med lite övning så kan man lära sig att tro på tio omöjliga saker bara innan frukost.
Alla här har nog haft liknande tankegångar om vad som har hänt och inte hänt med Judar under andra världskriget. Jag har inte sett något som skulle tala för att förintelsen har existerat och därför tror jag inte heller på den. Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att lögnen kan leva vidare trotts internet.
Jag menar att avsaknad av bevis för en viss företeelse inte i sig är ett bevis för att företeelsen inte existerat.
Naturligtvis måste man kunna på vetenskaplig väg i så stor utsträckning som möjligt försöka fastställa vad som hänt, så att det kan finnas rimliga skäl att hålla det för sant. Men det verkar ofta förekomma en tendens att avfärda vissa företeelser totalt bara för att det inte kan bevisas, det är det jag reagerar på.. ibland måste man tänka utanför boxen, så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Men va fan, nu håller vi båda käften och låter någon högre stående slänga den här skiten i papperskorgen (boba fett har varit där förut…)
Så du har lyckats undvika papperskorgen, medan jag hamnat där en gång. Bravo, vad vill du ha? Medalj? Vilken mupp du är!