• 1
  • 2
2007-01-13, 12:51
Medlem
Lill-Einars avatar
Min dotter har blivit gaisare Dessutom kräver hon att jag ska sjunga gais-sånger med henne.
Har hittat den här sidan http://www.gais.se/Fotboll/gais.nsf/...ent&AutoFramed

Men jag har en undran om två sånger en som innehåller något om Göterborgs rapé och en som innehller något om att flytta till Säffle?
Någon som kan hjälpa mig?

(Får erkänna att det var ett svårt steg att gå ut med detta på FB)
Citera
2007-01-13, 13:21
Medlem
Bä$tuzs avatar
Skulle aldrig tillåta min avkomma att hålla på ett annat lag än HIF.
Citera
2007-01-13, 13:39
Medlem
Heruls avatar
Har en fin ramsa som gick under nittio-talet i klacken:
Fladderfitta, fårafitta bonnafitta, GAIS GAIS GAIS!!

Den är sjysst, kanske inget att lära dottern iofs.
Citera
2007-01-13, 14:11
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Min dotter har blivit gaisare Dessutom kräver hon att jag ska sjunga gais-sånger med henne.
Har hittat den här sidan http://www.gais.se/Fotboll/gais.nsf/...ent&AutoFramed

Men jag har en undran om två sånger en som innehåller något om Göterborgs rapé och en som innehller något om att flytta till Säffle?
Någon som kan hjälpa mig?

(Får erkänna att det var ett svårt steg att gå ut med detta på FB)

Stort grattis! Jag vet inte vilka låtarna är du efterlyser, men "Gårdakvarnar & skit" med Håkan Hellström är ju en bra GAIS-låt. Annars finns det ju en del klassiker med Attentat och andra.

Länk
Ramsor
Citera
2007-02-26, 19:05
Medlem
Klicka dig in på Grönsvart Göteborg och sen vidare in på ramsor och låt dottern lyssna.
Citera
2007-02-26, 19:08
Medlem
Vagabondens avatar
Av ren nyfikenhet, hur blir ens dotter GAIS:are? Det hör väl ändå till ovanligheterna?
Citera
2007-02-26, 21:47
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Av ren nyfikenhet, hur blir ens dotter GAIS:are? Det hör väl ändå till ovanligheterna?

Det undrar jag med!
Vi satt och tittade på någon lanskamp på eurosport. De visade polska fans och hon frågade vilka de hejade på. Jag svarade. Då säger hon mycket allvarligt:
-Jag hejar på GAIS.
-Jaha, får jag ur mig, jag håller på Djurgårn.
Det värsta är att hon har hållt fast vid det.
Min dotter! Döpt efter en läktare på stadion, uppväxt med DIF-napp och själfallet hängt med på matcher redan i barnvagn. Och nu har hon blivit gaisare. (Fast jag fick henne att sova i Djurgårds t-shirt i går.)
Citera
2007-02-26, 21:54
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Det undrar jag med!
Vi satt och tittade på någon lanskamp på eurosport. De visade polska fans och hon frågade vilka de hejade på. Jag svarade. Då säger hon mycket allvarligt:
-Jag hejar på GAIS.
Min dotter! Döpt efter en läktare på stadion, uppväxt med DIF-napp och själfallet hängt med på matcher redan i barnvagn. Och nu har hon blivit gaisare. (Fast jag fick henne att sova i Djurgårds t-shirt i går.)

Frånvarande föräldrar månne?
Nåja, var glad att hon inte blev synthare eller nazist.
Skulle jag varit förälder så skulle jag frågat varför hon hejade på dem, men men.
Citera
2007-02-26, 22:02
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Frånvarande föräldrar månne?
Tycker att jag beskrivit att jag inte varit frånvarande utan att med all tydlighet verkat för att inkludera henne i DIF-familjen...Kanske inte ska vara lika övertydlig med grabben (2 veckor gammal)?
Citera
2007-02-26, 22:13
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Tycker att jag beskrivit att jag inte varit frånvarande utan att med all tydlighet verkat för att inkludera henne i DIF-familjen...Kanske inte ska vara lika övertydlig med grabben (2 veckor gammal)?

Kanske handlar om tonårsuppror? Fast då borde hon blivit gnagare.
Kolla upp umgängeskretsen. Kvarterets snygging kanske är gaisare, där kan du ha en anledning.

Eller varför engagerar jag mig för? Världen innehåller för många apor.
Citera
2007-02-27, 17:52
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Det undrar jag med!
-Jag hejar på GAIS.

Vilken vacker historia! Jag blir tårögd. Har dottern lärt sig några trevliga ramsor eller sånger ännu? Själv har jag lärt systersonen sjunga "det är underbart att vara gaisare", till faderns stora förtret. Han håller på Solna.
Citera
2007-02-27, 18:01
Medlem
Meanmachines avatar
Jag som trodde "Gais luktar bajs" var den enda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in