• 1
  • 2
2007-01-11, 16:29
Medlem
Jag skulle vilja göra en fotobok är det nån som har använt sig av pixopolis.se eller kan rekommendera någon annan som erbjuder fotoböcker? Testet i idg var ju ingen höjdare för flera av aktörerna på den svenska marknaden.
Citera
2007-01-13, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Jag skulle vilja göra en fotobok är det nån som har använt sig av pixopolis.se eller kan rekommendera någon annan som erbjuder fotoböcker? Testet i idg var ju ingen höjdare för flera av aktörerna på den svenska marknaden.

ligger det testet ute på nätet? skulle vara kul att läsa
Citera
2007-01-13, 12:57
Bannlyst
hittade testet > http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=7373

helt värdelöst test! Dom kommenterade bara kvaliten på bilderna i ett test.
Citera
2007-01-13, 14:44
Medlem
Hispers avatar
Jag har tittat lite på FotoQuicks fotoböcker och nackdelen med dem är att det är en bild per sida och inget utrymme för bildtexter vilket jag tycker är skit.

En bekant till mig har kollat in Fujifilms variant som tydligen sög rätt ordentligt då det var svårt att skala bilder osv osv.

Om man kör Mac och därmed iPhoto så finns det schyssta möjligheter att göra snygga böcker. Även om jag kör Mac själv så har jag inte provat.

Kolla in de länkar som finns i denna tråd för mer info: http://www.flashback.org/showthread.php?t=327122
Citera
2007-01-14, 23:18
Medlem
bfjs avatar
Kollade igenom lite själv recensionerna då jag har funderat på att göra några årsböcker och jag hittade "fotolabo" Vad tycker ni om den? jag laddade hem klienten och den verkade ju skitbra och enkel. Tror jag ska satsa på en bok därifrån, i "expert-mode" hade man ju i stort sett fri sättning på allt i boken.
Citera
2007-01-15, 10:57
Bannlyst
Ni Missar PoÄngen!

STOPP!

Ni glömmer det viktigaste nämligen kvaliten på trycket dvs hur kommer era bilder att se ut i er bok!?

Det flesta bokgörarna erbjuder kunderna att göra en helsida. Så gör en helsida i photoshop där du kan välja precis vilket typsnitt du vill!
Citera
2007-01-23, 22:44
Medlem
Kanske.......

.......inte rätt forum men har någon koll på tryckerier för att trycka upp foto/bildböcker till ett hyffsat pris.....typ 100 ex....

MVH
Citera
2007-01-26, 15:03
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Kollade igenom lite själv recensionerna då jag har funderat på att göra några årsböcker och jag hittade "fotolabo" Vad tycker ni om den? jag laddade hem klienten och den verkade ju skitbra och enkel. Tror jag ska satsa på en bok därifrån, i "expert-mode" hade man ju i stort sett fri sättning på allt i boken.

Säg till när det är klart. Suger b***e att inte få se slutresultatet. Det är fördelen med fotoquicks bok. Den kan man se på, känna och hålla i handen. Den är dock dyr och svag iom man inte kan lägga in txt. Fördelen är att man ser kvaliteten. Det gör man inte på de halvskabbiga bilderna på fotolabo.
Citera
2007-01-29, 12:09
Medlem
Kumhos avatar
Har du kikat på dessa 2 leverantörer?

http://pho2home.se/store/index.php?view=front

http://myphotobook.se/index.php?page=STATIC_HOME
Citera
2007-01-30, 20:35
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Säg till när det är klart. Suger b***e att inte få se slutresultatet. Det är fördelen med fotoquicks bok. Den kan man se på, känna och hålla i handen. Den är dock dyr och svag iom man inte kan lägga in txt. Fördelen är att man ser kvaliteten. Det gör man inte på de halvskabbiga bilderna på fotolabo.

Har inte framkallat ännu, men samtidigt ligger jag kanske inte samma nivå som er på fotograferingen, ställer samma krav.

Mina årsböcker är mer en liten resume av partybilder etc, lite vad som hänt under året, inga direkta planera bilder av konstnärlig art. De bilder jag har tagit så blir det nog vanlig framkallning på istället.
Citera
2009-06-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe

Det finns en tråd på fotosidan som där man diskuterar olika fotoboks företag. Vad jag kunde se så gillade majoriteten Pixopolis.

http://www.fotosidan.se/forum/showth...hlight=fotobok
Citera
2009-06-15, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra33
.......inte rätt forum men har någon koll på tryckerier för att trycka upp foto/bildböcker till ett hyffsat pris.....typ 100 ex....

MVH

Det beror helt på vad du ska göra, men jag har svårt att se lönsamhet i att dra igång en större tryckpress för mindre än 1000 ex. Speciellt om vi pratar rull-offset eller djuptryck.
Man får nog leta efter mindre prylar; typ digitaltryck eller mindre arkpressar.
Tänk bara på vilken typ av prepress du kan behöva göra; de flesta tryckteknikerna använder ju sig av CMYK-färger o.s.v.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in