2007-01-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octane
Men att hänga ut någon är väl bara olagligt om det är förtal?

Har du lust att posta dina egna personuppgifter i denna tråd? Gärna personnummer och bostadsadress. Tack på förhand!
Citera
2007-01-11, 03:06
Medlem
dallassallads avatar
För att reda ut dessa petitesser om var servrarna står: minns jag rätt så står de i Sverige, eftersom de flesta användare sitter i Sverige, men företaget är registrerat i Storbritannien. Jag läste det någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2007-01-11, 03:08
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad
För att reda ut dessa petitesser om var servrarna står: minns jag rätt så står de i Sverige, eftersom de flesta användare sitter i Sverige, men företaget är registrerat i Storbritannien. Jag läste det någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du kanske läste det i inlägg nummer två i den här tråden, då jag klargjorde för trådskaparen exakt samma sak som du skriver nu..
Citera
2007-01-11, 03:33
Medlem
octanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Har du lust att posta dina egna personuppgifter i denna tråd? Gärna personnummer och bostadsadress. Tack på förhand!

visst kan jag ge mina personuppgifter... ser inget fel i det.

kongo-nisse

djungelskogen 3
Citera
2007-01-11, 03:37
Medlem
Citat:

xxxx

Det där var väl just ett brott mot PUL om det nu inte är du? Någon lustigkurre som orkar ringa upp herr Roine och fråga om han kallar sig octane på Flashback?

Fråga i samma veva om han vill göra en polisanmälan för brott mot PUL förresten om nu någon har använt hans personuppgifter felaktigt, och be honom säga till polisen att de kan vända sig till admin på Flashback för att få ut IP-numret.
Citera
2007-01-11, 11:09
Administrator
admins avatar
Citat:
Så jag får ta det här istället, det handlar om raymondtråden
http://www.flashback.org/showthread.php?t=369236

regel 0.6 säger : ...skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".

kan någon mod förklara det som H.E.L inte verkar förstå?

På grund av hur tråden är skriven, och det som sagts i den, så kan den bli föremål för andra lagbrott. Personuppgifter ska absolut inte förekomma i den tråden. Den typen av förföljelse är varken tillåten i Sverige eller Storbritannien.

admin
Citera
2007-01-11, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
På grund av hur tråden är skriven, och det som sagts i den, så kan den bli föremål för andra lagbrott. Personuppgifter ska absolut inte förekomma i den tråden. Den typen av förföljelse är varken tillåten i Sverige eller Storbritannien.

admin
Den har ju varit stängd rätt länge nu, varför tas det som inte är okej bort, och öppnar den igen då? Ska den förbli låst?
Citera
2007-01-11, 17:22
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

kongo-nisse

djungelskogen 3
någon fick visst kalla fötter.
Citera
2007-01-11, 18:37
Medlem
onemanarmys avatar
Då denna tråden indirekt handlar om "alla älskar raymond" tråden, får vi se en upprensning och återupplivning, eller hur blir det?

Tråden blev väldigt populär, väldigt snabbt.
Citera
2007-01-12, 09:18
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
1.06. Var försiktig med personuppgifter
Att publicera personnummer och påståenden som inte kan styrkas är förbjudet. Personnamn och andra uppgifter som hör till trådens topic och kan styrkas med någon källhänvisning är tillåtet.
Anonymiteten garanteras på Flashback. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares personuppgifter eller IP-nummer. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton, så detta är acce ptabelt så länge man inte missbrukar det. Endast vid missbruk ska detta avslöjas.
Som användare behöver man inte bry sig om var servrarna är placerade eller vilken rättsordning som gäller för FB. Det räcker att man följer reglerna, oavsett vilken anledning det finns till dessa har införts.

Som moderator har man att se till att regelverket efterlevs, knappast att ge analyser om den rättsliga bakgrunden till dessa.

Det är i varje fall min mening.
Citera
2007-01-13, 19:55
Medlem
fractal inhalers avatar
Får man länka till sidor som bryter mot P.U.L???
Citera
2007-01-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Får man länka till sidor som bryter mot P.U.L???

Knappast!

Isåfall skulle man kunna göra så här: Länk

Jag misstänker att jag blir varnad och avstängd på fem röda ifall jag laddar upp den ocensurerade bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in