2007-01-10, 12:35
Medlem
tjenare, prylnörd som man är så måste jag iaf bara ha en apple tv.

http://www.apple.com/appletv/

någon som vet om usb enheten kan anv. till att koppla in externa hårddiskar? ringde macforum men dem visste inte, sade att dem bara visste att den skulle anv till stöd och support.
Citera
2007-01-10, 17:05
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil_farny
tjenare, prylnörd som man är så måste jag iaf bara ha en apple tv.

http://www.apple.com/appletv/

någon som vet om usb enheten kan anv. till att koppla in externa hårddiskar? ringde macforum men dem visste inte, sade att dem bara visste att den skulle anv till stöd och support.
Du kanske inte kan förvänta dig att en HELT NY produkt är något som några oberoende ska kunna allt om?

Vänta en vecka och fråga sedan.

Hur som helst en intressant pryl, lägg upp en recension och BILDER (i överflöd!) på FB när du köpt den
Citera
2007-01-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Du kanske inte kan förvänta dig att en HELT NY produkt är något som några oberoende ska kunna allt om?

Vänta en vecka och fråga sedan.

Hur som helst en intressant pryl, lägg upp en recension och BILDER (i överflöd!) på FB när du köpt den

självklart kommer jag göra detta, problemet är att den släpps inte förens i feb.
tänkte bara om någon läst någon review som inte jag hittat, så vitt jag vet så finnes det ingen.
haha måste dock lära mig att lägga upp bilder då jag är helt och hållet fucked på det. kanske bara länkar till någon sida där jag ftp:ar bilderna.

men jag lovar att slänga upp en recension när jag har den. men jag kommer ju nog ta med mig min externa till butiken och fråga om dem kan testa så att det fungerar, känns ju piss att ha en sådan med bara 40gb hdd och måste synka via Itunes. (hatar Itunes men älskar apple design därför känner jag att denna "HTPC" är grym om man kan ha extern hdd till den)

enda problemet med denna är att den inte har TV-in men det kör jag endå via canal-digital så för mig är det inga problem.
Citera
2007-01-10, 18:00
Medlem
irrblosss avatar
Jag vågar nästan lova att den inte stöder externa hårddiskar. Själva idén bygger på streamat innehåll via iTunes (även om man kan använda den inbyggda futtiga hårddisken för att lagra en viss mängd film/bilder/ljud). Största nackdelen med den tycker jag är att den inte har möjlighet till inspelning och timeshift. I sådana fall hade jag köpt en direkt. Nu blir det förmodligen att jag köper en ändå... bara för att den är så stilig...
Citera
2007-01-10, 18:05
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil_farny
någon som vet om usb enheten kan anv. till att koppla in externa hårddiskar?

Hoppas inte på för mycket!

USB 2.0 (for service and diagnostics)
Citera
2007-01-20, 11:23
Medlem
det är isf, den största missen apple gjort genom tiderna, typ.

Det är riktigt dåligt om man inte kan ha externt, frågan är ju då om man kan kopiera över datan som ligger där till en större, tror dock att det är en 2.5 tums disk så det blir väl en 100gb men men .

Jeje i värsta fall så får man väl slänga in en gammal burk i en garberob och streama ifrån då. vill verkligen ha en sån här, perket tillsammans med mon nuvarande boxer tror jag.

Som sagt, review kommer så fort jag har den.

EDIT: OBS gick in på apples sida nu, nu står det bara USB 2.0 inte USB 2.0 (for service and diagnostics)

så än finns det hopp.
Citera
2007-01-23, 15:50
Medlem
Tjennare, hittade en konversation från en av apples anställda och det blir inte en appletv.

det verkar som om den inte ens tar dvix och det ska man ju ha så jag får köpa en annan typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in