2007-01-10, 12:03
Bannlyst
Ska köpa en ny bärbar.
Vill ha en liten maskin till ett bra pris...
Är inte jätte haj på alla grejer men har listat ut att man iaf ska ha en gig i ram och helst dual core processor.
Vill inte lägga mer än 10000:-
Och vill som sagt ha en lite bra maskin. Spelar inte mycket avancerade spel och så, men måste ha trådlöstnätverk och helst blåtand inbyggt.
Någon som har nått hett tips om vad jag ska köpa?
Citera
2007-01-10, 12:29
Medlem
snousers avatar
Ibook 12.1" 10k
Citera
2007-01-10, 13:05
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Ibook 12.1" 10k

iBook har G4-processor och för 10 000 får du bara 512 MiB minne. Dessutom är iBook ute ur Apples ordinarie sortiment och ersatt av Macbook.

För 9 400 kan man få en Macbook med Core Duo-processor, men bara 512 MiB minne. Vill man ha Core 2 Duo får man betala 10 700, men då är det också bara 512 MiB minne. Vill man ha 1 GiB (och det skulle jag nog rekommendera) så får man gå upp ungefär 2 tusenlappar till i pris, men då får man en snabbare processor också. Jag vet inte om man kan välja till mer minne när man köper en Macbook, eller om det bara finns förutbestämda konfigurationer.

Edit: Det går att köra OS X med 512 MiB, jag gör det själv, men det är lite snålt ibland och jag skulle nog själv ha valt 1 GiB om jag skulle ha köpt en Mac idag. I övrigt kan jag varmt rekommendera Mac.
Citera
2007-01-10, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
iBook har G4-processor och för 10 000 får du bara 512 MiB minne. Dessutom är iBook ute ur Apples ordinarie sortiment och ersatt av Macbook.

För 9 400 kan man få en Macbook med Core Duo-processor, men bara 512 MiB minne. Vill man ha Core 2 Duo får man betala 10 700, men då är det också bara 512 MiB minne. Vill man ha 1 GiB (och det skulle jag nog rekommendera) så får man gå upp ungefär 2 tusenlappar till i pris, men då får man en snabbare processor också. Jag vet inte om man kan välja till mer minne när man köper en Macbook, eller om det bara finns förutbestämda konfigurationer.

Edit: Det går att köra OS X med 512 MiB, jag gör det själv, men det är lite snålt ibland och jag skulle nog själv ha valt 1 GiB om jag skulle ha köpt en Mac idag. I övrigt kan jag varmt rekommendera Mac.

Vill nog helst ha en Pc... har alltid använt de och de känns bäst..
Citera
2007-01-10, 13:46
Medlem
Genom en lätt sökning på Prisjakt kan man t.ex. få fram denna, en HP Pavailion DV2115. Den har 1GB RAM, en Intel Core Duo processor, en 14,1" skärm, bluetooth 2.0 m.m.

Om inte den duger råder jag dig att göra en sökning på Prisjakt och hitta något du gillar bättre. Notera att detta endast var ett alternativ som uppfyller de krav du ställde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in