2007-07-13, 02:09
Medlem
pnees avatar
Har bara sträckkollat miniserier (vekling) men man har ju svansat runt de heliga 692 avsnitten av kvinnofängelset. Mest pga damerna och kamerarbetet.

http://www.prisoner-cellblockh.co.uk/intro.html
Citera
2007-07-13, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Men om man ska sträckkolla någon serie så ska det väl inte vara en stand-alone serie som 24. Något nytt händer i början som sedan begravs i slutet på avsnittet, som exempelvis 24 eller CSI. Man kan hoppa in i serien utan att egentligen ha sett den tidigare.

Har du sett 24? Det är inte en stand-alone serie.
Citera
2007-08-14, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Har du sett 24? Det är inte en stand-alone serie.

Ursäkta för det sena svaret, men visst fan är det en stand-alone serie?
Det handlar väl inte om samma terrorister i varje avsnitt? Eller att en liten flicka blir kidnappad i avsnitt 10 och agenter försöker rädda henne i kommande avsnitt?

Det blir en ny handling i varje avsnitt, som egentligen inte har något att göra med förra avsnittet.
Jag har bara sett enstaka avsnitt av 24 och det är ingenting för mig.
Citera
2007-08-14, 21:02
Medlem
onoprijenkos avatar
Utan tvekan heroes!
Bästa serien av runt 4-5 jag streckkollat
Citera
2007-08-14, 21:57
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Det handlar väl inte om samma terrorister i varje avsnitt? Eller att en liten flicka blir kidnappad i avsnitt 10 och agenter försöker rädda henne i kommande avsnitt?

24 har en handling/story-arc för varje säsong, dvs. det är inte stand-alone avsnitt. Den är som Lost, Heroes, Prisonbreak, osv.
Citera
2007-08-14, 22:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Det blir en ny handling i varje avsnitt, som egentligen inte har något att göra med förra avsnittet.
Det där var väl enkelt tolkat. Visst finns det problem som kan klaras upp under ett avsnitt, men i det stora hänger mycket ihop. Är kanske möjligt att man får den känslan om man ser ett avsnitt här och ett där, men ser man en hel säsong så ser man ju helheten på ett annat sätt. Visst är det oftast så att de "skurkar" som är huvudmotståndare i slutet sällan är några man ens hört talas om i de första avsnitten. Men det hela handlar ju om att inget är så enkelspårigt som man i början kan tro.
Citera
2007-08-14, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av pnee
Har bara sträckkollat miniserier (vekling) men man har ju svansat runt de heliga 692 avsnitten av kvinnofängelset. Mest pga damerna och kamerarbetet.

http://www.prisoner-cellblockh.co.uk/intro.html

JADÅ.

Måste även slå ett slag för Alias, vad gäller sträck-kollande: den serien tjänar mycket på det. Likaså Firefly, eftersom det känns som om de borde vänt på avsnitt 1 och 2 blir det lite förvirrat om man inte kollar allt på en gång.

Angel är en av mina favoritserier, men då säsong 3 och 4 är mer skit än bra rekommenderas inte sträcktittning, utan 1-2, väl valda avsnitt av 3-4, därefter säsong 5 i ett svep.
Citera
2007-08-15, 17:24
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:

Är det någon serie som INTE är stand alone så är det 24.

24 timmar avhandlas på 24 avsnitt.
Citera
2007-08-15, 22:24
Medlem
l00zekks avatar
Citat:

Det förstår jag om du bara sett enstaka avsnitt. 24 är en serie som ska sträckses. Tror inte nån skulle gilla 24 om de sett enskilda avsnitt i tron att de är "stand alone".
Citera
2007-08-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Måste även slå ett slag för Alias, vad gäller sträck-kollande: den serien tjänar mycket på det.
Håller med, fastnade aldrig riktigt för den när den gick på tv, men laddade ner alla säsongerna för ett tag sedan och har verkligen haft svårt att slita mig! Den är verkligen som gjord för att man ska kunna mata avsnitt efter avsnitt efter avsnitt!
Citera
2007-08-16, 07:32
Bannlyst
The Sopranos.
Citera
2007-08-16, 09:02
Medlem
jomenvisst84s avatar
The Shield är perfekt för sträck-tittning... att det är en av dom bästa serierna som gått skadar ju inte heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in