2007-01-18, 00:42
Medlem
nilezs avatar
Streckkollade igenom samtliga avsnitt av Boston Legal i helgen, riktigt skruvat, så jävla bra. Fullt med klockrena karaktärer, Denny Crane och Alan Shore är mina nya idoler.

Körde igenom Sopranos på ett par dagar, det är utan tvekan bästa serien någonsin, jag hade grav separationsångest från Tony i flera veckor.

Heroes är också att rekommendera.
Citera
2007-07-09, 13:16
Medlem
Dharmas avatar
Jag har slutat att sträckkolla serier.
jag gjorde det med prison break och framförallt lost.

I lostfallet hade jag inte sett lost och hade två säsonger att se.
Jag körde igenom alla avsnitt på ett par veckor och det ångrar jag idag.
Jag ångrar att jag inte tog ett-två avsnitt i veckan och drog ut lite mer på tiden och koncentrerat mig på avsnitten ordentligt.

Så nu har jag hellre flera serier som jag följer. Heroes och Dexter blandannat där jag tar ett eller två avsnitt i veckan.

En annan fördel är att man inte behöver bry sig om säsongsuppehåll. När jag är färdig med Dexter har säsong två börjat.
När jag är färdig med Heroes finns förmodligen flera avsnitt ute av säsong två.

En annan fördel är att man hinner få reda på om en serie får ett värdigt slut.
Därför har jag inte börjat titta på Jericho ännu.
the wire är en tv-serie som man kan börja titta på nu, för nu finns det tillräckligt många avsnitt
Citera
2007-07-09, 16:44
Medlem
(x+y)(x-y)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortotjock
Surface, riktigt bra serie.

Annars vill jag tipsa om en miniserie på tre episoder vid namn "The Lost Room".

Håller med till fullo, "The Lost Room" var en perfekt miniserie För att hålla mig till ämnet så är självklart "24" något att se i en följd som så många andra anser. Såg för några år sedan på StarTrek - TNG varje enskild säsong i ett sträck ... tog ett tag med veckovila mellan varje säsong naturligtvis
Citera
2007-07-09, 16:47
Medlem
Band of brothers helt klart Bästa serien ever
Citera
2007-07-09, 16:50
Medlem
mpees avatar
Sträckkollade S01 av Lost. Något jag rekommenderar alla.

I stort tycker jag att framförallt serier med lite mystik i sig är extra lämpade att sträckkolla på.
Citera
2007-07-09, 16:56
Medlem
Ledarens avatar
Oz kan jag sträckkolla på, samma med Seinfeld.
Citera
2007-07-11, 15:08
Medlem
Komedier typ scrubs går jäkligt lätt att sträckkolla på. Skönt att slippa reklamavbrotten som är på tv:n också.
Citera
2007-07-13, 00:36
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styr-Björn
Komedier typ scrubs går jäkligt lätt att sträckkolla på. Skönt att slippa reklamavbrotten som är på tv:n också.
Scrubs är väl ändå en serie som man inte behöver skräckkolla på, inte sammanhängade avsnitt på något sätt.
Citera
2007-07-13, 01:06
Bannlyst
Det är en tillfredsställelse att bara ta nästa avsnitt när man känner för det, men som vissa säger så blir serien bättre om man följer den vecka för vecka.
Jag började se Prison Break när 8 avsnitt hade sänts i USA och det var härligt att köra alla på en gång så man verkligen kom in i serien. Därifrån blev det vecka för vecka och det tyckte jag var lagom. Serien hade nog blivit lite sämre i mina ögon om jag hade sett hela säsong 1 direkt... Man uppskattar det inte på samma sätt.

Kom igång rätt sent med Lost också. Där blev det en marathon på 15-20 avsnitt i säsong 1. Sen dess har det varit ett avsnitt i veckan. Är man på semester eller helt enkelt glömmer bort vissa avsnitt så har man 2-3-4 avsnitt att plöja igenom - en liten minimarathon.

Men om man ska sträckkolla någon serie så ska det väl inte vara en stand-alone serie som 24. Något nytt händer i början som sedan begravs i slutet på avsnittet, som exempelvis 24 eller CSI. Man kan hoppa in i serien utan att egentligen ha sett den tidigare.

Jag gillar verkligen inte stand-alone serier. Kan vara kul att se Simpsons eller CSI då och då, men man tröttnar när det handlar om samma sak.
Det härliga med att sträckkolla en serie är ju att man direkt får veta vad som händer härnäst, men i stand-alones så spelar det ingen roll.

Om du ska börja på en ny serie så kan det vara bra att dra en marathon på 5-10 avsnitt så du verkligen kommer in i den och får tycke för den.
Sen...om du har disciplinen, kan du köra 1-2 avsnitt i veckan.
Citera
2007-07-13, 01:10
Medlem
Tusenbröder, är en bra svensk serie!

5 Entimmas avsnitt första säsongen. Köpte den för 99kr och det var helt värt priset
Citera
2007-07-13, 01:42
Medlem
91:an Karlssons avatar
Håller helt och hållet med föregående talare. Jag har själv sätt säsong ett två gånger på tv och säsong två en gång på tv, handlade in dessa på dvd och kollade igenom allt över två dagar typ, gick inte att lägga det åt sidan! Enligt mig den bästa svenska serien som någonsin visats. Många tycker nog det, i min generation i alla fall.
Citera
2007-07-13, 01:55
Medlem
steffeGs avatar
Får hålla med 91:an där. Såg nyligen säsong 1 av Tusenbröder. Sveriges bästa TV-serie (av vad jag sett). Lite i brist på konkurrens men det är ändå en sevärd serie, vilket man inte kan säga om mycket svenskproducerad underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in