2007-01-09, 22:05
Bannlyst
Hej alla fb:are.

Nu är det så att jag torskat en större summa pengar av min bankrolll, pga jag har spelat dåligt, sämre än vad jag brukar den sista tidfen, och dels på lite otur.

Så, jag tänkte som sagt ta en paus från pokerspelandet en tid.

Hur lång paus tror ni är tillräckligt? om ni har gjort detta förut, funkade det bättre då ni "kom tillbaks", och, lite allmänna "tips" på vad jag kan göra för att förbättra situationen? ?

Tacksam för svar.

/Pokerörnen
Citera
2007-01-09, 22:10
Medlem
capzyLs avatar
Vänta tills du känner dig riktigt "sugen" igen. Då brukar det gå bättre.

Jag spelade för första gången på några dagar idag, de 5 första händerna jag fick var QQ, AQsuited, 1010, AKoffsuit, 77. Kan säga att jag fick en liten utdelning och sen rök dom pengarna på att jag spelade så sabla löst efter det då det kändes som att man hade fått världens "flyt" och skulle vinna varje hand.
Citera
2007-01-09, 22:27
Medlem
Richtmans avatar
Tycker du ska ta paus tills du känner ett sug att spela igen, och tills du känner att du har glömt känslan av förlust. Dvs att du inte känner att du är nere i en grop utan att du spelar ifrån +-0.
Citera
2007-01-09, 23:08
Bannlyst
Jo, precis. Jag känner så också, ska vänta nu, tills jag får bort all "til känsla" ur magen på mig..........

Sen när jag kommer tillbaks, så tänkte jag eventuellt hoppa ner en nivå till en början.
Citera
2007-01-09, 23:32
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerörnen
Jo, precis. Jag känner så också, ska vänta nu, tills jag får bort all "til känsla" ur magen på mig..........

Sen när jag kommer tillbaks, så tänkte jag eventuellt hoppa ner en nivå till en början.

Låter som du har koll på grejerna.
Citera
2007-01-10, 00:29
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerörnen

Det låter bra.

Det går t o m att hoppa ner 2-3 nivåer och sätta sig ner, tighta upp skallen och spela spelet, utan att ha det direkta fokuset på att kontot ska öka med $x00 per dag.

Uppehåll på en 7-10 dagar brukar funka för mig - sen har jag ju tagit en låååång time out också, tror det blev drygt 4 månader till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in