• 1
  • 2
2007-01-09, 21:45
Medlem
TarmTomtes avatar
Hej.

Jag tnkte ha ett litet kalas hr framver med indiskt tema. Maten r inga strre problem men vad dricker man fr inhemsk alkohol i indien?

Jag vet att det r en hel gng muslimer dr och dom smygdricker vl bara men r det samma fr hinduer och andra folkgrupper?

Tack p frhand.
Citera
2007-01-09, 21:49
Medlem
-jOE!s avatar
Cobra, indiskt l, nummer 1623 p Systembolaget.
Citera
2007-01-09, 21:50
Medlem
jewgoslavias avatar
....

svart rom
Citera
2007-01-09, 21:50
Medlem
TarmTomtes avatar
Tackar. Smakat det?
Citera
2007-01-09, 21:51
Bannlyst
Kingfisher, tror dock bara att den finns via bestllnings sortementet
Annars funkar ju engelska IPA (India Pale Ale) i stil med Old Empire jeffligt bra.
Citera
2007-01-09, 21:55
Bannlyst
dubbel
Citera
2007-01-09, 23:07
Bannlyst
Sprit och vin skr sig till kryddstark mat, men l r svalkande, jag rekommenderar Cobra, s kan ni knna er som kta indier.
Citera
2007-01-10, 05:22
Medlem
Leopolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Cobra, indiskt l, nummer 1623 p Systembolaget

Citat:
Ursprungligen postat av cnash
...Cobra, s kan ni knna er som kta indier.

Gick ni ocks p det dr? Cobra r INTE indisk. Lser man etiketten s str det att let r licensbryggt i England, med andra ord inget med tillverkningen har med Indien att gra. Men inte ens pstendet om licensbryggning r sant, licensen innehas av ett brittiskt fretag, och det finns ingen tillverkning av l som heter Cobra i Indien. Med andra ord r det hela en smart marknadsfringstrick. Lite vanlig brs + exotiskt namn + frggran etikett p indiska och engelska = frsljningssucc. Smart, va? nnu roligare r det att en traditionell hindu inte fr dricka alkohol .
Citera
2007-01-10, 06:08
Bannlyst
kingfisher e dock helt indisk
Citera
2007-01-10, 09:35
Medlem
Requiems avatar
Finns en Indisk l som heter Vazir, tror dock inte du hittar den i Sverige.
Citera
2007-01-10, 13:59
Medlem
Mysonoxens avatar
Drack ett indiskt vin en gng som smakade murkna brdor, det var ingen hit. Den licensbryggda Cobra och Kingfisher har jag dock testat...
Citera
2007-01-10, 14:18
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Drack ett indiskt vin en gng som smakade murkna brdor, det var ingen hit. Den licensbryggda Cobra och Kingfisher har jag dock testat...
Precis som nn skrev s bryggs Cobra i England, samma sak med Kingfisher vill jag minnas... vilket inte gr dom mindre indiska, tycker jag. Nstan all indisk musik grs i London ocks, och om jag kokar palt i Spanien s blir det palt och inte Paella. Bor vl en sabla massa indier i England. P min favoritindier i Stockholm, som givetvis drivs av pakistanier eftersom det r vrldens mest arbetssamma folk, s har dom ett pakistanskt l som r helt ok, ska finnas p bolaget men jag har glmt namnet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in