Citat:
Ursprungligen postat av C91
--
Stressa inte upp dig så mycket inför studiet som du älskar - och som du antagligen har längtat efter och sett fram emot att börja vid - du presterar inte bättre om du stressar upp dig. Ta det lugnt, sätt dig ner, gör en läsplan, förstå det du läser på djupet, gör som tidigare talare har sagt gamla tentor (så får du en hum om hur man ska lösa tentorna) och om du inte förstår det du gör/läser, så kan du antingen söka på anteckningar på internet (google is your best friend), jag brukar hitta guldkorn ibland! Annars, så fråga några av dina medstuderande eller dina undervisare. Jag är säker på att det kommer gå bra
Citat:
Ursprungligen postat av Generalklausulen
Jag skulle tro att du har fått alla svar som behövs, men vill ändå tillägga en sak: Även om Legal-Eagle är värd att lyssna till bör du absolut inte lyda uppmaningen att göra anteckningar i lagboken! På den överväldigande majoriteten av kurserna på SU räknas detta som fusk, vilket innebär att din lagbok inte kan användas när du sedan skall skriva tentan. Gör hellre överstrykningar med två eller tre olikfärgade överstrykningspennor.
Det var det sjukaste jag hört.. Anses det som fusk med anteckningar i lagboken? I såna fall, glädjer det mig att jag inte läser där, förstår inte vad poängen är med att låta eleverna memoera massa som de flesta ändå kommer och glömma? Jag kan inte tänka mig annat än open-book tentor med anteckningar, som jag har på min skola. Det är för att dom vill förbereda oss inför "det riktiga livet".