Citat:
Ursprungligen postat av mesorx
Jaså, det tycker du.
Själv syftade jag på nackdelen arbetsmarknadsmässigt då man blir låst till en liten marknad, och man verkar ju inte ha några större chanser till givande utbyten att döma av den extremt dåliga kvalitet som råder på gästföreläsare etc.
De inbjudna verkar f.ö alltid vara Sionistiska Anti-vit vurmande judinnor och ämnet genus och lika värde (väldigt användbart i ens karriär?

)
Pga dessa anledningar får det mig att dra slutsatsen att Juristprogrammet i Sverige är rena skiten rent ut sagt. De som kan söker sig definitivt utomlands för sin undergrad t.ex King's college
Med din logik skulle alltså alla som jobbar i Sverige vara sopor? Utgår du ifrån att jobba utomlands är allas dröm? Jag skulle inte vilja jobba utomlands ens om jag fick erbjudandet. Tror knappast mina studiekamrater vill lämna sina liv i Sverige för jobb i England eller USA. Varför är inte de som läser juridik i andra länder sopor? De läser ju om sitt lands lagar, och begränsar sig på samma sätt till att jobba i sina länder. Eller menar du att Sverige är det absolut sämsta landet i världen?
Känns snarare som att de (fåtalet) som läser juridik utomlands är de som inte kom in i Sverige, på samma sätt som att läkare som läser i Polen m.m. är såna som nekades inträde till KI.
Vill också passa på att invända att våra universitet skulle vara "skituniversitet" internationellt sett. Både LU och UU placerar sig så gott som alltid topp 100 på de tre stora universitetsundersökningarna, och då konkurrerar de med alla de 10000-tals universitet som finns runt om i världen. De som brukar spöa de svenska universiteten är så gott som uteslutande skolor som tar skyhöga avgifter, vilket gör att man knappast kan säga att alla de smartaste går där.