Citat:
Ursprungligen postat av WayneGretzky
du är inte bög va???
Konstruktivt men aningen förvirrande inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av miffo123
Hur nybliven är du? Inte helt ovanligt att folk uppfattar juridiken som enkel efter typ första terminen. Känslan är att man har rätt bra koll på det mesta. Därefter inser man, ju mer man läser, hur lite man egentligen kan och att man bara naggar ämnesområdena i kanterna.
Absolut kan en del juridik och vissa inriktningar uppfattas som enkla men tro mig, det kan vara förbannat svårt också. Och ja, ämnet är sjukt omfattande.
/ej student längre
Går termin 1 och jag inser att man kommer att gå mer på djupet senare, men med enkelt menar jag att den rent juridiska kunskapen i sig inte är så otroligt svår, men att den i dess omfattning kan ställa till med problem.
T.ex. har jag otroligt svårt för matte och naturkunskap, där känns det bara krångligt och det går inte in, men än så länge har jag blivit förvånad över hur klart allt inom juridken egentligen verkar vara.
Det stora problemet för mig är att hantera mängden, men jag har än så länge aldrig utbrustit "Va? Vad fan är det här? Hur menar de nu?"
Men, men, så blir det kanske senare.
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
I början känns allt lätt, men det blir svårare, det lovar jag dig. Dock klarar man godkänt utan att plugga ihjäl sig, men att säga att det är plättlätt vill jag inte. Och ja, det är väldigt omfattande.
Jag är mycket medveten om att det kan komma att bli svårare, "väggen" verkar ju lagom rolig
Jag påstår inte att juristlinjen är lätt om någon missförstått mig. Den är stundtals rolig, stundtals aktiv dödshjälp plus att jag är för ny där för att överhuvudtaget egentligen ha någon rätt att uttrycka mig.
Men jag kan inte hjälpa att ibland bli lite förvånad över enkelheten som gömmer sig bakom komplicerade ord och mängder av text.
Tuffast av allt är dock att ställa om den djupt rotade rutinen att gå ut mitt i veckan, gå och lägga sig vid 03.00, sova fram till 13.00 och plugga lite sporadiskt.

Fy fan vad man fått ändra sitt liv.