2011-08-07, 15:36
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmedK
Hej, vet någon var jag kan hitta schema för T1 HT Uppsala. Har letat men hittar inte. Undrar hur många dagar i veckan man har lektioner.

Mvh
Vi hade 1-2 seminarier per vecka och ibland en föreläsning, det är inte alls mycket. Men räkna med att lägga ned mycket tid på självstudier. Tittade på Studentportalen men jag hittar det inte för HT '11, torde läggas upp snart. Antalet seminarier varierar också, ibland har du ett per vecka, ibland två.
Citera
2011-08-07, 21:09
Medlem
Bargents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jaha, hur laddar folk inför T4 i Uppsala då? Jag har läst igenom Ekelöfs rättegångsserie en gång, funderar på att ragga tag på lite rättsfallskompendium av folk som läst straff- och processrätten innan så man kan grotta ner sig ordentligt innan terminen börjar. Sen har jag självklart repeterat civilrätten lite genom att läsa igenom Agell/Malmström ett par gånger under sommaren, men nu är det dags att lämna den biten bakom sig ett tag.

Se till att grotta ner dig i rättskraft och ändring av talan. Det är väldigt viktigt inom den Uppsalianska skolan. Som en kollega på byrån bekräftade: "Läste ni också mycket om rättskraft och ändring av talan? Det gjorde vi på min tid också, och såhär 15 års processerfarenhet senare har jag aldrig stött på det."
Citera
2011-08-08, 20:32
Medlem
Ingen som har tips på vilken lärare man skall satsa på att få under Grundläggande Juridisk Metod på GU?
Citera
2011-08-08, 20:45
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkh
Ingen som har tips på vilken lärare man skall satsa på att få under Grundläggande Juridisk Metod på GU?

Det blir föga skillnad betygsmässigt vilken handledare du får, snarare skulle jag säga att det är viktigare att hamna med ett trevligt gäng. Sen vetjag inte vilka som är med i år heller dock.

Vill du vara förberedd så kan du ta och börja läsa Agell, det är ju kurslitteratur till kursen också och så är den helt enkelt bra.
Senast redigerad av Ivecc 2011-08-08 kl. 20:53.
Citera
2011-08-08, 23:11
Medlem
Någon som lyckats hitta en litteraturlista till Lund T1? Vill gärna köpa kurslitteraturen nu!
Citera
2011-08-08, 23:29
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Någon som lyckats hitta en litteraturlista till Lund T1? Vill gärna köpa kurslitteraturen nu!
Antar att du kollat här? Orkar inte kollar igenom .pdf-filerna men där lär du väl hitta det du söker. Annars är det smidigaste att avvakta tills du kommer till stan. Du kommer garanterat hitta någon på terminen över som vill sälja sin litteratur. Det finns en del pengar att spara på det där.
Citera
2011-08-10, 07:23
Medlem
Ang. litteraturen, vilka böcker anser ni vara nödvändiga att inhandla till terminsstarten? Sparar gärna pengar genom att undvika att köpa böcker som det ska läsas 3s. ur.

Edit; gäller umeå uni.
Senast redigerad av PabloDiablo 2011-08-10 kl. 07:26.
Citera
2011-08-10, 12:39
Medlem
Blev i juli antagen till juristprogrammet i Göteborg, men har ännu inte fått någon hemskickad information. Har svarat ja och sett i de mail utskick man fått att upprop är den 17, men som sagt har inte fått några papper hem. Andra som blivit antagna som har?
Citera
2011-08-10, 13:05
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braus
Blev i juli antagen till juristprogrammet i Göteborg, men har ännu inte fått någon hemskickad information. Har svarat ja och sett i de mail utskick man fått att upprop är den 17, men som sagt har inte fått några papper hem. Andra som blivit antagna som har?
Upprop den 17 när börjar juriststudenterna i Göteborg egentligen? Vi börjar den 6 September i Umeå. Förstår inte varför det skulle skilja 3 veckor mellan skolstarterna.
Citera
2011-08-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braus

Det borde komma när som helst nu. Jag fick mina väldigt sent när jag började förra året. Inskrivningen är den 17:e och då startar även Nollningen som jag kan rekommendera att vara med på. Förra året var kanon!
Citera
2011-08-10, 13:39
Medlem
Verkar inte som att det finns något schema över T1 i Örebro. Någon som sitter på info. om schema samt kurslitteratur?
Citera
2011-08-10, 15:04
Medlem
Babianhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0
Upprop den 17 när börjar juriststudenterna i Göteborg egentligen? Vi börjar den 6 September i Umeå. Förstår inte varför det skulle skilja 3 veckor mellan skolstarterna.

Vet du när information/välkomstbrev brukar skickas hem till blivande studenter på juristprogrammet i Umeå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in