2025-04-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RundKudde5000
Segt, fr man i alla fall veta att man r godknd?
Vr examinator sa att vi alla var godknda vid opponeringen.
Citera
2025-04-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugganugga46
Fan vad gtt, vilket mne?
Citera
2025-04-27, 11:57
Medlem
Citat:
Fan vad gtt, vilket mne?
Allmn frmgenhetsrtt, avtalsrtt.
Citera
2025-05-01, 13:03
Medlem
Snlla hjlp vet ngon hur man laddar ned juridiska examensarbeten frn Lund? Vi behver skriva PM p mne som finns 0 doktrin p och den enda jag finner r ett examensarbete frn Lund men jag kan endast se abstracten och ingen nedladdningsknapp.. har frskt allt
Citera
2025-05-04, 07:17
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soukeshikem9
Snlla hjlp vet ngon hur man laddar ned juridiska examensarbeten frn Lund? Vi behver skriva PM p mne som finns 0 doktrin p och den enda jag finner r ett examensarbete frn Lund men jag kan endast se abstracten och ingen nedladdningsknapp.. har frskt allt
Vnd dig till lrostet och begr ut den mot en avgift (troligen). Alla har inte valt att publicera sina examensarbeten p diva, d r det enda sttet s vitt jag vet att begra ut den frn lrostet.
Citera
2025-05-10, 14:44
Medlem
Citat:

Har nnu en frga hehe. Var det mycket fokus p sjlva faktainnehllet och argumenten som sdana? ven frn examinatorns sida? Knner mig ganska klar nu och rtt njd med disposition och snt, men nojjar ver ifall mina argument r starka nog och ngon slr hl p dem, eller ifall jag i vrigt har missat nt.

Tnker typ att det r som en tenta och man kan ha "fel" svar.
Senast redigerad av RundKudde5000 2025-05-10 kl. 14:50.
Citera
2025-05-10, 20:29
Medlem
Citat:
Jag hade hyfsat tidigt en plan p struktur p uppsatsen men ungefr runt det andra seminariet tvrade det sig lite och jag fick omvrdera. Vl dags fr korrektur seminariet hade jag ett hum om alla mina rubriker men hade inte gjort ngon research alls fr uppsatsen senare hlft. Mot slutet s forskade jag och skrev samtidigt ungefr en vecka innan inlmning. Natten till inlmning var jag vaken och skrev frdigt allt. Prokrastinerade hela arbetet ngot enormt. Det lste sig nd.

Var de andra i din grupp frdiga runt korrekturseminariet eller det var fler som prokrastinerade? Vad sa handledaren? Jag r i en grupp med rtt satsiga mnniskor s jag tror de alla kommer vara frdiga nu infr vrt korrekturseminarium :P

Tack frresten att du stller upp och svarar p mina frgor! Man r ju s jvla fundersam ver detta arbete
Citera
2025-05-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Ja inlmmingen skedde nog 3 veckor innan slutliga deadlinen. Verkligen inget msterverk till uppsats men fick nd AB, till stor del tack varande rttande lrare som gav alla AB.

Var det stora brister uppsatsen hade eller? Eller typ att den var bra men slarvigt skriven
Citera
2025-05-12, 08:32
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Var det stora brister uppsatsen hade eller? Eller typ att den var bra men slarvigt skriven
Stora brister skulle jag inte sga. Den var under rekommenderand lngd, anvnde f fotnoter och med begrnsat urval av kllor. Resonemang och argumentation var ok ven om det var tunt med underlag och det mrktes att uppsattsen inte gick p djupet.
Citera
2025-05-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Stora brister skulle jag inte sga. Den var under rekommenderand lngd, anvnde f fotnoter och med begrnsat urval av kllor. Resonemang och argumentation var ok ven om det var tunt med underlag och det mrktes att uppsattsen inte gick p djupet.

Ahh fattar. Knner du ngon som fick underknt? Knner som sagt att jag r klar nu med mitt utkast, ligger ocks inom ordgrnsen men nojar ver innehllet. Har korrekturseminarium nu i veckan s det r iofs sknt att man kan justera till ifall det skulle behvas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in