2022-10-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Någon annan som funderat på vilket syfte "critical race theory" uppfyller som en del av juristprogrammet? Kapitlet i läroboken präglas av vänsterextrema och allmänt konspiratoriska åsikter. Jag kan väl tycka att det är lite att kul att författaren informerar läsaren om sina (extrema) politiska åsikter, samtidigt trodde jag att det fanns krav på objektivet vid bedrivandet av universitetsutbildningar.

Det är bara trams. Antagligen intvingat av nån inkvoterad pk-kärring i SUs ledning.

När man försökte införa "genus och rätt" som en kurs på termin 7-9 i Uppsala första gången så fick man lägga ner den kursen innan den ens startade då ingen hade sökt den.
Citera
2022-10-10, 18:37
Medlem
Vad tycker Flashback ang. feministisk- och annan PK-indoktrinering på juristprogrammet?
Citera
2022-10-12, 13:26
Medlem
Någon som hört något eller haft att göra med byrån Eversheds Sutherland? Ska vara en top-10 byrå globalt men verkar vara ganska anonym här i Sverige, åtminstone bland studenter.
Citera
2022-10-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av animal1642
Vad tycker Flashback ang. feministisk- och annan PK-indoktrinering på juristprogrammet?
Om man blir 'indoktrinerad' av att någon vänsterforskare presenterar sin världsbild som sanning saknar man förmågan att tänka kritiskt och har inget på utbildningen att göra. Inslagen av politiskt laddade teorier är dessutom relativt begränsade till akademiska artiklar om olika kritiska förhållningssätt.
Citera
2022-10-12, 19:36
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:

När har detta någonsin skett?
Citera
2022-10-13, 14:22
Medlem
Citat:

Att det är en lögn som sprids här. Under mina tre år på programmet tror jag att vi har haft två seminarium där vi skulle diskutera feminism och lagen, men det sker ju ingen indoktrinering. Ska också sägas att ämnena för dessa två seminarium var sådana att en sådan diskussion var både rimlig och givande
Citera
2022-10-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugganugga46
Någon som hört något eller haft att göra med byrån Eversheds Sutherland? Ska vara en top-10 byrå globalt men verkar vara ganska anonym här i Sverige, åtminstone bland studenter.

De har väl börjat rikta sig mer mot studenter än tidigare, men tycker det är något många internationella byråer har börjat med på senaste
Citera
2022-10-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspaj
De har väl börjat rikta sig mer mot studenter än tidigare, men tycker det är något många internationella byråer har börjat med på senaste
Har dessa byråer samma anställningskrav som övriga stora byråer? Tänker att eftersom så få känner till dem så får de färre sökande och därmed slappare betygskrav? Ingen av mina kursare jag frågade kännde till byrån trots att vi alla är ganska uppdaterade om affärsbyråerna.
Citera
2022-10-18, 15:41
Medlem
Börjar bli dags att välja arbetsgivare till nästa höst, och en grej jag funderat på är det här med att jäva ut sig. Under perioden som sommarnotarie verkade det stundtals som ett helvete. Så till er som är utexaminerade: hur svårt är det att byta från en storbyrå till en annan ur jävsperspektiv?
Citera
2022-10-20, 13:04
Medlem
skogsvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Börjar bli dags att välja arbetsgivare till nästa höst, och en grej jag funderat på är det här med att jäva ut sig. Under perioden som sommarnotarie verkade det stundtals som ett helvete. Så till er som är utexaminerade: hur svårt är det att byta från en storbyrå till en annan ur jävsperspektiv?
Arbetar du i tvist på någon större är det ett reellt problem. Arbetar du med M&A, not so much.
Citera
2022-10-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsvisa
Arbetar du i tvist på någon större är det ett reellt problem. Arbetar du med M&A, not so much.

Är just tvist på en av de större som jag lutar åt. Kan du konkretisera vad du hört?
Citera
2022-10-20, 16:27
Medlem
skogsvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Är just tvist på en av de större som jag lutar åt. Kan du konkretisera vad du hört?
Problemet är att en tvist kan ligga och puttra i flera år och under den tiden är du jävig och kan inte gå till motpartsbyrån i ärenden du arbetat i. Ibland dras den gränsen också väldigt extensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in