Citat:
Ursprungligen postat av
JudgeBooty
Okej, bra att veta! Jag antog att så var fallet eftersom jag inte heller vid genomgång av gamla tentor sett skymten av något relaterat till CISG.
Du råkar inte ha några studietips till CA:n, med tanke på att du fick AB?

Kan kopiera in det jag skrev för drygt en månad sedan

Något som kan vara intressant att veta utöver det som står i citatet är att rättsfallen är viktiga och att du inte behöver vara orolig om du inte förstår något av sakrättsföreläsningarna eftersom Millqvists bok innehåller allt du behöver kunna. En annan sak är att du knappast behöver vara någon expert på växellagen och checklagen (det står lite om det i slutet av boken om skuldebrevsrätt om jag inte missminner mig). Det känns som att jag bara säger vad man inte ska göra men mycket handlar om att sålla ut det som är tentarelevant och bli duktig på det. I det ligger att man ska välja bort åtminstone de saker som uppenbarligen inte är tentarelevanta, såsom CISG.
Citat:
Ursprungligen postat av
at95
1. CISG (internationella köplagen) kan du strunta i helt och hållet.
2. Entreprenadrätten behöver du inte heller lägga energi på om Mattias Nilsson inte ställer någon fråga på tentan.
3. Känn dig inte dum om du inte förstår vad Håstad skriver.
4. Du behöver inte vara nervös inför avtalsförhandlingsspelet, det räcker bara med att du är där för att du ska klara det obligatoriet.
5. Missa inte Radetzkis föreläsningar och anteckna det han säger.
Kommer inte på några mer saker nu men se till att njut, CA är en grym kurs.