2016-01-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Inte som jag har stött på i varje fall.

Edit: Har bara sökt plats två gånger för ett par år sen när jag fortfarande trodde att domarbanan var något för mig (så "alla" gånger lät något överdrivet, men det var till ett flertal TRer). I övrigt har jag bara pratat med personer som suttit i TR i Stockholmsregionen men har inte hört något om någon intervju där.

Det kan väl sägas att är betydligt lättare att få notarieanställning än en sommarnotarietjänst, så det är knappast kört om man skulle vilja jobba ett tag i domstol.
Citera
2016-01-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Det kan väl sägas att är betydligt lättare att få notarieanställning än en sommarnotarietjänst, så det är knappast kört om man skulle vilja jobba ett tag i domstol.

Så är det definitivt!
Citera
2016-01-28, 22:50
Medlem
Zenon.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Inga intervjuer alltså?

Jag var sommarnotarie för ett antal år sedan och fick då tjänsten utan intervju. Aktuell tingsrätt ringde upp och frågade om jag fortfarande var intresserad. Jag erbjöds även en sommarnotarietjänst på en annan tingsrätt som jag fick tacka nej till och också den gången skedde det utan intervju genom telefonsamtal. Detta var under den tid då domstolarna fortsatt fick tillskjutet pengar för sommarnotarietjänster, så det kanske har ändrats nu när platserna är så mycket färre.
Citera
2016-01-29, 16:04
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag undrar hur GU går runt med så många fails (ref. Harrison-debatten). Kanske får man pengar på annat håll. Vill minnas att bästkustens störste rättsvetenskapsman, den omutbare, sagt något om det..
Ja du, det kan man ju undra. Jag tror dock att trots att ganska många kuggar tentor på GU så har vi relativt god genomströmning (hittade denna artikel, som förvisso är gammal, och hänvisar till material som är ännu äldre, men ändå).
Citera
2016-02-02, 15:48
Medlem
Vad tror ni om möjligheten att byta mellan regionala kontor på exv. en advokatbyrå efter ett par år? Alltså börja jobba i en stad, och sedan byta internt till en annan stad.
Citera
2016-02-02, 16:36
Medlem
at95s avatar
Europarätt (SU) HT 15

AB- 18.77 procent
BA- 46.72 procent
B- 25.32 procent
U- 9.17 procent
Senast redigerad av at95 2016-02-02 kl. 16:41.
Citera
2016-02-02, 17:06
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackianan
Vad tror ni om möjligheten att byta mellan regionala kontor på exv. en advokatbyrå efter ett par år? Alltså börja jobba i en stad, och sedan byta internt till en annan stad.
Jag har egentligen ingen aning men tycker att jag har hört talats om ett sådant förfarande ganska många gånger. Dock är det kanske vanligare att man passar på att byta byrå när man flyttar alternativt att man flyttar när man byter byrå? Men vad vet jag.
Senast redigerad av theoverachiever 2016-02-02 kl. 17:09.
Citera
2016-02-02, 17:08
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at95
Europarätt (SU) HT 15

AB- 18.77 procent
BA- 46.72 procent
B- 25.32 procent
U- 9.17 procent
Få som fick U. Är blankare medräknade? Ganska få (nåja, det beror allt på vad man jämför med) som fick AB.
Citera
2016-02-02, 17:11
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Europarätt (SU) HT 15

AB- 18.77 procent
BA- 46.72 procent
B- 25.32 procent
U- 9.17 procent
at95 fick....?

Själv fick jag resultatet från specialkursen i Företagsbeskattning 15 hp idag. YES! Jag klarade den. Flummig och svår kurs.
Igår kom resultatet från duggan på specialkursen VT-A-perioden. YES! Undertecknad fixade den också med bravur!

Hur går det för er andra? Blir det några hp's?
Citera
2016-02-02, 17:33
Medlem
at95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoverachiever
Få som fick U. Är blankare medräknade? Ganska få (nåja, det beror allt på vad man jämför med) som fick AB.

Vet tyvärr inte om SU räknar med blankare. Har samma fundering själv. Låg AB-andel för att vara AB-fabriken i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
at95 fick....?

Själv fick jag resultatet från specialkursen i Företagsbeskattning 15 hp idag. YES! Jag klarade den. Flummig och svår kurs.
Igår kom resultatet från duggan på specialkursen VT-A-perioden. YES! Undertecknad fixade den också med bravur!

Hur går det för er andra? Blir det några hp's?

Jag skrapade ihop ett AB, trodde aldrig att jag skulle klara det när jag gjorde de gamla tentorna. Även en blind höna.. Kul att det går bra för dig, det är bara att kämpa vidare
Citera
2016-02-02, 18:40
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Vet tyvärr inte om SU räknar med blankare.

Jo, numera ska de göra det.
Citera
2016-02-03, 07:34
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jo, numera ska de göra det.
Hur många brukar blanka där uppe i fabriken då, mellan tummen och pekfingret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in