2014-06-21, 11:41
Medlem
U-166s avatar
Hur är det med utbildningarna i Umeå och Örebro. Det erbjuder traditionella juristprogram och inte något i stil med Linköping, har man någon chans för tingstjänster? Blir man en bra jurist eller brännmärk och ifrågasatt om varför man inte läste på SU eller UU?
Citera
2014-06-21, 12:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Hur är det med utbildningarna i Umeå och Örebro. Det erbjuder traditionella juristprogram och inte något i stil med Linköping, har man någon chans för tingstjänster? Blir man en bra jurist eller brännmärk och ifrågasatt om varför man inte läste på SU eller UU?
Så du menar att DSV väger in studieorten som en faktor, och inte bara betyg samt andra extrameriter från studier och arbete? Vet du ens hur notarieantagningen går till?
Citera
2014-06-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166

Det finns såvitt jag vet ingen möjlighet att sitta ting eller börja på affärsjuridisk byrå om man studerat i Umeå eller Örebro.
Citera
2014-06-21, 15:03
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det finns såvitt jag vet ingen möjlighet att sitta ting eller börja på affärsjuridisk byrå om man studerat i Umeå eller Örebro.
Är du säker på det? Jag hörde att enda alternativet var handläggare i Norrland, men jag trodde inte att det var sant.
Citera
2014-06-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

Pffff, det där är snack! Visst att SU, LU och UU verkar få fram flest men att Umeå/Örebro inte skulle kunna ge jobb på byrå är fel! Bara o kolla på hemsidorna hos byråerna så hittar man också folk därifrån.

Ang ting så är det ju betygen, framförallt, som man söker på så där skiter man ju i vilken skola du är ifrån.
Citera
2014-06-21, 16:22
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigFelaktig
Pffff, det där är snack! Visst att SU, LU och UU verkar få fram flest men att Umeå/Örebro inte skulle kunna ge jobb på byrå är fel! Bara o kolla på hemsidorna hos byråerna så hittar man också folk därifrån.

Ang ting så är det ju betygen, framförallt, som man söker på så där skiter man ju i vilken skola du är ifrån.

Det här är ny och värdefull information som inte framkommit tidigare i denna 7,5 år gamla och 14400 inlägg långa tråd. Tack för ditt bidrag.
Citera
2014-06-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det här är ny och värdefull information som inte framkommit tidigare i denna 7,5 år gamla och 14400 inlägg långa tråd. Tack för ditt bidrag.

Härligt eller hur? Men om person frågan, en svarar enligt mig felaktigt, så får jag alltså inte rätta om svaren finns någonstans bland dessa 14400 inlägg?
Citera
2014-06-21, 16:36
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigFelaktig
Härligt eller hur? Men om person frågan, en svarar enligt mig felaktigt, så får jag alltså inte rätta om svaren finns någonstans bland dessa 14400 inlägg?
Jag antar att du inte förstår ironi. Trodde du att Lindgren08 var seriös?
Citera
2014-06-21, 16:43
Medlem
Sobofieds avatar
Trist nog har han rätt i att vi antagligen bör besvara frågan seriöst, fast den ställts 213098 gånger.
Citera
2014-06-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jag antar att du inte förstår ironi. Trodde du att Lindgren08 var seriös?

Japp, ironi och skriftspråk är inte alltid den bästa kombinationen och kanske särskilt när man inte läser allt i ett sammanhang. Sen undrar jag fortfarande varför man inte får svara på en fråga som tidigare besvarats bland 14400 tidigare inlägg? Men men nu lämnar vi juridtprogrammet så vi klipper väl har antar jag.
Citera
2014-06-21, 17:46
Medlem
Då tråden är så omfattande (och därmed svårgenomsökt) vore det väl rimligt att svara seriöst på folks frågor även om de kan ses som banala för en inbiten läsare av denna tråd. Dålig reklam för utbildningen om folk är dryga mot aspirerande studenter.

Nu är ju dock frågan redan besvarad så mitt inlägg råkade bli off topic. Fan!!
Citera
2014-06-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Då tråden är så omfattande (och därmed svårgenomsökt) vore det väl rimligt att svara seriöst på folks frågor även om de kan ses som banala för en inbiten läsare av denna tråd. Dålig reklam för utbildningen om folk är dryga mot aspirerande studenter.

Nu är ju dock frågan redan besvarad så mitt inlägg råkade bli off topic. Fan!!

Det kan väl behövas lite mysig pennalism i tråden, om inte annat så för att sådan är rätt frånvarande på programmet?

För att besvara frågan lite mer ingående så kan det ju vara smart (på ett alldeles speciellt sätt) att välja lärosäte utefter hur lätt det är att få höga betyg. Jag tror bestämt att SU brukar pekas ut som något av ett glidarställe på det viset, rättvist eller ej. Apropå ny och värdefull kunskap som vi kan diskutera ett varv till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in