• 1
  • 2
2007-01-09, 12:26
Medlem
Hej,

Jag har fått en känsla av att många knarkare på fb inte mår så bra psykiskt så jag tänkte starta en liten tråd om det.
Svara på frågorna om ni har lust.

Hur mår du?
Hur har drogerna påverkat din psykiska/mentala hälsa? har du t ex varit deprimerad?
Vilka droger?
Hur har drogerna påverkat dina sociala relationer?
Skulle du klara dig utan droger?
Är du nöjd med ditt liv?
Varför började du ta droger?

Ni får lägga till info om ni själva vill.
Citera
2007-01-09, 12:53
Medlem
Arkomanns avatar
Hur mår du?
Torrpundigt just nu, malande käkar och spända ögon.
Hur har drogerna påverkat din psykiska/mentala hälsa? har du t ex varit deprimerad?
Ja, men depressionen kom före missbruket. Däremot har man ju blivit lätt psykotisk under påverkan.
Vilka droger?
Mest tjack och moffe, men även cannabis och benzo i rätt stora mängder och under lång tid. Därtill naturligtvis allt möjligt smått och gott.
Jag har fått många roliga pundarkompisar.
Nej. Eller ja, men jag skulle helst undvika det.
Är du nöjd med ditt liv?
Jag ångrar ingenting och står för alla mina handlingar, men jag knarkar inte tillräckligt för att vara helt nöjd.
Ren nyfikenhet.
Citera
2007-01-09, 13:00
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Hur mår du?

Hyfsat bra.

Citat:

Tillfälligt har dom påverkat hur jag mår, vid tex avtändningar eller när jag slutade röka CB dagligen/när jag rökte hasch dagligen.

Citat:
Vilka droger?

CB gjorde mig slö, omotiverad, och smått apatisk när jag rökte det dagligen. När jag slutade röka dagligen så hade jag det väldigt tråkigt och hade svårt att sova. Amfetamin och alkohol har fått mig att må dåligt under avtändning/bakfylla.

Citat:

Jag har fått många nya vänner/bekanta som delar samma intressen. Mina relationer till vänner som inte knarkar har inte påverkats.

Citat:

Vad menar du med "klara dig"? Att man inte dör? Att man mår bra? Att man har kul? Jag knarkar inte mycket längre, och visst hade jag kunnat vara utan de 1-3 gångerna i månaden jag väl gör det utan några problem alls.

Citat:
Är du nöjd med ditt liv?

Svår fråga. För det första vet jag inte vad mitt liv är. Det enda jag vet är att jag har ett medvetande. Varför jag har det, hur jag fick det, och av vem, har jag ingen aning om. Själva livet, om jag är rik eller fattig, välmående eller deprimerad, är bara resultat av händelser. Det som händer händer.

Citat:

Nyfikenhet osv. Verkade vara skoj och intressant.
Citera
2007-01-09, 13:00
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akan
Hej,
Jag har fått en känsla av att många knarkare på fb inte mår så bra psykiskt så jag tänkte starta en liten tråd om det.
Hur mår du?
Nu? Bra.
Positivt, tog mig ur en depression mycket tack vare dem.
Vilka droger?
Cannabis, Dexofen, Morfin, Xanor, Sobril.
Hos liberaler inte alls men ibland är det riktiga antimänniskor på fester och då viskas det en del.
Vet inte, jag missbrukar väldigt sporadiskt så kanske?
Är du nöjd med ditt liv?
Nu för tiden, väldigt nöjd, har ett mål och kommer att nå det.
För att vidga mitt sinne och läsa böcker med större inlevelse.
Citera
2007-01-09, 13:11
Medlem
jrgbgs avatar
Hur mår du?
katarstrof (pga jobb, vänner, skola, skulder & annat skit som stör ens tillvaro)
De har hjälp min hälsa att vara stabil, eller ibland iallafall över vattenytan.
Vilka droger?
Vad gör man utan valum? kryper in i en mörk tunnel & stannar kvar?
hmm..sociala vadå? tror mina andra problem skrämt bort de flesta,
men de som håller på med droger stannar oftast kvar! hej på er!!
Nej. för de får mig att må bra. annars mår jag dåligt hela tiden och det är ju inte kul
Är du nöjd med ditt liv?
nej. Men benzo får mig nöjd, tjack får mig snabb och effedrin får mig effektiv.
Det var nog drogerna som började komma & ta mig.
Citera
2007-01-09, 13:45
Citat:
Ursprungligen postat av akan
Hej,

Hur mår du?
Bra, men med hjälp av tung medicinering!

Inte så mycket, jag lider av svår depression, o droger är ett avbrott i helvetert.

Vilka droger?
Alla! Hallucinogener & opiater ger mig som sagt ett avbrott i mitt trista liv. CS är bra om man t.ex ska ut o festa!

Blev inlaggd för avgiftning en gång, inte kul, men det var mitt livs bästa beslut!

Ja, det skulle jag nog. Kanske inte min legala benzo, då jag är beroende av den!

Är du nöjd med ditt liv?
Nja, jag har svåra psykiska problem, o droger tar bort dem helt typ.

Varför började du ta droger
En ren "slump". Jag jobbade på apoteket med att destruera överbliven narkotika. Började med benzo, men gick snabbt över till opioider, som t.ex. Morfin, Ketogan, OxyContin, Temgesic & Fentanyl. Tog hem skiten istället för att kassera den.

När jag missbrukade som värst, så mådde jag också som sämst (suicidtankar, m.m.), så blev jag beroende av opioider, därför gick jag med på avgiftning.

Efter det (var för ~4 år sedan), fick jag äntligen bensodiazepiner utskrivet kontinuerligt, o har haft det i ~4 år nu. Jag hade sån extrem ångest. Jag går numera på en ganska hög dos legal benzo.

Jag söker inte längre efter droger, men visst kan det vara kul att koppla av med t.ex lite kodein ibland. O jag har flera gånger efter kollapsen jobbat med kassera medicin på apoteket. Visst känns det trist att sitta o kassera allt godis, men jag har kommit överens med apotekschefen (vilken är min pappa), att jag lovar dyrt o heligt att inte norpa en Panodil ens! Har sagt att han får kroppsvisitera mig, men det har han aldrig gjort. Men, jag håller mitt löfte i alla fall!
Citera
2007-01-09, 13:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Alla droger är inte så bra för den fysiska hälsan, men jag har faktiskt aldrig märkt att droger skulle försämra min mentala hälsa på något sätt...
Citera
2007-01-09, 14:51
Medlem
[quote=akan]Hej,

Hur mår du? skit bra ! jag är tjackad som bara den

Hur har drogerna påverkat din psykiska/mentala hälsa? har du t ex varit deprimerad? drogerna skänker en oöverträffligt lycka och munterhet

Vilka droger? helst tjack och vallar , röka men man tackar ju inte nej till knark vad det nu än är !

Hur har drogerna påverkat dina sociala relationer? hm , bra tror jag utan tjack blir jag mindre aktiv + att hur ska man orka att vistas ute bland folk om man inte är hög ?
jag är mycket trevligare, mitt sinne är mer öppet , min mor blir nöjd då jag har det väldigt städat ! , jag tar hand om min hund som om det vore min bebis vilket jag inte skulle orka utan tjacket ! ja menar på tjack kan vi va ute i 4 h och träna sök i skogen

Skulle du klara dig utan droger? ja det skulle jag väll , men av vilken anledning ?
skulle ju klara mig utan vänner okså , men varför ge upp saker man trivs med ?

Är du nöjd med ditt liv? ja , livet är för kort för att man ska vara missnöjd

Varför började du ta droger? träffa pojkvän som höll på , jag var redan innan intresserad och så testade man och självklart var det kärlek vid första ögonkastet

.
Citera
2007-01-09, 17:25
Medlem
Rule.Dems avatar
Hur mår du?
Relativt bra, något nere.

Till det sämre och det bättre, när man är glad är man extremt glad, när man är ledsen så är man extremt ledsen.

Vilka droger?
Amfetamin och Opioder

Från att vara en rätt populär person till en som man inte ens tar i tång.

Nja, inte nu i alla fall intalar mig själv att jag inte kommer lova mig och sluta utan bara lägga på hyllan tills det är rätt tillfälle igen.

Är du nöjd med ditt liv?
Kunde varit bättre, men överlag är jag besviken över att jag inte tog studenten.

Nyfikenhet först och främst, sedan när man provat var det helt och hållet för ruset.
Citera
2007-01-09, 19:05
Medlem
vådkas avatar
Hur mår du?
Bra, Förutom att jag sitter och skakar framför datorn.
Ja, Fast jag mådde sämre innan jag började.
Vilka droger?
Tjack & röka och diverse psykadelia.
Jag har fått många nya kompisar och förlorat en hel del kompisar som inte delade samma intresse.
Ja, absolut, fast jag vill inte klara mig utan.
Är du nöjd med ditt liv?
Jag är helt nöjd med mitt liv. Jag vet vad jag håller på med och jag vet exakt vad som kan hända.
För jag tyckte det verkade intressant, sen läste jag på i något år och kom fram till att det inte var så farligt.
Citera
2007-01-09, 20:14
Medlem
Zeiphods avatar
Mina svar...

Hur mår du?
Jag mår skit dåligt :P
Jag va ganska djupt deppad tills jag började röka hasch, sen mådde jag som en kung...
Vilka droger?
Hasch, weed...
jag är en jävligt asocial människa i normala fall, men jag blir social när jag röker så de har bara gjort allt bättre för mig...
har varit clean 3 månader nu, och jag klarar mig, men har aldrig varit såhär deppad
Är du nöjd med ditt liv?
Jag är clean, så nej...
De värkade NAJS.
Citera
2007-01-09, 20:39
Medlem
Hur mår du?
Helt okej
Kortare perioder av ångest.
Vilka droger?
Mestadels psykadelia men även affe och lite allt möjligt annat.
Jag har lärt känna mycket nytt folk på ett helt annat sätt än jag hade gjort utan dem. Dock så gillade inte min förra flickvän mitt nyttjande av droger.
Utan droger? Nej droger går inte att undvika!
Är du nöjd med ditt liv?
Jag är relativt nöjd med mitt liv.
Jag växte mig sakta men säkert in bland drogerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in