• 1
  • 2
2007-01-09, 01:22
Medlem
Tjena, har ett problem som jag inte riktigt förstår,

Har t.ex. jobbat fre,lör,söndag 12h pass och idag(måndag) jobbade jag ett 9h pass....
så nu när jag äntligen har en ledig kväll som jag är någorlunda pigg på så blir
tjejen förbannad att jag "snor tid" från oss med att sitta o göra enligt henne
onödiga saker (alltså allt förutom mina programmerings projekt t.ex. FB)

Men jag och hon ska ha en heldag imorn, fredag och lördag söndag 24h varje dag ..

Varför detta att jag stjäl tid,,, mitt svar var att "Jaja jag lägger ner hela datorskiten" (för att jag inte orkar tjabbla)

vilket hon då svara "Nej det vill jag inte, Förstår om du måste arbeta med projekten, men sitt inte med massa onödig skit"

Och det som gör mig förbannad är att NÄR FAN SKA JAG FÅ HA FRITID!!

ALLTSÅ BARA TA DET LUGNT, INTE JOBBA eller FIXA MED PROJEKTEN ELLER VARA MED HENNE,,

Måste väl få ha lite jävla tid där man bara kan varva ner o slappna av...
(Vilket det verkar som att hon tycker är onödig tid)

Min egna förklaring är att hon själv är så sönderstressad att när jag tar o varvar ner och slappnar av så anser hon det som bortkastad tid eftersom hon inte anser sig hinna slappna av själv ,,

Som när hon ser på TV i 2-3h så säger hon att hon sitter där o tänker på allt hon måste göra..

Mvh..
Citera
2007-01-09, 01:25
Medlem
Nahibos avatar
haha vad är problemet? säg att du sitter och funderar på allt du måste göra på jobbet när du sitter framför datorn om hon får slå ihjäl tid framför tvn så måste du väl få slä ihjäl tid framför dumburken?
Citera
2007-01-09, 01:41
Medlem
Hymers avatar
man måste ju få koppla av och göra sina "egna" saker också.

btw din rubrik var inte särksilt lyckad.
Citera
2007-01-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hymer
man måste ju få koppla av och göra sina "egna" saker också.

btw din rubrik var inte särksilt lyckad.

exakt vad jag tycker oxå

*ändrade rubriken*
Citera
2007-01-09, 02:11
Medlem
hon låter bara extremt stressad, är hon det?
Citera
2007-01-09, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randy2k
hon låter bara extremt stressad, är hon det?

Jobbar 4skift så jag försöker ta vara på "så mycket fritid jag kan" eftersom jag kraschat phsykiskt redan en gång pga att jag kände att jag bara jobba o jobba

(hon blir snabbt arg innan man hunnit förklara saker osv)

och är stressad 24/7 ,, men hur bemötter man en sådanhär sak

såfort man börjar motargumentera och säga t.ex. att hon är stressad som fan och det går ut över hennes syn på hur jag "lever" så säger hon bara

jaja skit samma då, precis som att jag skäller på henne..

Hur förklarar man eller får henne att varva ner och skaffa något att syssla med på fritiden ?

Beror nog oxå på att hon inte har något att göra på fritiden eftersom hon känner att hon inte hinner det..
Citera
2007-01-09, 02:24
Medlem
Thetawaves avatar
Vad kan du göra egentligen? Du har väl rätt att spendera din tid som du vill? Vill du kika in på FB så får du väl göra det?

Hon kan ju inte direkt kräva att all din lediga tid ska gå åt till henne, hur jävla rolig blir du då att umgås med liksom?
Citera
2007-01-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosedrop
Amen!
Nice första inlägg :P

Citat:
Ursprungligen postat av Thetawave
Vad kan du göra egentligen? Du har väl rätt att spendera din tid som du vill? Vill du kika in på FB så får du väl göra det?

Hon kan ju inte direkt kräva att all din lediga tid ska gå åt till henne, hur jävla rolig blir du då att umgås med liksom?

Nej sant men jag har rätt kort stubin men i detta fallet har jag lyckats hålla mig ,,

Jag är 21år och anser inte att jag ska trycka min fritid och det jag gillar att göra åt sidan bara för att min flickvän tycker det .. fan det har jag tid för när jag är äldre ..
Citera
2007-01-09, 03:11
Medlem
Svampfests avatar
Jag kan märka av lite samma sak hemma hos mig.

Själv har jag väldigt lätt för att "koppla av" när jag är hemma och inte jobbar, detsamma kan tyvärr inte sägas om tjejen. Hon är väldigt lättstressad.

Då när vi är hemma samtidigt så kan hon bara av att titta på mig. Där jag gör typ ingenting vid datorn stressa upp sig något ohemutligt av att hon själv inte kan koppla av och till slut går vreden över detta ut över mig med krav på att vi måste göra någonting tillsammans nu när vi har en HEL dag ledig med varandra!!

För man kan ju inte komma tillbaka till jobbet och säga att man gjorde ingenting på sin lediga dag!?

Knepigt problem detta och jag har fortfarande inte hittat en lösning förutom att få henne att prova på WOW, och faktiskt så kan hon sitta där och glömma bort sig ett par timmar och således inte störa mig..
Citera
2007-01-09, 07:21
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Jag är 21år och anser inte att jag ska trycka min fritid och det jag gillar att göra åt sidan bara för att min flickvän tycker det .. fan det har jag tid för när jag är äldre ..

Det ska man väl aldrig göra? Bara för att man är tillsammans så betyder väl inte det att all ledig tid ska gå åt till varandra. Sånt är bara löjligt.
Citera
2007-01-09, 08:03
Medlem
Dr_Ntabas avatar
När hon tycker att Du skall vara med henne skall Du propsa lite fint på att bli avsugen. I början kommer det bli några avsugningar sedan kommer Du att få mer tid till Dina "projekt"
Citera
2007-01-09, 09:30
Medlem
papa_ogens avatar
Det låter ju onekligen som att hennes stress går ut över dig.

Men du måste ju förklara för henne att den lilla tid du har att koppla av är viktig för dig och att du måste få slappa emellanåt utan att hon lägger sig i vad det är du gör.

Dags för henne att tagga ner lite också. Kanske inte jobba 4 skift osv. Kommer hon må bättre av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in