• 1
  • 2
2007-01-08, 22:17
Medlem
Har fått ett ultimatum från min psyk läkare,
Tjacket eller vård.
Om jag inte blir 100% ren så får jag ingen hjälp av psyk alls.
Det jag vill diskutera i den här tråden är om huruvida "psykvården" kan hjälpa mig mer än vad tjacket kan.
För att förekomma stormen

Utan tjack:
Ingen ork, sover 12-20 timmar.
Orkar inte ens sitta vid datorn.
Klarar inte av att ta mig ut genom dörren.
Livet är helt tomt.
Orkar inte ens festa.

Livet med tjack.
Festar.
orkar resa
Lever ett liv med inehåll
har lätt till mer välmående
har lätt till större insikt i min personlighetstörning (borderline)

Hmmm, full nu (mildrar med spriten ) svårt att komma ihåg allt jag tänkte som nyckter.
Men det jag vill ha är mina bröders åsikter,
ni som vet (till skilnad från läkare och alla andra politiskt styrda individer) vad det hela handlar om, och som har mer erfarenheter än mig, är ju bara drygt 30
Tjack = massa problem, men tider av lycka. ingen vård
Utan tack = vård, men ingen ork. utan liv. depp och mörker

Jag kommer lämna detta onyktra svamel som det är,
och lägga in förklaringar och förtydlingar efter hand som jag nycktrar till
Och ni som efter dena post listat ut vem jag är (paranoid, jag?) sänd pm, posta inte.
Citera
2007-01-08, 22:29
Bannlyst
Tjack såklart!!
Citera
2007-01-08, 22:37
Medlem
kultingens avatar
Troligen kan du inte hålla på med tjack hela livet så om du planerar på ett långt sådant kanske du ska söka vården istället...
Citera
2007-01-08, 22:54
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Troligen kan du inte hålla på med tjack hela livet så om du planerar på ett långt sådant kanske du ska söka vården istället...

Klart han kan, men han lär ju dö nån gång :P

Men, jag tycker nog med du ska söka vården, tjacket kan du falla tillbaka på när du mår bättre, med vården kan det vara för sent senare.
Citera
2007-01-08, 23:20
Medlem
miness avatar
tjack tills det är helt kört, sen vård

lev medans du har chansen
Citera
2007-01-08, 23:25
Medlem
J.Kristuss avatar
Jag förstår inte hur ni har mage att sitta och säga att han ska ta chansen att fortsätta med tjacket när det gör honom stor skada. Jag anser att du skall välja psykvården och sedan låta livet sakta komma tillbaka till dig på naturlig väg utan tjack.

Det finns en väg utan droger, och du mår fasiken så mycket bättre efter att du är klar med psykvården.

LYCKA TILL OCH GUDS FRID!
Citera
2007-01-08, 23:29
Medlem
Shh, en del riktigt skumma svar. Jag hade valt vården, det är ju nåt som håller i längden iaf.
Citera
2007-01-08, 23:45
Medlem
mesmerizes avatar
som de flesta säger så är nog vård att välja ifall du tänker långsiktigt. Och tänk då på att det är just VÅRD du väljer. Alltså inte bara depression och mörker, utan du kommer ju garanterat kunna få allt möjligt utskrivet. Typ SSRI (eller något bättre) och samtalsterapi (om du nu vill ha det) osv, så möjligheter till ett bra liv finns. Men jag vet hur det är, själv ser jag det som en omöjlighet att leva resten av mitt liv utan att nånsin ta en olaglig drog igen.
Citera
2007-01-08, 23:46
Medlem
Lägg ner tjacket och styr upp livet så att du kan vara lycklig utan pulvret.
Citera
2007-01-09, 00:17
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Tycker personligen att du ska söka vård då du uppenbarligen inte mår bra.
Möjligtvis kan du efter du fått hjälp, och mår bra ta lite droger då jag tycker man ska mår bra för att överhuvudtaget inta några.
Droger för mig är som en krydda i tillvaron, varken mer eller mindre.
Och skulle aldrig få för mig att inta någon som helst substans då jag mår mindre bra.
Citera
2007-01-09, 00:19
Medlem
otec_sates avatar
Jag skulle kört vidare på tjacket till det var relativt totalt mörker. Sen kan man ta lite semester med vård. Tänkte jag skulle ta semester från tjacket och få nån psykvård, men SSRI förstörde bara potensen. Även nu efteråt!

Men jag känner igen mig delvis i det du skriver, att man inte kan göra nått utan tjack. Det är först när man har nått i snoken man lever...

Förresten fyller jag år idag. Så imorgon bitti ska jag göra mig en egen frukost på sängen i form av en sträng.
Citera
2007-01-09, 00:30
Medlem
Scarlings avatar
Jag dissade tjacket för vård. Har också borderline och fick precis veta att jag kommit in på Borderlineenheten där man får DBT. Lätt värt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in