Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Sibbarp ska ju vara ett lugnt och fint område , men på sommrarna så vallfärdar packet dit med hjorder av barnflockar som smutsar ner å stökar av vad man läst till sig här på fb.
Vet inte om man hade stått ut med att plågas under sommarmånaderna pågrund av skiten , resten av året verkar vara lugna gatan därute.
Kan du ge exemel på förorter i Malmö som är bra?
Känner bara till Oxie och Arlöv å där ska det tydligen bo massor med blattar...
Vissa invandrare är jävligt bra och du hade t o m gillat att ha med dem att göra. Invandrare överlag, bra och dåliga, kommer du aldrig ifrån i Malmö, helt omöjligt. De finns i de bra orterna också, men dessa är bra invandrare oftast som sagt.
Mycket beror på vem du är, om du är singel eller med familj osv. Som singel ungkarl utan större kapitalstyrka, så spelar det ingen roll var du bor. Du kan t o m köpa en lgh på Rosengårds norra delar, där har de fina lgh med superskick. Undvika skall man göra med södra Rosengård, Seved, Kroksbäck, Lindängen, Nydala, Hermodsdal. Sen kan man bo i Södra innerstadens övriga områden då de har mycket att ge på både gott och ont.
Men vill du gärna ha ett "vitt" område med lugn i förorten, så är det Sibbarp, Limhamn, Bunkeflo, Tygelsjö som gäller. Kanske Vintrie också. det bästa är att flytta till Lund eller Lomma då dessa har sveriges bästa skolor och sociala välfärd. Vellinge är också bra.
Arlöv aldrig!!! Oxie kanske, de har har invandrare och vissa WT men det är inte hela världen om du skall bo där själv. Med familj råder jag dig att titta på de områden jag nämnt ovan.
Det jag hade valt om jag var singel med någorlunda bra ekonomi hade varit en lgh inne i Malmö City såsom Slottsstaden eller vid Drottningtorget. Men det kostar.
Hade jag haft familj hade jag valt utan tvekan Sibbarp, Limhamn eller Bunkeflo.