2015-02-24, 15:16
Medlem
Är det någon som har koll på hur det är i Annetorp?
Citera
2015-02-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Om det du skriver stämmer så måste vi ha en väldig otur. Vi har bra inkomst, bra utbildning, vi lägger ut annonser, vi söker bostad via alla privata hyresvärdar vi hittar, givetvis boplats syd också men vi har för kort kötid för att vara aktuella för en lägenhet via den, vi kontaktar och ligger i men vi hittar ingenting i Malmö vad gäller förstahandskontrakt. Hoppas att detta vänder snart för man börjar ju snart misströsta.
Var letar ni efter de privata hyresvärdarna?
Citera
2015-02-27, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Var letar ni efter de privata hyresvärdarna?
Menar du var vi letar kontaktuppgifter till hyresvärdarna? I så fall så är svaret en rad olika ställen på internet och tips från bekanta.
Citera
2015-02-27, 07:00
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Menar du var vi letar kontaktuppgifter till hyresvärdarna? I så fall så är svaret en rad olika ställen på internet och tips från bekanta.

Jag tror ni får lägga i en annan växel. Jag har fått fyra okej erbjudanden under två veckors sökande. Det handlar om första hand i delar av innerstaden och populära storlekar på lägenheterna. Hyror på 7000-8000 kr. Skrev kontrakt på en igår.

Bostad Syd går fetbort om man vill ha snabb bostad. Slösa inga pengar där.

Blocket är nog också ganska meningslöst; jag fick inte ett svar där trots ungefär samma info som till hyresvärdarna jag fått erbjudanden av.

Leta efter listan på hyresvärdar som högskolan har. Pinpointa de som inte har hemsida eller på annat vis är lätta att kontakta. Lyft telefonen eller skicka ett fint brev. Kolla även sparande hos Akelius.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2015-02-27 kl. 07:02.
Citera
2015-02-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Jag tror ni får lägga i en annan växel. Jag har fått fyra okej erbjudanden under två veckors sökande. Det handlar om första hand i delar av innerstaden och populära storlekar på lägenheterna. Hyror på 7000-8000 kr. Skrev kontrakt på en igår.

Bostad Syd går fetbort om man vill ha snabb bostad. Slösa inga pengar där.

Blocket är nog också ganska meningslöst; jag fick inte ett svar där trots ungefär samma info som till hyresvärdarna jag fått erbjudanden av.

Leta efter listan på hyresvärdar som högskolan har. Pinpointa de som inte har hemsida eller på annat vis är lätta att kontakta. Lyft telefonen eller skicka ett fint brev. Kolla även sparande hos Akelius.
Vi gör redan allt det där, förutom sparande hos Akelius, känns lite sådär att de inte har insättningsgaranti, så jag vet inte vilken annan växel du vill att vi ska lägga i. Lust att PM:a vilka hyresvärdar du fick erbjudande av?
Senast redigerad av northpolesanta 2015-02-27 kl. 07:44.
Citera
2015-02-28, 05:49
Medlem
Citat:
Vi gör redan allt det där, förutom sparande hos Akelius, känns lite sådär att de inte har insättningsgaranti, så jag vet inte vilken annan växel du vill att vi ska lägga i. Lust att PM:a vilka hyresvärdar du fick erbjudande av?

De jag fått erbjudanden av finns med på högskolans lista. Räkna inte med att samma lägenheter finns kvar, för det gäller att hugga snabbt. De som har varit enkla att rega sig på har givit sämst resultat.

Be någon kolla över era ansökningsbrev. Ni kanske säljer er dåligt? Ditt skrivsätt i övrigt här i tråden verkar dock fullt tillräckligt, men be någon säljande och socialt smidig person kolla över ansökan.

Jag har läst en del jobbansökningar den senaste tiden och blivit aningen förtvivlad över hur dåliga ansökningar som kommer in från vuxna människor med högre utbildning. De börjar med barn, hobbies och skit för att senare sälja sig själva med "den som väljer mig får någon som ger 110%" och sånt shit. De stavar rätt men säljer inte.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2015-02-28 kl. 05:56.
Citera
2015-02-28, 08:32
Medlem
I övrigt om Akelius. Du behöver bara öppna konto där, inte spara. Sätt in 200 pix om du vill vara säker. Får du en lägenhet och mot alla odds förlorar 1000 spänn så är det ju ganska skitsamma.

De har i mina ögon attraktiva lägen på många lägenheter.
Citera
2015-02-28, 08:58
Medlem
Citat:
De jag fått erbjudanden av finns med på högskolans lista. Räkna inte med att samma lägenheter finns kvar, för det gäller att hugga snabbt. De som har varit enkla att rega sig på har givit sämst resultat.

Be någon kolla över era ansökningsbrev. Ni kanske säljer er dåligt? Ditt skrivsätt i övrigt här i tråden verkar dock fullt tillräckligt, men be någon säljande och socialt smidig person kolla över ansökan.

Jag har läst en del jobbansökningar den senaste tiden och blivit aningen förtvivlad över hur dåliga ansökningar som kommer in från vuxna människor med högre utbildning. De börjar med barn, hobbies och skit för att senare sälja sig själva med "den som väljer mig får någon som ger 110%" och sånt shit. De stavar rätt men säljer inte.
Jag ska fokusera mer på de som är svåra att registrera sig på. Tack för ett väldigt bra tips. Jag tror att annonserna och ansökningsbreven är helt okej skrivna vad gäller den aspekten men jag ska be en extra person att titta på dem.
Citera
2015-02-28, 09:09
Medlem
Citat:
I övrigt om Akelius. Du behöver bara öppna konto där, inte spara. Sätt in 200 pix om du vill vara säker. Får du en lägenhet och mot alla odds förlorar 1000 spänn så är det ju ganska skitsamma.

Jag var uppenbarligen felinformerad angående deras villkor, ska kolla upp det idag, tack för ännu ett bra tips!
Citera
2015-02-28, 12:08
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

De har slutat med det systemet. Det ger inte längre en fördel.

Sen behöver man inte så himla lång tid hos mkb. blev erbjuden en visning nu med 2 års kö i slottstaden, för en 2:a för 6400 kr.
Citera
2015-02-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Sen behöver man inte så himla lång tid hos mkb. blev erbjuden en visning nu med 2 års kö i slottstaden, för en 2:a för 6400 kr.
Det är en väldigt ovanlig lyckoträff för dig i sådant fall, med tanke på att kötiden brukar vara enormt mycket längre i mindre attraktiva områden med högre hyror, men det är bara att gratulera till din väldigt osannolika lyckoträff!
Citera
2015-02-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Det visste jag inte om. Fick en visning av dem förra veckan men inget erbjudande.

Två år är dåligt. Två veckor är bra men grattis ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in