2014-03-18, 17:58
Medlem
ProjectBlues avatar
Mitt inne i senaste boken av svärdens väktare och det märks att det dragits ut lite för länge på det hela ordentligt. Missförstå mig inte, jag tycker serien är riktigt bra hitills, men vissa episoder gäspar man sig igenom. Jag gillar hur fokus del för del har glidit från huvudpersonen, samtidigt ogillar jag att hans story består av
Huvudpersonens episoder är i mina ögon ungefär lika intressanta som Silvias som
Man märker dock hur garnen börjar nystas ihop iom
Mest intressanta figuren är absolut
Något oväntat när man först kom i kontakt med personen.
Citera
2014-04-25, 23:50
Medlem
lääz_kellys avatar
Har läst till och med bok #6, Nekromantikerns ensamhet Del 1, men där blev det en pause. Minns ej varför. Har samlat på mig alla böcker i "inbundna version", 1-8, men saknar #6. Den är helt j*vla omöjlig att få tag i, emedan Ensamhet #2 finns i överflöd. Man har ju inte direkt lust att köpa #6 i pocketversion... Hur skulle det se ut i bokhyllan? Fick ett erbjudande på 250:- begagnad på Bokbörsen, men var då för fattig.

Nej, är nästan så att man måste hitta åt något bibliotek som har den och sno den..så desperat känner jag mig.
Ska jag ta tag och börja läsa igen så blir det att börja med bok #4..

Ingen som har ett exemplar över? Har till och med ringt Ersatz och hört med dem om de hade en kopia kvar, men icket.
Senast redigerad av lääz_kelly 2014-04-26 kl. 00:43.
Citera
2014-04-25, 23:56
Medlem
Rakiis avatar
Någonting nytt om uppföljaren till Alvklingan?
Citera
2014-04-26, 12:35
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Utgivning 20/5 är det senaste budet.

http://www.bokus.com/bok/9789186437473/svarta-lansen/
Citera
2014-04-27, 01:10
Medlem
Citat:

Jag var inne på Coltso förlags hemsida (coltso.se), men hittade ingen info om boken nu. Däremot är jag säker på att information fanns för nån månad eller två, och då talades det om september-oktober 2014. Då boken redan har haft ständiga förseningar (nämns väl i första boken att del två ska komma 2012 till och med), så skulle jag räkna med slutet av året.

Som jag nämnt i nån annan tråd är ju en av nackdelarna med mindre svenska utgivare att de hux flux kan avbryta en utgivning om det inte är lönsamt eller inte funkar på annat sätt, och så sitter man där med 2 delar i en trilogi som inte blir färdigöversatt. Då denna trilogi verkar komma ut med typ 4 års mellanrum mellan varje del så får vi hoppas den blir färdigutgiven över huvud taget.
Citera
2014-06-02, 18:08
Medlem
LinLins avatar
Angående Svarta Lansen: Bokus säger "preliminärt utg.datum: 2014-06-12."

Den lär väl vara på g då, antar jag, men kommer den utges som pocket, det är frågan. Jag har ju första delen i pocket, orka köpa inbundet *dagens i-landsproblem*
Senast redigerad av LinLin 2014-06-02 kl. 18:11.
Citera
2014-06-02, 18:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Angående Svarta Lansen: Bokus säger "preliminärt utg.datum: 2014-06-12."

Den lär väl vara på g då, antar jag, men kommer den utges som pocket, det är frågan. Jag har ju första delen i pocket, orka köpa inbundet *dagens i-landsproblem*

Kommer nog i pocket förr eller senare som med de flesta böcker, hoppas bara att boken kommer på utlovat datum och att vi slipper fortsätta vänta på förseningar i evigheter.
Citera
2014-06-20, 17:50
Medlem
LinLins avatar
Äntligen!

Citera
2014-06-20, 20:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Äntligen!

Ja äntligen, det var då fan på tiden!
Citera
2014-06-25, 11:20
Medlem
Har fastnat mitt i nekromantikerns flykt. Tycker jag har lite svårt att hänga med i vad som händer, krig, slakt och träsk. Har även de två efterföljande böckerna men får se om jag plockar upp dem någon dag.
Citera
2014-07-02, 23:05
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ja äntligen, det var då fan på tiden!

Finns få som jag har så stort förtroende för som dig när det kommer till litteratur och det verkar som hans nya saga är läsvärd, vilket glädjer mig något enormt.

Någon som vet vart jag kan få tag på del 6 och 7 (inbundna) av svärdets väktare?
Citera
2014-07-03, 13:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Finns få som jag har så stort förtroende för som dig när det kommer till litteratur och det verkar som hans nya saga är läsvärd, vilket glädjer mig något enormt.

Gillar man den stilen som Perumov skriver i Svärdets väktare kombinerat med mörkare toner av Tolkien ska du genast köpa Alvklingan och läsa den! Ska nog köpa Den svarta lansen idag tror jag då den äntligen finns på min lokala bokhandel, lite väl dyr dock (279 kr) men ser det som en investering, ska nog läsa om Alvklingan först igen då det gått några år sen sist och vill inte hoppa in i andra boken utan att minnas någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in