Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-15, 15:52
  #37
Medlem
Apekatts avatar
Det här var lite halvjobbigt att läsa om på nätet, massa nazistiska pappskallar som försöker sig på att det var en medveten strategi av de allierade. Visst mot fransmännen då eller?

Har inte läst någon av dessa böcker, men det finns en hel del folk på axis history forum som har gjort det vilket gör att jag ser på dem som pålitliga.
Skall bara säga att jag har stött på den här informationen flera gånger utan att kunna ge en källa så här på rak arm.

http://www.palgrave-usa.com/catalog/...sbn=023050647X
(är tydligen en omarbetning av en fransk bok)

americanska våldtäkter i Frankrike: 3620 stk

Tyska våldtäkter i Frankrike under 1940 enligt "Omer Bartov's Hitler's Soldiers": 550stk
(det bästa jag hitta, det bör ju rimligvis vara bra många färre de andra åren)

Kan lägga till att det finns massa olika personlig berättelser på axis history forum.

ha en fin dag
Citera
2007-01-15, 16:16
  #38
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Givitvis klantigt av mig att inte skriva ut någon källa. Vet iallafall att det berättas lite om det på den här sidan.
Skall se om jag kan hitta en bättre länk senare ikväll.

http://members.iinet.net.au/~gduncan/facts.html
Allierade soldater hade inte svårt att hitta villiga tjejer i de befriade områden.
Några av de kanske tyckte efteråt att killen hade gått för långt.

Men om jag går på källan som du tar fram ovan:
Citat:
In France, there were 181 reported cases of rape by US Forces.
http://members.iinet.net.au/~gduncan/1944.html
Citera
2007-01-15, 16:35
  #39
Medlem
Apekatts avatar
Som du ser har jag en helt annan siffra, svårt att veta vad som ligger närmast sanningen. MAn skall ju dessutom ha i åtanke hur många americanerna var.

Citat:
Allierade soldater hade inte svårt att hitta villiga tjejer i de befriade områden.
Några av de kanske tyckte efteråt att killen hade gått för långt.

Jo helt rätt, vill minns att det var 70000 amerikansk-brittiska giftermål under kriget. Orkar inte leta upp en källa till det här , det får ni göra själva
Citera
2007-01-15, 23:49
  #40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Allierade soldater hade inte svårt att hitta villiga tjejer i de befriade områden.
Några av de kanske tyckte efteråt att killen hade gått för långt.
---

Har du några sociologiska, etnologiska, historiska belägg för ditt påstående?

Jag tror förvisso att en hel del fransyskor inte var främmande för att knulla med yankees (den segrande armén) efter "befrielsen", men att ifrågasätta att våldtäkter var tämligen frekventa kräver nog lite stöd i källor och statistik.

Tråden är förstås i grunden bedrövlig, startad av något oseriöst pervo som, att döma av tidigare inlägg på forumet, får en kick i sitt svårt depriverade zombieliv av att se "blonda flickor" i lite knepiga och exploaterade situationer.
Citera
2007-01-16, 07:44
  #41
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tråden är förstås i grunden bedrövlig, startad av något oseriöst pervo som, att döma av tidigare inlägg på forumet, får en kick i sitt svårt depriverade zombieliv av att se "blonda flickor" i lite knepiga och exploaterade situationer.
Vad har detta med saken att göra? Att du inte gillar att folk driver med dig är en sak men nog kunde du sköta personangreppen lite snyggare?
Citera
2007-01-16, 10:57
  #42
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Vad har detta med saken att göra? Att du inte gillar att folk driver med dig är en sak men nog kunde du sköta personangreppen lite snyggare?
Detsamma gäller väl dig (sköter du dina personangrepp, vilket i princip är det enda du bidrar med, snyggt ?), din fjolligt gläfsande lilla dvärgmops utan liv. Dina inlägg är sällan eller aldrig OnT, bara ömkliga personhetsande flockmentalitetsberoende 'wannabe'-poster. Vad har du i trådar att göra vars ämne du uppenbarligen inte förmår debattera, än mindre har insikt i, din patetiska västkuststruts?

Det våldsbenägna beteendet och blodtörsten hos vissa judar i den marxist-leninistiska rörelsen bidrog sannolikt till de många våldtäkterna, något som alltför sällan skrivs om i mainstreammedia idag:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...342999,00.html
Citat:
Many Jews sold their soul to the devil of the Communist revolution and have blood on their hands for eternity.
Citera
2007-01-16, 11:28
  #43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
men att ifrågasätta att våldtäkter var tämligen frekventa kräver nog lite stöd i källor och statistik.

Det nämndes 181 av rapporterade våldtäkter i artikeln.
Om det är sanna siffror eller ej är säkert svårt att säga. Personligen tycker jag att 181 är en ganska hög siffra men måhända är den inte det under sådana omständigheter.

Men det påstående som triggade denna lilla utsvävning var ju:
"Det berättas bl.a att amerikanerna på 3 månader våldtog fler franska kvinnor, än vad Tyskarna gjorde på 3 år."

Hur många våldtäkter gjorde tyskarna på 3 år?
Är de 181 rapporterade(?) amerikanska våltäkterna under den 3 månader långa perioden som menades?
Helt enkelt är det ju inte att besvara frågor när frågorna är så luddiga i sig.

/VV
Citera
2007-01-16, 12:48
  #44
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Detsamma gäller väl dig (sköter du dina personangrepp, vilket i princip är det enda du bidrar med, snyggt ?), din fjolligt gläfsande lilla dvärgmops utan liv. Dina inlägg är sällan eller aldrig OnT, bara ömkliga personhetsande flockmentalitetsberoende 'wannabe'-poster. Vad har du i trådar att göra vars ämne du uppenbarligen inte förmår debattera, än mindre har insikt i, din patetiska västkuststruts?

Det våldsbenägna beteendet och blodtörsten hos vissa judar i den marxist-leninistiska rörelsen bidrog sannolikt till de många våldtäkterna, något som alltför sällan skrivs om i mainstreammedia idag:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...342999,00.html
Bara för att jag påpekade din brist på läsförståelse behöver du väl inte bli så upprörd. När någon frågar efter källor som beskriver de amerikanska övergreppen vill jag se sådana källor. Jag vill inte att det skall komma en idiot och klistra in artiklar om ryska övergrepp, förstått?

Ezzelino kan nog svara bra för sig själv.

(Charmigt förresten med dårar som sitter och garvar åt sina egna skämt...)
Citera
2007-01-16, 13:11
  #45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Vad har detta med saken att göra? Att du inte gillar att folk driver med dig är en sak men nog kunde du sköta personangreppen lite snyggare?

Finns det i dagsläget något icke diagnosticerat dumt onelinerkläckande svin som borde avlägsnas från FB-forumet så är det förmodligen du, och din hebreiskskrivande sidekick KurZk. Dina inlägg saknar relevans, kikeboy. Är du måhända ett tidigare bannat troll?
Citera
2007-01-16, 13:40
  #46
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Har du några sociologiska, etnologiska, historiska belägg för ditt påstående?

Jag tror förvisso att en hel del fransyskor inte var främmande för att knulla med yankees (den segrande armén) efter "befrielsen", men att ifrågasätta att våldtäkter var tämligen frekventa kräver nog lite stöd i källor och statistik.

Tråden är förstås i grunden bedrövlig, startad av något oseriöst pervo som, att döma av tidigare inlägg på forumet, får en kick i sitt svårt depriverade zombieliv av att se "blonda flickor" i lite knepiga och exploaterade situationer.
Jag kan helt ärligt inte se vad du tillför tråden med dina två senaste inlägg. Jag var intresserad av att läsa om amerikanska övergrepp i Frankrike. Dina inlägg är bara fyllda av personangrepp. Har man inget att säga kanske man skall vara tyst?
Citera
2007-01-16, 17:18
  #47
Medlem
TB-303s avatar
Jag ändrade rubriken till "Allierade arméns våldtäkter under WW2", då diskussionen också börjar omfatta USA osv.

/Mod
Citera
2007-01-16, 19:15
  #48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Jag kan helt ärligt inte se vad du tillför tråden med dina två senaste inlägg. Jag var intresserad av att läsa om amerikanska övergrepp i Frankrike. Dina inlägg är bara fyllda av personangrepp. Har man inget att säga kanske man skall vara tyst?

Och vad i helvete har du tillfört de historierevisionistiska diskussionerna på FB? Du retar dig uppenbarligen svårt på att icke-judar driver med och ifrågasätter dina "rasfränders" narcissistiska sagoberättelser om förmenta lidanden under andra världskriget...Så länge jag kan tala och skriva någorlunda fritt i mitt hemland Sverige och på det svenska språket kommer jag att kritisera dina äckligt hatiska och hämndlystna lipjudeståndpunkter,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback