Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-01-07, 16:56
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Precis som rubriken säger. Hey baberiba når inte ens upp till en tiondel av Rena rama Rolf, Fem gånger storm, Svensson svennson, C/O Segemyhr, Full frys. Någon som minns Pangbulle med Fredrik Lindström? Fy Satan va kul!!!

Finns det någon som på allvar kan säga emot?
Citera
2007-01-07, 17:06
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard_Black
Precis som rubriken säger. Hey baberiba når inte ens upp till en tiondel av Rena rama Rolf, Fem gånger storm, Svensson svennson, C/O Segemyhr, Full frys. Någon som minns Pangbulle med Fredrik Lindström? Fy Satan va kul!!!

Det är väl ändå lite olika slags program? Du får ju jämföra med andra satirprogram, inte vanliga sitcoms.
Citera
2007-01-07, 17:06
Medlem
Smegmas avatar
Jag tycker nog att 2000 talets humor står sig förbannat bra. Två humorprogram som är helt i min smak är Hipp-Hipp (Itzaks julevangelium) och Little Britain. Underbar humor som smiskar Hey Baberiba på fingrarna åtta dagar i veckan.
Citera
2007-01-07, 17:08
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:

Full Frys?

Du är en buskiskille?

Då går det givetvis inte att jämföra med nyskapande humor.
Citera
2007-01-07, 17:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
C/O Segehmyr är imo helt sjukt kasst.

NileCity däremot
Citera
2007-01-07, 17:15
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:

Rena rama Rolf, Svensson svennson och C/O Segemyhr var väl bara översatt jänkarsmörja? Inga orginella karaktärer och skämten var mest försvenskade oneliners, tyckte att alla dom skrek omskrivning lång väg!

Full frys? Du måste skämta! Bonnkomik och dialekttramserier utan slut, usch!

Visst, Hey baberiba är ingen lysande komik nånstans men jag tycker det har ett marginellt underhållningsvärde a la roliga timmen speciellt om man ser det väldigt sällan. Programmet saknar annars skämt tycker jag. Det går mest ut på att de är löjliga men hellre det, om än i små doser, än fabriksproducerad dussinkomik.
Citera
2007-01-07, 17:17
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
NileCity däremot

Sannerligen. Farbror Barbro and the gang...

Citera
2007-01-07, 17:27
Medlem
Ledarens avatar
Pangbulle var ju värdelöst. Det var i princip samma stil som Hey Baberiba. Riktigt värdelöst var det.
Citera
2007-01-07, 17:29
Medlem
slipZens avatar
Jag håller med om att Hey Baberiba förlorar totalt gentemot 90-talets dito, men Full Frys? Vad är det för djävla skit du jämför med? NileCity, Percy Tårar, Räkfrossa, Humorlabbet (gamla), Hipp Hipp.

Ok, nu glider jag väl över lite till 2000-talet men när det gäller humor så är det inte 90 vs 2000 som gäller utan SVT vs. TV4. Jag menar herregud, fyrans flaggskepp är Parlamentet och Hey Baberiba, medan alla de underbara program jag räknade kommer från SVT.

Och folk idag som inte finner det motiverat att betala tv-licensen...
Citera
2007-01-07, 19:11
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Pangbulle var ju värdelöst. Det var i princip samma stil som Hey Baberiba. Riktigt värdelöst var det.
Du kan inte ha sett mycket av det. Robert Gustavsson var ju för fan med.
Dom hittade på eget. Det var jävligt spontant. Hey Baberiba däremot handlar bara om dåliga försök att härma kändisar. För att man ska härma en kändis så måste personen som gör det vara lik kändisen i fråga.

Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=j2LTuJdaBQg
Citera
2007-01-07, 19:13
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Jag håller med om att Hey Baberiba förlorar totalt gentemot 90-talets dito, men Full Frys? Vad är det för djävla skit du jämför med? NileCity, Percy Tårar, Räkfrossa, Humorlabbet (gamla), Hipp Hipp.

Ok, nu glider jag väl över lite till 2000-talet men när det gäller humor så är det inte 90 vs 2000 som gäller utan SVT vs. TV4. Jag menar herregud, fyrans flaggskepp är Parlamentet och Hey Baberiba, medan alla de underbara program jag räknade kommer från SVT.

Och folk idag som inte finner det motiverat att betala tv-licensen...
Förut så var Parlamentet bra. Med Hans Rosenfeldt och Henrik Schyffert.
Idag är det skit. Finns inget annat ord. Så fort Henrik Dorsin visade sin Farbror Fester nuna på TV så har kvaliteten på komik sjunkit som en sten i vattnet. Han skriker ju bara hela tiden.
Citera
2007-01-07, 19:17
Medlem
Bernard_Blacks avatar
TillÄgg Till Alla I TrÅden

Det jag menade med att nämna Full Frys var att jag är medveten om den enkla humorn som man använder sig av i det programet. Men det jag menar är att t.o.m Full Frys, med sin dåliga kvalitet, är bättre än Hey Baberiba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in