2007-01-06, 00:29
Medlem
Tjena alla underbara FBare.
Bestämde mig för att skriva av mig lite känns som att jag behöver det och undertiden kanske få en vettig förklaring på hur mit ex tänker (om tjejer kännerigen sig snälla förklara för mig)
Okej here goes (ursäkta för felstavningar :/ )

Jag (22år) träffade en 21 årig tjej för ungefär 7 - 8 månader sedan. Hon la märke till mig och gjorde olika saker för att jag skulle förstå att hon var intresserad men som vanligt är jag trög nog o inte fatta det. När jag väl fattade vad hon ville så hänkade jag soklart på och blev mer och mer intresserad. Hon var då tillsammans med en kille sedan 5 år tillbaks, hon sa att hon inte trivdes och var rädd att göra slut eftersom han blevit mer hotfull på senare tid och hon velat göra slut sedan 2 år tillbaks. Vi började prata på msn när vi slutat jobba bådatvå när hennes kille inte var hemma och allt stämde in på oss.
Jag fungerade som e phsykolog och sa till henne "om du lider i ett förhållande så länge och det inte går att fixa varför stanna kvar?"
Hur som hälst tog hon modet till sig och gjorde slut och hennes ex var posetiv över det hela eftersom det inte fungerade.(notera vi träffades aldrig privat innan hon gjorde slut med sitt ex) Vi Började träffas efter det och märkte mer och mer att vi blev kära i varandra och efter 1 - 2 månader kom dom där "jag älskar dig" orden.
Vi trivdes otroligt mycket ihop och hon ställde alltid sånna otroliga frågor som "var har du varit hela mit liv" osv jag behandlade henne som en prinsesa hela vårt förhållande.
Jag bode då hos min mor och hon hadde flyttat hem till sin mor efter att hon gjort slut med sitt ex. Vi hade alltid romantiska kvällar och vi kände precis som om vi gick på moln.

Tiden gick jag fick lägenhet och vi planerade precis hur det skulle se ut vilken färg på väggarna hur vi skulle inreda osv. Jag frågade om hon hade tankarna att flytta in. Då sa hon "men tror du inte det e lite förtidigt"
vi hade då varit tillsammans i 4 - 5 månader. Jag sa "du har nog rätt vi kan ju vänta lite"
dagarna gick och helt plötsligt sa hon "du jag pratade med min kompis xxxxx och frågade hur jag skulle göra om det var förtidigt att flytta in eller inte och då sa hon att hon och hennes pojkvänn flyttade in direkt och vi trivs lika mycket nu efter 5 år tillsammans då sa jag till henne ja då flyttar jag fan in med min älskling"
Jag blev ju stört glad, men sen ett par dagar senare sa hon att hon hade pratat med sin mamma och sagt att hon skulle flytta in med mig och då sänker hennes mamma hennes hyra med 1000kr och så vill hon bo kvar hos sin mamma. Jag blev ju chockad hur kan man säga något sånt och sen ta tillbaks det bara för att hon sänker hyran med en tusing.
Efter ett tag när jag hade haft min lägenhet så kommer hon hem till mig en kväll jag hade lagat mat (gör det ofta för jag vet hur mycket hon tycker om det) och efter maten säger hon att hon varit med sin gamla tjejkompis som hon inte hade fått träffa för sitt ex (noter han var muslim och styrde och ställde) , hennes kompis hade kommit hem från en sån här work and travle resa och att hon också var sugen på en sån resa.
Jag: va fan säger du? menar du allvar?
hon: mmm jag har alltid drömt om det
Jag: jaha hur länge har du planerat detta då varför har du inte sagt det tidigare?
hon: jag vet inte *snyft* jag visste inte hur jag skulle säga det och jag fick inte något rätt läge och säga det
Jag: jaha hur länge ska du vara borta?
hon: vet inte riktigt
Jag: vet inte? du kommer och säger sånt här och du vet inte?
hon: sex månader
Jag: men för fan 6 månader vet du hur lång tid det är
Hon: jag vet men xxxxx sa att om du är kvar när jag kommer tillbaka så måste du vara den rätta i mitt liv
Jag: jag e så trött på den där xxxxx får i dig sånna konstiga saker din kompis har rika föräldrar som kan ta hand om henne när hon kommer hem från en resa som hennes pappa betalar hon behöver inte tänka ett dugg på sin framtid hon kan ta det som det kommer hon behöver inte ta ansvar för något vad ska du göra när du kommer hem luspank?
(jag vet att jag överreagerade lite men jag var i ett chocktillstånd)
Hon tog på sig sina yterkläder och gick ut gråtandes efter 15 minuter sansande lugnade jag ner mig och gick ut för att se vart hon tog vägen och hon kommer springandes och kramar mig och säger förlåt förlåt förlåt.
Iaf vi spolar fram lite vi diskuterade och jag kom fram till att jag kan finna mig i att hon åker då sa hon att hon kunde vara borta 4 månader isteller jag sa okej om du vill det.
jag frågade vilka hon skulle åka med och det var 4 tjej kompisar.
några dagar senare får jag reda på att det inte är några 4 tjejkompisar hon skulle träffa sin ena tjejkompis där nere men hon skulle åka iväg med två killkompisar jag konfronterar henne och hon säger att det bara är förre detta klasskompisar (vilket det var) men hon vågade inte säga det för att hon var rädd och rädslan satt i sedan hon var tillsammans med sitt ex.
tiden går och hon sover nästan alltid hos mig 98% av nätterna men hon betalar inget det gjorde jag genom hela förhållandet (vilket jag inte brydde mig så mycket om då eftersom jag älskar henne så jävla mycket) eftersom hon inte hade fast jobb utan jobbade bara när dom behövde folk (inringning) De pengarna hon fick gick till hennes mammas hyra och sparandet till resan biljetten kostade 19.000 och 25.000 skulle hon ha på banken som en säkerhet där nere.

Tiden gick det var bra mellan oss hela tiden det var gulligull älskling hit älskling dit vi bråkade aldrig.
Men hon började förändras lite hela tiden ju närmare resan kom. Ringde jag henne och hon sa att hon skulle ringa sen så gjorde hon aldrig det utan sa altid att hon glömt bort det osv och lät inte alls likadan i telefon.
Sen kom Julen vi bestämmde oss för att fira jul med hennes släkt
och dan efter äta rester hos min mor. Men ikke sa nike det hade vi tydligen inte bestämmt
men det slutade med att vi gjorde det ändå.
Jag föreslog att vi skulle göra något romantiskt på nyår eftersom det var vår första nyår tillsammans. Men då sa hon "fan va dum jag känner mig jag e bjuden till xxxxx på nyårs fest"
jaha tänkte jag jaja men gå på den festen då men hon sa att hon kunde skita i den om jag ville det
men jag sa att hon skulle gå ändå. Ett par dagar senare har hon varit hos en annan kompis och sa att hon blevit bjuden till henne eftersom hennes andra kompis fest blevit inställd och sen skulle dom till en annan fest senare. Men hon föreslog att vi skulle träffas kl 23.00 och ge varandra en nyårs kyss, så vi bestämde det.
Nyår kom och och jag var på förfest hos en kompis och hon var på en fest hos sin tjej kompis (det var bara dom två där) klockan närmade sig 23.00 och jag rinde henne och sa att vi går ner i stan nu, hon sa okej vi ses där nere.
Vi kom ner och mina kompisar gick in på ett inne ställe och jag går iväg för att ringa henne hon svarar efter 7 ringningar

Jag: hallå älskling var e du?
Hon: jag e fortfarande hos xxxxx
Jag : jaha men kommer du nu då?
Hon : nä inte nu vi kan ju ses vid 24.00
Jag : men ska jag stå här och vänta i regnet 50 minuter?
hon : ja men gå in någonstans

jag sa skit samma jag går hem nu pallar inte med detta och la på. Hon ringe upp och sa att jag skulle sluta löjla mig. Men för fan vi hade ju bestämt oss för en sak men ändå kommer hennes kompisar före hela tiden.
Hon avslutar med att hon var tvungen o gå o så la vi på och jag åkte hem.

Vi hördes 2 dagar efter nyår och bestämde oss för att träffas och vi hade det kul och hon bad om ursäkt osv vi åt mat kollade på en film och hade sex.
När vi skulle sova så drog jag upp att hon skulle åka om en månad och att jag kommer sakna henne som fan då säger hon "det kanske e bäst att vi gör slut" jag blev helt paff och frågade varför och hennes svar var i denna följd :

Jag kan inte åka om jag måste sakna dig och tänka på dig jag måste tänka på mig själv för en gång skull och det har jag inte gjort på 5 år. Det är nog bäst att vi gör slut. Tänk om jag skulle ta en fika med någon och jag vetat att du finns där det hade bara kännts fel, det känns bara fel just nu. Ju närmare resan kommit har jag bara tryckt bort dig mer och mer jag vet inte varför jag kan inte kontrolera det det bara händer.

Jag frågade:

va fan menar du så om du gör slut så kommer du inte sakna mig på resan och det e bara därför du gör slut för att annars kommer du sakna mig och resan blir förstörd? och det här med fika med någon varför skulle du inte kunna fika med någon om du var tillsammans med mig.

Grejjen är att jag är helt förstörd här sitter jag på FB med en lägenhet som jag tillbringat så länge med henne i och helt plöttsligt är den tom pga att hon gör slut för en sån konstig sak. Hennes pengar har gått direkt in på banken och jag har varit blind och inte kunnat tänka mig att hon skulle lämna mig eftersom hon inte sagt något hon bestämde sig att göra slut på 2 - 3 veckor.
Hur fan kan man tappa känslor så snabbt? känner mig så utnyttjad fast än hon säger att hon har äkta känslor för mig men allt känns fel på något sätt just nu och vi skulle se hur det blir när hon kommer hem igen.

Jag fattar ingenting... Om ni orkat läsa så här långt jag vet att det blev en lång historia och kanske lite rörig.... Men snälla någon som förstår sig på ett sånt beteende? Hur hon verkligen tänker? Eller om någon har varit i samma situation?
Jag måste tilläga att jag inte vill framställa henne som ett svin vi har haft en underbar tid också och jag kommer alltid att älska henne kommer aldrig älska någon annan lika mycket som hon.

Tack för att ni läste såhär långt ska försöka sova lite har inte blevit så mycket av det på sistonde

Godnatt
Citera
2007-01-06, 00:45
Medlem
Daineas avatar
Efter att ha läst hela inlägget så måste jag säga att det låter oroväckande. Tror du verkligen hon brydde sig om dig? Efter allt hon sa och gjorde?

I mina öron låter det som solkart fall av klass1 attention whore; hon vill vara i centrum oavsett priset, om det innebär att du ska stå i regnet i en timme eller sitta ensam i flera månader medans hon är ute på resor som hon inte ens själv tycks veta riktigt varför hon vill åka på...

Mitt ödmjuka råd är att vara glad att fanskapet är borta, även om jag har mina misstankar att hon kommer att komma tillbaka. Känner jag typen rätt så är det bara ännu ett sätt att testa gränser och söka uppmärksamhet...

PS: sen ska väl sägas att det är ett generellt problem med yngre tjejer, sena tonår och tidiga 20 så är dom lite blöta i huvudet tyvärr. De flesta växer ifrån det senare men tills dess ska man inte ta dom, det de säger och det de gör på särskilt stort allvar. Tänk mer på dom som lekkamrater man hade i barndomen i lekparken; man satt där och lekte med någon man knappt kände tills dess att de var tvugna att gå, men då kom det alltid någon annan man kunde leka med ett tag, och inte var man särskilt ledsen för det, man tog bara saker som de var...
Citera
2007-01-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Efter att ha läst hela inlägget så måste jag säga att det låter oroväckande. Tror du verkligen hon brydde sig om dig? Efter allt hon sa och gjorde?

I mina öron låter det som solkart fall av klass1 attention whore; hon vill vara i centrum oavsett priset, om det innebär att du ska stå i regnet i en timme eller sitta ensam i flera månade.....

Jo jag vet att hon verkar som det men min teori är att hon gör slut innan resan bara för att om det skulle bli ett sne steg där nere så skulle hon inte känna lika mycket ångerför det för hon är trogen när hon väl e tillsammans med någon det har jag fåt bevisat och det vet jag.

Tack för dit snabba svar
Citera
Bannlyst
Låter lite som om hon är lite ego och strävar efter bekräftelse, mycket tyder ju också på att hon var kär i kärleken för de kan ju fan inte sluta sådär annars.
Citera
Medlem
Tråknicks avatar
Stackare, förstår att du är knäckt. Läste också igenom hela och det verkar som om du analyserat detta för mycket.

Det låter lite som om du tagit för hårt på detta med nyår, det var väl kanske inte så farligt eller? När man är ute med polarna är det svårt att passa tider.

Jag tror att hon slits mellan dig och sina polare. Det är verkligen inget konstigt och heller inget som du skall klandra hennes polare för. Den här resan verkar vara någonting hon vill göra jättemycket och på ett sätt är det bra att ni gjort slut för då kan du vänta ut henne och se vad som händer.

När man åker bort från varandra sätts kärleken på prov och det ska inte mycket till för att man gör bort sig. Därför är det bättre att du försöker gör allt du kan för att klara dig själv så länge och svara henne på kompismaner när hon ringer och gnäller att hon saknar dig etc. Du ska försöka stötta henne som en polare om du verkligen bryr dig om henne. Hursomhelst kommer er framtid tillsammans inte börja planeras förrän ett tag efter hon kommit hem, och allt beror säkert på vad som händer där och naturligtvis ochså i ditt liv.

Brudar är märkliga varelser och i mitt tycke ska de vara uppåt en 30 år sådär innan man kan börja hoppas att man kan veta var man har dom, och då skall de vara nyktra vid tillfället. Så är det bara.
Citera
2007-01-06, 01:06
Medlem
flowss avatar
Älta inte!

Se det bra ni hade, acceptera det dåliga och blicka framåt. (kanske inte sker lika snabbt som jag skrev det, men hamna inte i ett låst läge genom att älta)
Citera
2007-01-06, 01:08
Medlem
Låter som e tjej som har mycket saker kvar att göra innan hon flyttar ihop med en kille och trivs.
Efter 5 år med muslimen där så kan jag förstå att hon vill flaxa runt lite, synd att du behövde lida för det.

(ändrade LITE till lida)
Citera
2007-01-06, 01:09
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luie
Jo jag vet att hon verkar som det men min teori är att hon gör slut innan resan bara för att om det skulle bli ett sne steg där nere så skulle hon inte känna lika mycket ångerför det för hon är trogen när hon väl e tillsammans med någon det har jag fåt bevisat och det vet jag.

Tack för dit snabba svar

Visst, det är ju en teori, och du känner henne ju bättre än jag gör. Men snesteg råkar inte bara hända; det finns alltid någon grund till det, och om hon vill ha en lite lösaktig singelsemester stärker inte det min teori att hon inte bryr sig särskilt mycket egentligen? Särskilt som du sa att hon är trogen; då innebär det ju att hon planerar att idka könsumgänge med andra...

Well; oavsett vilket så är jag bara glad att kunna stå till tjänst, jag vet hur det kan vara i den åldern, kan bara trösta dig med att det blir bättre senare i livet.
Citera
2007-01-06, 01:10
Medlem
tack alla som skrivit/skriver kommer ta era inlägg på allvar jag ska inte bry mig så mycket men det är svårt att förstå så snabbt när man inte känner som motpartnern känner... aja kan bara blicka framåt finns ingen annan utväg tack alla
Citera
2007-01-06, 01:11
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luie
tack alla som skrivit/skriver kommer ta era inlägg på allvar jag ska inte bry mig så mycket men det är svårt att förstå så snabbt när man inte känner som motpartnern känner... aja kan bara blicka framåt finns ingen annan utväg tack alla

Så sant som det är sagt! Men bara för man blickar framåt behöver man ju inte förkasta det som hänt! Det är verkligt tråkigt det som inträffat, det är det. Men det är inte mer än det heller!
Citera
2007-01-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Brudar är märkliga varelser och i mitt tycke ska de vara uppåt en 30 år sådär innan man kan börja hoppas att man kan veta var man har dom, och då skall de vara nyktra vid tillfället. Så är det bara.

Får väl leta upp lite äldre kvinnor då eller vänta på att ta saker för seriöst tills man fyllt 30 och dejtar 30+
Citera
2007-01-06, 01:38
Medlem
TigerKids avatar
Förstår att det inte känns så kul.

Ibland träffar man rätt person vid fel tillfälle!

Hon har inte behandlat dig så moget och schysst, men det behöver inte vara en taskig tjej utan tajmingen som var fel.

Hon var ju väldigt ung när hon blev ihop med den kontrollerande muslimen, så hon har väl missat lite av sin ungdom. Att vara fri och egoistisk och hänga med kompisar i första hand. Nu när hon tagit sig loss från honom kanske hon tar igen sin fjortistid och beter sig därefter. Antar att det kan vara det lika mycket som hyran- att mamman övertalade henne att ta det lugnt med att flytta ihop med någon ny. När hon sedan ändå bodde hos dig borde hon (och hennes mamma) haft lite heder bidragit till din hyra i stället. Inte schysst att bo gratis och spara alla pengar.

Jag tror att hon tycker om dig, men behövde känna sig lite fri innan hon stadgar sig igen. Hon är inte mogen för det. Tråkigt för dig som ville satsa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in