2007-01-06, 01:42
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag tror det är så här:

Hon var tillsammans med snubben sedan hon var... 16?

Kanske hennes första riktigt kärlek, hon höll sig kvar längre än hon ville och insåg tillslut att det inte var något att hålla sig kvar vid.

Sedan träffade hon dig, blev nykär.

Nyförälskelsen släppte och således tappar hon känslor för dig. Tiden går och hon tappar mer och mer känslor, undrar varför och står där lite halvt lamslagen "oj, jag har inte så mycket ny-kärlek-känslor kvar".

Denna kvinna som nyligen är ute ur ett 5 år (!!) långt förhållande som sträcker sig från barndomen och uppåt till nu inser / tror / tycker att det är nykärlek som gäller, att gå på rosa moln.

Hon tappar känslorna för dig, är orolig att hon skall göra "ett snedsteg" på resan, etc.

Tror helt enkelt hon har blivit en liten halvt bekräftelsesökande kär i kärleken brud efter det som har hänt.

Känns verkligen som det.

MVH
Citera
2007-01-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Jag tror det är så här:

Hon var tillsammans med snubben sedan hon var... 16?

Kanske hennes första riktigt kärlek, hon höll sig kvar längre än hon ville och insåg tillslut att det inte var något att hålla sig kvar vid.

Sedan träffade hon dig, blev nykär.

Nyförälskelsen släppte och således tappar hon känslor för dig. Tiden går och hon tappar mer och mer känslor, undrar varför och står där lite halvt lamslagen "oj, jag har inte så mycket ny-kärlek-känslor kvar".

Denna kvinna som nyligen är ute ur ett 5 år (!!) långt förhållande som sträcker sig från barndomen och uppåt till nu inser / tror / tycker att det är nykärlek som gäller, att gå på rosa moln.

Hon tappar känslorna för dig, är orolig att hon skall göra "ett snedsteg" på resan, etc.

Tror helt enkelt hon har blivit en liten halvt bekräftelsesökande kär i kärleken brud efter det som har hänt.

Känns verkligen som det.

MVH

Det du skriver stämmer på pricken nästan skrämande... jag är en person som tänker mycket och grubblar osv och jag har också haft de där tankarna du skrevit men förmodligen inte vågat inse det men det känns fan så mycket bättre nu när man skrevit av sig lite. Har inte pratat med någon om detta mer än henne själv och tur att FB finns så man får lite stöd av så mycket folk
Citera
2007-01-06, 02:04
Medlem
zeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luie
jag frågade vilka hon skulle åka med och det var 4 tjej kompisar.
några dagar senare får jag reda på att det inte är några 4 tjejkompisar hon skulle träffa sin ena tjejkompis där nere men hon skulle åka iväg med två killkompisar jag konfronterar henne och hon säger att det bara är förre detta klasskompisar (vilket det var) men hon vågade inte säga det för att hon var rädd och rädslan satt i sedan hon var tillsammans med sitt ex.

Det här tycker jag låter lite suspekt, eller?

Jag skulle aldrig låta min tjej åka iväg fyra månader med två killar, om hon dessutom ljugit om det. Möjligen om jag visste precis vilka det var och om dom var upptagna, men nej, inte ens då tror jag. Fyra månader utomlands är lång tid och mycket kan hända...

Citat:
tiden går och hon sover nästan alltid hos mig 98% av nätterna men hon betalar inget det gjorde jag genom hela förhållandet (vilket jag inte brydde mig så mycket om då eftersom jag älskar henne så jävla mycket) eftersom hon inte hade fast jobb utan jobbade bara när dom behövde folk (inringning) De pengarna hon fick gick till hennes mammas hyra och sparandet till resan biljetten kostade 19.000 och 25.000 skulle hon ha på banken som en säkerhet där nere.

19000 är mycket pengar, vart skulle hon åka?

I vilket fall så tycker jag du ska vara glad att du slipper henne. Jag tycker det låter suspekt faktiskt, och jag är förvånad att du inte reagerade kraftigare än du gjorde, det skulle jag nog ha gjort. Men är man kär så litar man ju på tjejen, så är det ju.

Lika bra att hon är borta säger jag.... Hoppas det ordnar sig för dig iaf!
Citera
2007-01-06, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zek
19000 är mycket pengar, vart skulle hon åka?

I vilket fall så tycker jag du ska vara glad att du slipper henne. Jag tycker det låter suspekt faktiskt, och jag är förvånad att du inte reagerade kraftigare än du gjorde, det skulle jag nog ha gjort. Men är man kär så litar man ju på tjejen, så är det ju.

Lika bra att hon är borta säger jag.... Hoppas det ordnar sig för dig iaf!

Australien sen vidare till något annat ställe sen sista stället Thailand sen hem
jo jag vet att det låter suspekt men förhållanden bygger ju på förtroende... så vad ska man göra....
Citera
2007-01-06, 02:15
Medlem
Surreals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Stackare, förstår att du är knäckt. Läste också igenom hela och det verkar som om du analyserat detta för mycket.

Det låter lite som om du tagit för hårt på detta med nyår, det var väl kanske inte så farligt eller? När man är ute med polarna är det svårt att passa tider.

Jag tror att hon slits mellan dig och sina polare. Det är verkligen inget konstigt och heller inget som du skall klandra hennes polare för. Den här resan verkar vara någonting hon vill göra jättemycket och på ett sätt är det bra att ni gjort slut för då kan du vänta ut henne och se vad som händer.

När man åker bort från varandra sätts kärleken på prov och det ska inte mycket till för att man gör bort sig. Därför är det bättre att du försöker gör allt du kan för att klara dig själv så länge och svara henne på kompismaner när hon ringer och gnäller att hon saknar dig etc. Du ska försöka stötta henne som en polare om du verkligen bryr dig om henne. Hursomhelst kommer er framtid tillsammans inte börja planeras förrän ett tag efter hon kommit hem, och allt beror säkert på vad som händer där och naturligtvis ochså i ditt liv.

Brudar är märkliga varelser och i mitt tycke ska de vara uppåt en 30 år sådär innan man kan börja hoppas att man kan veta var man har dom, och då skall de vara nyktra vid tillfället. Så är det bara.

Men för helvete, skjut dig själv.
Du är ju så jävla hårt piskad att jag sitter här och känner det.
Citera
2007-01-06, 02:20
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Det du skriver stämmer på pricken nästan skrämande... jag är en person som tänker mycket och grubblar osv och jag har också haft de där tankarna du skrevit men förmodligen inte vågat inse det men det känns fan så mycket bättre nu när man skrevit av sig lite. Har inte pratat med någon om detta mer än henne själv och tur att FB finns så man får lite stöd av så mycket folk

Mjo, det var de vibbarna jag fick direkt. Känns så starkt utifrån det du berättat.

Förlåt om ajg skriver virrigt men jag är ganska förvirrad just nu.

Hoppas jag var till någon hjälp och jag råder dig till att hålla dig borta.

Ditt val förvisso!

MVH, den förvirrade jäveln.
Citera
2007-01-06, 02:20
Medlem
Surreals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Förstår att det inte känns så kul.

Ibland träffar man rätt person vid fel tillfälle!

Hon har inte behandlat dig så moget och schysst, men det behöver inte vara en taskig tjej utan tajmingen som var fel.

Hon var ju väldigt ung när hon blev ihop med den kontrollerande muslimen, så hon har väl missat lite av sin ungdom. Att vara fri och egoistisk och hänga med kompisar i första hand. Nu när hon tagit sig loss från honom kanske hon tar igen sin fjortistid och beter sig därefter. Antar att det kan vara det lika mycket som hyran- att mamman övertalade henne att ta det lugnt med att flytta ihop med någon ny. När hon sedan ändå bodde hos dig borde hon (och hennes mamma) haft lite heder bidragit till din hyra i stället. Inte schysst att bo gratis och spara alla pengar.

Jag tror att hon tycker om dig, men behövde känna sig lite fri innan hon stadgar sig igen. Hon är inte mogen för det. Tråkigt för dig som ville satsa!

Man kan ju bara anta att morsan är lika rubbad som hon är. Morsan är ju också singel av vad man har fått veta i det han skriver.
Men vafan, stackars lilla muslimen som levt med henne i fem feta år. Tro fan att han blev mer kontrollerande mot slutet, hon var ju fan på andra killar! Det är ju trådskaparen bevis på. Lille muslimen var ju under hennes förtrollning också så han ville ju inte att hon skulle dra vidare och åka på någon "resa" bildligt talat.
Citera
2007-01-06, 02:26
Medlem
zeks avatar
Citat:
Australien sen vidare till något annat ställe sen sista stället Thailand sen hem
jo jag vet att det låter suspekt men förhållanden bygger ju på förtroende... så vad ska man göra....

Jovisst, det är fint att du litar på henne. Om jag fick reda på att min tjej ljög om att resa iväg med två killar skulle jag göra slut direkt. Eller först skulle jag pressa henne och försöka ta reda på mer, men då är ju jag lite kärv också
Citera
2007-01-06, 02:29
Medlem
Citat:
Jovisst, det är fint att du litar på henne. Om jag fick reda på att min tjej ljög om att resa iväg med två killar skulle jag göra slut direkt. Eller först skulle jag pressa henne och försöka ta reda på mer, men då är ju jag lite kärv också
visst har jag ifrågasatt och "pressat" henne men då har det bara kommit bortförklaringar som lätit hyffsade om du förstår....
Citera
2007-01-06, 02:32
Medlem
zeks avatar
Citat:
visst har jag ifrågasatt och "pressat" henne men då har det bara kommit bortförklaringar som lätit hyffsade om du förstår....

Vad hade hon för bortförklaringar då?
Citera
2007-01-06, 02:34
Medlem
Citat:
Vad hade hon för bortförklaringar då?

Att det bara var gamla goda klasskompisar och hon ville ut på sitt livs äventyr och att hon inte varit utomlands sedan hon var 14 år och hon ville komma ifrån sverige ett tag....
men en annan konstig sak var att jag sa "men lilla lilla älskling spara lite mer pengar vi kan ju spara tillsammans och ta en riktig lång resa eller nåt på ett år tillsammans" så blev svaret "men jag vill åka med mina kompisar det var så längesedan jag träffade dom" osv osv
Citera
2007-01-06, 02:37
Medlem
Surreals avatar
Tycker synd om dig, verkligen. Men jag tror det är en del av att växa upp och bli man att känna hur det känns när en tjej tittar på en iskallt medans hon sliter ut ens hjärta, slänger det på golvet och trampar på det.

Det låter rätt hemskt, men de flesta brudarna kommer bara att suga livet ur dig. Ta dina pengar indirekt och sedan spotta dig rakt i ansiktet. Sålänge du ger dem något som de behöver för tillfället ( och nu menar jag verkligen inte kärlek, de förstår inte innebörden av kärlek ) så kommer du att ha dem kvar. Det kan vara att du är het i många flickors ögon, då är det en prestige-grej för tjejen att hon fått dig att älska just henne. Så fort hennes polares ögon faller på en annan kille så är du gone my friend.
Har du cash och hon behöver det så är hon din, tills dina cash tar slut.
Om du är hård så kommer de att försöka göra dig mjuk, sen när du blivit mjuk så lämnar dom dig.

Det finns ingen kärlek i dessa vidriga varelser. Desvärre så är de nödvändiga för vår fortplantning.
Men tro aldrig för en sekund att de faktiskt "älskar dig" så som du menar det.

Nej nu låter jag kanske lite bitter, men det är min erfarenhet av det motsatta könet iaf. De är djävulen om du låter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in