2007-08-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Men ett klockrent beteende, som jag inte tidigare har nämnt, upptäckte jag idag! I stället för att diska grejer, kokar man bara upp vatten i vattenkokaren och häller det över disken. För svårt smutsad disk sprutar man också på en massa diskmedel.

Skönt att jag inte är ensam om det! De flesta finner nog vårat sätt att diska lite småäckligt, men jag tycker faktiskt vi är snäppet smartare än andra. Har jag druckit något i en kopp eller ätit något på en tallrik, och den fortfarande är relativt ren, behöver jag inte göra mer än att skölja med lite vatten. Trodde dock aldrig det var en pundigt beteende, men jag vet inte, skulle någon icke-pundare göra så?
Citera
2007-08-25, 14:10
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei
Skönt att jag inte är ensam om det! De flesta finner nog vårat sätt att diska lite småäckligt, men jag tycker faktiskt vi är snäppet smartare än andra. Har jag druckit något i en kopp eller ätit något på en tallrik, och den fortfarande är relativt ren, behöver jag inte göra mer än att skölja med lite vatten. Trodde dock aldrig det var en pundigt beteende, men jag vet inte, skulle någon icke-pundare göra så?

En numera avliden vän till mig var faktiskt sådan utan att knarka -- han använde aldrig tvål eller diskmedel. Han var å andra sidan en riktig slusk och blev ofta misstagen för någon sorts missbrukare, och det var faktiskt av den anledningen, som jag först tog kontakt med honom. Han hade bara en handfull tänder i munnen, han pratade oavbrutet och rökte misstänkta, hemrullade cigaretter.

Edit:
Koschei: Har du kollat statistiken? Du postade just trådens 1200:e inlägg och ditt 40:e i tråden! Näst efter mig (som leder överlägset med 318 inlägg) har du postat flest inlägg här.
Citera
2007-08-25, 14:27
Medlem
Citat:
En numera avliden vän till mig var faktiskt sådan utan att knarka -- han använde aldrig tvål eller diskmedel. Han var å andra sidan en riktig slusk och blev ofta misstagen för någon sorts missbrukare, och det var faktiskt av den anledningen, som jag först tog kontakt med honom. Han hade bara en handfull tänder i munnen, han pratade oavbrutet och rökte misstänkta, hemrullade cigaretter.

Hahaha, vilken kille!

Citat:
Edit:
Koschei: Har du kollat statistiken? Du postade just trådens 1200:e inlägg och ditt 40:e i tråden! Näst efter mig (som leder överlägset med 318 inlägg) har du postat flest inlägg här.

Ojdå, det hade jag faktiskt ingen aning om. Jag har nämnt det tidigare, det här är en av de bästa trådarna jag vet på flashback, därför har jag också svårt att hålla mig borta från att posta i den
Citera
2007-08-25, 15:57
Medlem
EvelKnievels avatar
Ett pundigt beteende är väll att aldrig städa ordentligt förens det brukats tjack. Man vet att man borde lyfta ut sängen från väggen och dammsuga där, men utan tjack är det alldeles för drygt. Lägenheten ser ut som skit enda tills tjacket kommer in i bilden. Välstädat i en vecka, råttbo i 3 veckor. Skulle kanske passa in i cannabisbeteende, eller allmän lathet.. men usch vad jobbigt allt är. Hade jag gått på tjack hade det varit fint här iaf.
Citera
2007-08-25, 23:09
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Hahaha, vilken kille!

Ja, det var verkligen ett original. Jag saknar honom ibland.

Citat:
Ojdå, det hade jag faktiskt ingen aning om. Jag har nämnt det tidigare, det här är en av de bästa trådarna jag vet på flashback, därför har jag också svårt att hålla mig borta från att posta i den

Bra! Då kanske den överlever året ut.
Citera
2007-08-25, 23:12
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelKnievel
Ett pundigt beteende är väll att aldrig städa ordentligt förens det brukats tjack. Man vet att man borde lyfta ut sängen från väggen och dammsuga där, men utan tjack är det alldeles för drygt. Lägenheten ser ut som skit enda tills tjacket kommer in i bilden. Välstädat i en vecka, råttbo i 3 veckor. Skulle kanske passa in i cannabisbeteende, eller allmän lathet.. men usch vad jobbigt allt är. Hade jag gått på tjack hade det varit fint här iaf.

Jag brukar städa en gång i halvåret och nu idag var det så illa ställt, att sängen fick sopas ren med en kvast för utomhusbruk. Det var som en enda stor dammråtta på ena sidan, och ju mer man sopade, desto mera damm kom det upp inifrån sängen.

Edit: för övrigt har jag bara fått en enda städnoja i mitt liv. Annars brukar det ju vara ett klassisk tjack-symptom.
Citera
2007-08-26, 06:10
Bannlyst
beteende, besvikelse eller avslöjande: polaren snodde cigg av mig hela kvällen på hans efterfest där vi drack trevlig maltwhiskey helt plötsligt tog han upp en joppe ur asken (patronkamouflage) och sade: "har du inte slutat med sånt?" jag bortförklarade det med allt som fanns och insåg rätt så snart att jag var kokt. försökte bjuda honom på den som fanns (han är gammal rykare) men han var obeveklig. jag skyllde på att jag skulle bjuda DJn på den (för han haschar ju bara detta e rent gryne) eller de andra polarna som jag "egentligen skulle till" vill ju ha grynt, eller du kanske vill ha? jojo. kokt som sagt... pundigt beteende att försöka bortförklara allt för en nära vän med dåliga lögner anser jag istället för att bara säga sanningen. han vet ju ändå, vi har rykt ett bra gäng gånger genom åren och han vet inget om mitt övriga missbruk. pundigt beteende i mitt lexikon förstår jag nu efteråt. vi har rätt stort förtroende för varandra (tills nu iaf) och jag har lurats helt enkelt. kanske ingenting i era ögon, men stort här för mig just nu. dags för kodein.
Citera
2007-08-26, 22:31
Medlem
Mentalisms avatar
Jag tycker folk kollar snett bara man sitter ner på asfalten.
Vad är det som är så farligt med det egentligen?
På sommaren går jag alltid barfota överallt, har hört att det tydligen också kan uppfattas som pundigt...
Citera
2007-08-31, 13:46
Medlem
Arkomanns avatar
Fan, är det ingen som har saknat mig? Trodde ryktena om överdos skulle florera vid det här laget, när jag inte har varit inloggad på en vecka.

Ett pundigt beteende är väl att använda samma tallrik till allting, eftersom man inte orkar diska. Det medför dock, att morgonfrallorna smakar köttbullar från gårdagen.
Citera
2007-08-31, 16:06
Bannlyst
Citat:
Fan, är det ingen som har saknat mig? Trodde ryktena om överdos skulle florera vid det här laget, när jag inte har varit inloggad på en vecka.

Ett pundigt beteende är väl att använda samma tallrik till allting, eftersom man inte orkar diska. Det medför dock, att morgonfrallorna smakar köttbullar från gårdagen.

eller makaroner blandas med mûsli=)
engångstallrikar är bra att ha, särskilt när man diskar dem *ler*
edit: brukar fixa allt på en bricka som åker in och ut från köksregionen, den ser rätt sluskig ut efter en vecka...
Citera
2007-08-31, 16:07
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkaloid
engångstallrikar äger, särskilt när man diskar dem *ler*

Haha, jag körde på engångstallrikar förut, men pappret lossnar ju bara.
Citera
2007-08-31, 16:08
Bannlyst
Citat:
Haha, jag körde på engångstallrikar förut, men pappret lossnar ju bara.
japp, dom blir redigt äckliga... i fyllan förväxlar man dem o lägger dem i dopp sen blir det en sörja utan dess like nästa dag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in