Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-01-05, 01:51
Medlem
Kamps avatar
Hej ngn som vet vad detta är för en rygsäck? Och var man kan hitta mer information om den?

http://www.blocket.se/vi/10004051.htm?ca=19_s
Citera
2007-01-05, 01:55
Medlem
Gromnas avatar
har sett sånna i olika sportbutiker, alltså inte framtagen för att du ska förvara din laptop i den.
Citera
2007-01-05, 02:16
Medlem
Kamps avatar
...

Inte att rekomendera att man har det då eller? vet du isåfall ngn annan bra ryggsäck att ha sin laptop i? måste funka att transportera en 17" i...
Citera
2007-01-05, 02:21
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp
Inte att rekomendera att man har det då eller? vet du isåfall ngn annan bra ryggsäck att ha sin laptop i? måste funka att transportera en 17" i...

mja, det sa jag inget om. det går säkerligen skitbra att ha sin laptop i den väskan, du kan ju gå en vända på stan och kolla i olika sportbutiker och se om du hittar den. det bör inte ta lång tid om du frågar i butikerna.

annars är detta något att rekommendera. http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10014
Citera
2007-01-05, 02:24
Medlem
Kamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
mja, det sa jag inget om. det går säkerligen skitbra att ha sin laptop i den väskan, du kan ju gå en vända på stan och kolla i olika sportbutiker och se om du hittar den. det bör inte ta lång tid om du frågar i butikerna.

annars är detta något att rekommendera. http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10014

verkade ju riktigt bra men jag gillade inte att det var axelremsväska.. vill absolut ha en ryggsäck och inget annat... tyvärr tror jag inte lilla gotland har den ryggsäcken i ngn av sina sportbutiker men det kan ju vara värt att kolla...
Citera
2007-01-05, 07:51
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Både Dustin & Inwarehouse har ett bra sortiment.

EDIT: Såg att Onoff och Siba har en modell vardera. Dom måste ju fan finnas på Gotland. Annars brukar kontorsvaruhus ha datorväskor. Typ Esselte.

/#LOUDmouth#
Citera
2007-01-05, 07:59
Medlem
Mx2000s avatar
Citat:
Hej ngn som vet vad detta är för en rygsäck? Och var man kan hitta mer information om den?

Jag har en san och tycker den är utmärkt att förvara en laptop i. Precis mot ryggen finns det ett fack där man kan stoppar ner laptopen och sedan spänner at lite. Da sitter den helt perfekt tycker jag, nästan mer skyddad än i min standard-datorväska. Fast stoppar man sen ner lite kablar sa är väskan i princip full
Citera
2007-01-05, 17:26
Medlem
Kamps avatar
Citat:
Både Dustin & Inwarehouse har ett bra sortiment.

EDIT: Såg att Onoff och Siba har en modell vardera. Dom måste ju fan finnas på Gotland. Annars brukar kontorsvaruhus ha datorväskor. Typ Esselte.

/#LOUDmouth#

tyvärr finns varken siba eller onoff här... men det löser sig alltid på ngt sätt. finns ju internet bland annat.

Citat:
Jag har en san och tycker den är utmärkt att förvara en laptop i. Precis mot ryggen finns det ett fack där man kan stoppar ner laptopen och sedan spänner at lite. Da sitter den helt perfekt tycker jag, nästan mer skyddad än i min standard-datorväska. Fast stoppar man sen ner lite kablar sa är väskan i princip full

ok... låter bra det men rymmer den en 17" då? annars känns det ju inte så aktuellt att slå till på en sådan...
Citera
2007-01-05, 18:51
Medlem
Nrc Matexs avatar
Citat:

Boblbee heter det svenska (tror jag) företaget som gör dessa underbart bra ryggsäckar. Har haft min Megalopolis i snart 4 år.
Finns fack i den som är avsätt för en bärbar dator (dock inte den största). Köpte min på Stadium, tror dom dock har slutat med att sälja dessa. Annars har jag för mig att det finns ett Boblbee outlet i Torekov, om man nu har vägarna förbi .

Hemsida

**EDIT**

17" är för stort skulle jag tro
Citera
2007-01-05, 20:05
Medlem
Kamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrc Matex
Boblbee heter det svenska (tror jag) företaget som gör dessa underbart bra ryggsäckar. Har haft min Megalopolis i snart 4 år.
Finns fack i den som är avsätt för en bärbar dator (dock inte den största). Köpte min på Stadium, tror dom dock har slutat med att sälja dessa. Annars har jag för mig att det finns ett Boblbee outlet i Torekov, om man nu har vägarna förbi .

Hemsida

**EDIT**

17" är för stort skulle jag tro

ok. tack för all hjälp. men om vi då skall utgå från att den inte rymmer en 17" wide vet ni då någon annan ryggsäck som gör det? vill att den skall vara hållbar och inte för dyr (max. dryga 1000-lappen) om det är möjligt sen gör det ju inte så mkt om den är snygg också.
Citera
2007-01-05, 21:42
Medlem
Wuzzies avatar
En sån här köpte jag på Teknikmagasinet. Funkar bra, och har många fickor.

Jag har iofs en 15" skärm, men en 17" bör få plats den också.
Citera
2007-01-06, 17:58
Medlem
Mx2000s avatar
Citat:
ok... låter bra det men rymmer den en 17" då? annars känns det ju inte så aktuellt att slå till på en sådan...

Jag tror det. Om inte jag minns fel finns den i två storlekar. Jag har den stora, och den är ganska djup, så det borde inte vara några problem. En Powerbook G4 gick ner där i alla fall. Vågar inte lova något dock...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in