2000-07-12, 17:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Tänkte åka till Chris om några dar och handla lite,så jag undrar hur långt tullens rättigheter sträcker sig, vad händer om hundarna markerar tydligt och de förstår att man har det i underkläderna, kan de tvinga en att ta av sej allt om de förstår att man har det innanför underkläderna eller uppstoppat dit solen inte når?

Tacksam för svar från någon som vet.
Citera
2000-07-12, 18:50
Medlem
säkert ställe?

Jag undrar också lite på samma område.
Om man åker med tågen över bron och lägger det man köpt i en påse som man sedan lägger en bit ifrån sig på tåget, typ hatthyllan en bit bort... kan de då göra något förutom att beslagta det de hittar. De kan ju knappast bevisa vems det var, eller?

mvh,
Zip
Citera
2000-07-12, 20:45
Medlem
säkert ställe?

jag hörde på nyheterna att dom hade hittat påsar med ganja gömda i vagnarna när dom reidade tågen med hundar, vem påsarna tillhörde kunde de inte fastställa...
Citera
2000-07-12, 20:50
Medlem
säkert ställe?

tullen har rätt att kroppsvisitera dig.. även om det innebär att känna dig upp i det mörka, men då måste detta övervakas av en läkare.. man har rätt att få en läkare av sitt eget kön. Annars sätts du i en arrest (videoövervakad) med en "bajamaja". Allt du skiter ut försvinner in i väggen som "evidence" :) (jävla bajsgrävare, de där tullarna...)

har du stufz på dig ÅKER DU DIT VID EN KONTROLL!!! RÄKNA MED DET!!

nu är ju tullare människor även de så de står inte där så ofta, har inte knarkhundarna med sig eller så tar de sakerna och låter en gå..

om man lägger sakerna långt ifrån sig på tåget kan de inte bevisa något såvida du inte har mikroskopiska mängder av cannabis på händerna för då är bevisen solklara.. eller om du har THC i blodet, för blodprov får de ta i arresten.. alltså.. rök inte på chris !! (fast det spelar väl ingen roll.. de flesta av oss är väl helt genomsyrade med THC i vilket fall...... :) )

men lycka till för all del... :))

Piiz

CK

Citera
2000-07-13, 17:23
Medlem
säkert ställe?

Är det ett bevis att man har thc iblodet eller mikroskopiska mängder på händerna? Låter osannolikt att man kan bli fälld på grund av det. Det kan ju vara vem som helst på tåget som har lagt dit rökat. Det rimliga är väl att de kan koppla just dig till just den påsen, eller hur?
Allt annat är bara antaganden och indicier.
Citera
2000-07-14, 04:27
Medlem
säkert ställe?

Jag drar över ganska ofta, men har inte testat bron ännu. De händer att dom har hund vid båttullen, men inte ofta. Då är regeln att de får kolla överallt utom i kalingarna. Och börjar hunden skälla, vilket den gjorde för ett par månader sen när jag åkte tillbak med några gram, så ska du säga att du varit inne på chris och rökt. Då släpper dom dig efter att ha kollat (utom kalsongerna). Mig släppte dom. Och skulle dom försöka kolla kalsongerna (har aldrig hänt mig), så ska du säga: "då får ni gripa mig, för ni har ingen rätt att kolla där". De enda (jag har pratat med andra också) som de brukar gripa är sådana som är kända i tullen, och som de tagit tidigare.

Ett tips till alla: köp något gram skunk eller maje och strö ut på båtens säten i smyg, där vanligt svenssonfolk sitter, exempelvis när de är och handlar cigg och öl m.m. Jag har hört att det blir klagomål då, och de lägger av med hundar för ett bra tag.
Citera
2000-07-14, 19:27
äldre konto (old)
Ej medlem
säkert ställe?

Tack för era svar, strö ut på säterna var en bra ide!
Citera
2000-07-21, 07:30
Medlem
säkert ställe?

En tjejkompis till mej som svalt lite brass tog dom in till sjukhuset och skar upp hela magen på och plockade ut det.....så det verkar inte finnas några gränser för av dom får göra....

foooooooiiiii
Citera
2000-07-21, 11:59
Medlem
säkert ställe?

Bleed: säkert.... allvarligt talat: det låter rätt osannolikt. Speciellt somjag läste nåt om att pundare som hinner svälja sin knarkpåse ofta slipper undan snuten på detta sätt eftersom det krävs mycket speciella tillstånd för att övervaka skitningen så att säja (det är så man gör - vänar til det kommer ut "den naturliga vägen")

att dom gör det pga lite brass tror jag EJ
Citera
2000-07-22, 08:48
Medlem
säkert ställe?

Det trista med tågen over sundet ar att det inte spelar ngn roll om man gommer på tåget. Kontrollen sker på perrongen nar man går av. Det finns inga fonster som går att oppna så att kasta ut det på lamplig plats kan man glomma.
Vid flygbåtarna står tullen ca var femte gång, vid Pilens tull ca var tredje gång, statistiken bygger på ca 800 resor over sundet. Efter 15 resor med tåg har det funnits tullkontroll två gånger på Malmo Central. Formodligen mindre vid Malmo syd. Daremot har jag vid flertalet tillfallen sett civilkladda tullare på tåget som spanar.
Vid båtarnas tullfilter har det varit hund på plats ca var femte gång som tullare varit på plats. De ar i mycket varierande form. Om de ska reagera på lukt från klader så torde man vara EXTREMT inpyrd. Att de skulle kanna något som ar uppstoppat i rumpan kan man glomma.....rekordet vad jag vet for hund-inkompetens ar 15 gram skunk, gomt i kallingar i en st. papperspåse. Lukten kunde kannas av mansklig nasa men nar detta passerade 10 cm från fido-nos hande nada!! Jag har hort många liknande historier.
Vad som galler i tullen ar godtyckligt. Jag har stallt till med åtskilliga scener och argumenterat från juridisk synvinkel. Det har lonat sig ibland men långt från ofta.
Citera
2000-07-22, 14:34
Medlem
säkert ställe?

jag var me en polare som hade 80g svart afghan i kallingarna (ingen påse, och ej uppstoppat, utan det skramlade runt nedanför pitt och pung...)

han blev stoppad av tullen, och fick visa sitt ID-kort. När de kollat kortet så fick han gå...(efter att på tullens begäran redovisat vad han hade i jackfickorna)

Vad han hade i byxfickorna, eller i kallingarna slapp han dock redovisa. kan berätta att liknande hänt mig. tullen ber ens nällt att tömma jackfickorna och visa ID-kortet. Sedan får man gå, med det pung-varma brasset härligt mekkarmjukt och redo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in