2013-11-05, 01:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det finns mängder av homosexuella djur http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animals_displaying_homosexual_behavior

I övrigt ett urbota korkat inlägg fullt med inget annat än meningslösa påståenden som tydligt klargör vilken arrogant och ynklig människa du är. Du försöker inte ens belägga eller argumentera för din sak, du bara berättar hur det är. Jag gissar att du blir avstängd inom en vecka igen, max.

Skitsnack å mer skitsnack ännu en gång..

Hahaha ynklig människa? vart kommer detta ifrån helt plötligt?

Jo jag vet att ni som har så "lyckligt liv" sitter och drömmer om dagen då jag blir avstängd för att jag svarat på era offtopicinlägg och blivit anmäld av er efteråt.

Och vad var tanken bakom att designa en homosexuel själ och ett homosexuellt djur?

Dom kan ju inte föröka sig så dom skulle dö ut..

Varför blev du så arg nu för?

Börjar du se att allt är designat och hur jävla blåst du är som blivit lurad av en av dom sämsta designerna på planeten dvs skolsystemet som inte handlar om att göra dig smart utan raka motsatsen till smart?

Börjar du kanske se designerna i ditt eget tänkande och det visar att du är en idiotisk själ som sålt din själ för pengar som saknade värde men såg värdefulla ut?
Citera
2013-11-05, 01:20
Medlem
Tjockims avatar
Näe. Dock förlitar jag mig ofta på magkänslan, vilket i min ringa ålder har varit lika mkt till fördel som nackdel när jag haft tid till eftertänksamhet... Så ja, idiotiskt att även tro/följa sin magkänsla, men 50/50 e rätt bra odds ändå
Citera
2013-11-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Jo jag vet att ni som har så "lyckligt liv" sitter och drömmer om dagen då jag blir avstängd för att jag svarat på era offtopicinlägg och blivit anmäld av er efteråt.

Och vad var tanken bakom att designa en homosexuel själ och ett homosexuellt djur?

Börjar du se att allt är designat och hur jävla blåst du är som blivit lurad av en av dom sämsta designerna på planeten dvs skolsystemet som inte handlar om att göra dig smart utan raka motsatsen till smart?

Börjar du kanske se designerna i ditt eget tänkande och det visar att du är en idiotisk själ som sålt din själ för pengar som saknade värde men såg värdefulla ut?

Nej nej misstolka inte det jag skrev för ilska utan jag försökte (lite naivt kan tyckas) faktiskt lära dig något, men visste redan på förhand utgången.

Tro inte att du kan hjälpa en människa här inne nå någon annan insikt än hur illa ställt det är med den svenska psykvården.

Jag avslutar med ett tips i all välmening, försök berika ditt språk med någon synonym till "design" eller tänk på formuleringen så du slipper upprepa dig, för så som dina inlägg ser ut nu så är det rätt tragiskt!
Citera
2013-11-05, 02:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej nej misstolka inte det jag skrev för ilska utan jag försökte (lite naivt kan tyckas) faktiskt lära dig något, men visste redan på förhand utgången.

Tro inte att du kan hjälpa en människa här inne nå någon annan insikt än hur illa ställt det är med den svenska psykvården.

Jag avslutar med ett tips i all välmening, försök berika ditt språk med någon synonym till "design" eller tänk på formuleringen så du slipper upprepa dig, för så som dina inlägg ser ut nu så är det rätt tragiskt!

det enda du skrev är att du tycker du är bättre än mig på slavträningen där man lärde sig stava och tävla och du tror fortfarande att det är en tävling tillåmed här och du tror du vinner om du ignorerar vad jag personligen skriver hahahaaa

Denn här själen bryr sig inte.. Du får TRO vad du vill, men kom tillbaka och diskutera med mig när du kan se bevis för hos mig finns det inget annat. Jag vet inte vad en tro är för något längre för jag har inte haft en på jättelänge.

Citera
2013-11-05, 03:23
Medlem
KungPungPats avatar
Människans själ är en intelligens som kan designa men även känna igen designer på grund av just det..

En människas själ känner även till vad som krävs för att en design ska kunna skapas dvs en intelligens som skapar designen, en intelligens som liknar människans "designerintelligens".

Jag tycker man kan se på en människa som saknar själ att dom saknar den förmågan att se designer eller bry sig överhuvudtaget om nånting. Dom är nästan som zombies.

Det verkar som att slavgenen i mänskligheten har stora delar av den som saknar själ.

Jag kollade in i min grannes ögon för nån vecka sen och hans öögon var helt äckligt blåa och döda och jag såg demonen i hand ögon och den blev skitskraj när den såg mig i ögonen så den kollade bort direkt och fyfan va synd jag tyckte om han. Han är gammal men väldigt vilsen och rädd för allt och tjock.

Ni ser det på ögonen om nån saknar själ men även på deras totala befrielse från fantasi och kapacitet att uppfinna saker och drömma, komma fram till slutsater..

Jag har intet vetat om det tidigare men det finns väldigt mycket mänskliga kroppar som redan saknar själ och som styrs av demoner som saknar IQ totalt.. Och känslor.

Jag såg 2 snubbar på youtube som promotade nånting som skapar cancer, som ett botemedel mot cancer.. Och dom gjorde det med ett demonflin på läpparna när dom satt där och försökte låta som experter när dom talade om ett botemedel som är totala motsatsen till vad forskningen kommit fram till. Dom blockade mig dock för jag skrev i kommentarerna och fick igång fler människor som också skrev att dom ljög hahahaa så det var kul men lite läskigt att se demoner som tagit över människors kroppar och bara promotar skit som gör att människor får cancer.
Senast redigerad av KungPungPat 2013-11-05 kl. 03:29.
Citera
2013-11-05, 07:44
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
det enda du skrev är att du tycker du är bättre än mig på slavträningen där man lärde sig stava och tävla och du tror fortfarande att det är en tävling tillåmed här och du tror du vinner om du ignorerar vad jag personligen skriver hahahaaa

Denn här själen bryr sig inte.. Du får TRO vad du vill, men kom tillbaka och diskutera med mig när du kan se bevis för hos mig finns det inget annat. Jag vet inte vad en tro är för något längre för jag har inte haft en på jättelänge.

Då har du problemet, om självalstrande problemproducerande. Varför inte koppla av och disciplinera den smet du sitter och snyftar och klappar medhårs... lära dig saker istället för att problemproducera i försvaret att flummerier skulle bära ngt substantiellt framåtskridande för dig då.. du enbart flummar runtrunt runtrunt.. oansvarigt och löjligt hävdande fenomen om slaveri och försöker ha 1200-talet till 15+00-tale och 1900-tal till 1100-tal, sedan 2015 till 1921 osv osv.. du har ju icke en enda gång, kunnat stå kvar vid en enda sakfrågelinje för att hålla dig till topic, hur kan du då öht förtså vad ett topic är - nej då fluffar du och luddar ihop allt till en smet istället, utan minsta krispighet och framförallt : utan disciplin.

Varför tar du då inte bort andeväsendet, som du uppenbart inte behärskar, du är ju 2 år där i det som är ett enda fluff-fluff för dig, man måste kunna se framåt att förstå t.ex ande/anda och/eller helighet, och/eller själ/inre. För att skilja det från yttre, då all energi har osmos i en eller annan form.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-11-05 kl. 07:48.
Citera
2013-11-05, 08:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Exakt. VARFÖR skulle man designa en homosexuell själ och ett homosexuellt djur? Det betyder ju att det INTE är designat så eftersom ingen designer skulle välja att ha det så.
Däremot förekommer det vitt i naturen så vad säger det dig?

Det är ju du som konstant är arg och vägrar svara på frågor. Innebär det att din världsbild är sårbar och du är rädd för att tänka på frågorna?
Citera
2013-11-05, 08:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockim
Näe. Dock förlitar jag mig ofta på magkänslan, vilket i min ringa ålder har varit lika mkt till fördel som nackdel när jag haft tid till eftertänksamhet... Så ja, idiotiskt att även tro/följa sin magkänsla, men 50/50 e rätt bra odds ändå

Ja, våra känslor för hur saker är kan vara si och så när det gäller verklighetsanalys.
Däremot innebär inte två svarsalternativ (vara/inte vara) nödvändigtvis att det är 50/50 odds.
Citera
2013-11-05, 08:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Människans själ är en intelligens som kan designa men även känna igen designer på grund av just det..

En människas själ känner även till vad som krävs för att en design ska kunna skapas dvs en intelligens som skapar designen, en intelligens som liknar människans "designerintelligens".

Jag tycker man kan se på en människa som saknar själ att dom saknar den förmågan att se designer eller bry sig överhuvudtaget om nånting. Dom är nästan som zombies.

Det verkar som att slavgenen i mänskligheten har stora delar av den som saknar själ.

Jag kollade in i min grannes ögon för nån vecka sen och hans öögon var helt äckligt blåa och döda och jag såg demonen i hand ögon och den blev skitskraj när den såg mig i ögonen så den kollade bort direkt och fyfan va synd jag tyckte om han. Han är gammal men väldigt vilsen och rädd för allt och tjock.

Ni ser det på ögonen om nån saknar själ men även på deras totala befrielse från fantasi och kapacitet att uppfinna saker och drömma, komma fram till slutsater..

Jag har intet vetat om det tidigare men det finns väldigt mycket mänskliga kroppar som redan saknar själ och som styrs av demoner som saknar IQ totalt.. Och känslor.

Jag såg 2 snubbar på youtube som promotade nånting som skapar cancer, som ett botemedel mot cancer.. Och dom gjorde det med ett demonflin på läpparna när dom satt där och försökte låta som experter när dom talade om ett botemedel som är totala motsatsen till vad forskningen kommit fram till. Dom blockade mig dock för jag skrev i kommentarerna och fick igång fler människor som också skrev att dom ljög hahahaa så det var kul men lite läskigt att se demoner som tagit över människors kroppar och bara promotar skit som gör att människor får cancer.

Upp till bevis. Vilket youtubeklipp var det?

Hur ser man i ögonen om någon saknar själ menar du? Berätta gärna vilken metod du använder.
Citera
2013-11-05, 10:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du tillför inget till diskussionen utöver att kritisera de fantasier jag ger uttryck för som har lett fram till de frågor jag har.

Stackars dig.

Citat:
Förväntar du dig att finna evidensbaserade resonemang när du går in i en sån här tråd?

Ja, om nån påstår sig ha en sanning, en 'verklighet e.dyl.

Citat:
Du påstår att du vet vad som är verkligt och spekulationer. Det är stora ord eftersom du uttrycker dig så generellt. Men jag tror dig, och dina spekulationer är högintressanta i mina ögon om du är så kunnig på området. Låt oss höra. Det är dina spekulationer jag är ute efter när jag ställer mina frågor.

Till vidare borde vi börja med att få klarhet i ditt "syfte"-postulat, före vi går till dom mera komplexa frågor.
Citera
2013-11-05, 10:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Nej man har inte en själ. Man ÄR en själ som har en kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det vet du bara? Vem har sagt det?

Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Haha ingen behöver säga det för att jag ska förstå det. För det första att jag ens skriver här och funderar över frågan svarar väl på den?

Så:

1/ Skrivförmåga (jag misstänker det är en metafor för intellektuell färdighet) = "själ"?

2/ Medvetande = "själ"?

Har du öht hängd med i trådens senaste utveckling, eftersom du bara börjar från ruta étt igen med imprecisa banaliteter.
Citera
2013-11-05, 10:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitta-Leif
Mitt försök till en fantasifull fundering till om man har en själ...

Tänkte mig att vi skulle kalla vårt neurologiska system som både innefattar det elektriska systemet och det kemiska systemet för själen.
Den där konstiga elektriciten man kan se på ett EEG och som försvinner när man blir hjärndöd dvs precis som att "själen lämnar".
Det konstiga är: hur kom den där "gnistan" dit? och vart tar den vägen när vi dör?, alla dessa protoner, fotoner och elektroner.
Ett system som bara är igång av sig självt fram och tillbaka i våra nervbanor, det kan man kanske kalla för livskraften.

Sedan har vi alla dessa kemiska signalsubstanser som styr vårt sinne, som styr om vi är glada, ledsna eller arga. Vissa ämnen tillverkar kroppen själv vissa ämnen får vi genom maten.
Så utan att gå in så djupt på detta så tror jag: sinne + livskraft = själ.

Mvh F-L

Detta är bara ett semantisk uppkok på 'Intelligent Design'-konceptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in