Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-01-04, 16:43
Medlem
StorMammas avatar
Eftersom jag är en fattig person, så köpte jag en snikdator.

En Advent 3083 bärbar. det skulle jag nog inte gjort.

Jag trodde i mitt naiva sinne att den skulle gå att uppdatera, men ack, stort strul när jag skulle undersöka saken.
Kolla här: http://www.flashback.org/showthread.php?p=5951120#post5951120

Dessutom:

- Den blir varm. Väldigt varm. man kan steka ägg på undersidan av den om man vill efter en stund.

- Väldigt ömtålig brännare ( CD ) grej, vågar knappt öppna den, plastigt lock som skevar när man öppnar datorn.

- Har någon konstig bugg som gör att den ibland vägrar stänga av sig. Man får slita ur batteriet när windows bara malt på i 45 minuter efter att man gett kommando om avstängning. Och nej, den har inte virus.

Å andra sidan, 4000 spänn. Men jag kunde använt dem bättre.

Man lär av sina misstag.
Citera
2007-01-04, 16:52
Medlem
Rans avatar
Du får ändå skylla dig själv om du är så dum att du köper en totalt urusel dator och förväntar dig att den ska hålla
Citera
2007-01-04, 17:20
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Du får ändå skylla dig själv om du är så dum att du köper en totalt urusel dator och förväntar dig att den ska hålla

Men,

Snälla du, jag skriver ju och varnar andra för den!

tror du att jag är helt jäkla sänkt eller...

För övrigt, det var inte hållbarheten som oroade mig mest, utan att jag var naiv nog att tro att jag kunde sätta in mer minne i den. Vilket jag glömde att fråga säljaren.
Citera
2007-01-04, 17:44
Medlem
Trills avatar
Fanns det ingen garanti på den när du köpte den?
Citera
2007-01-04, 17:47
Medlem
Min Dell C400 blir ochså riktigt svinhet. Ingen chans att man kan sitta med den i knäet när den är varm. Man skulle får brännskador.
Skulle åka bil i 6h en gång och jag fick bygga en konstruktion beståendes av 2 spånskivor med en distans på 1cm mellan varandra, den satte jag i knäet och stälde laptopen ovanpå. Det fick fint.
Citera
2007-01-04, 18:13
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Fanns det ingen garanti på den när du köpte den?

Jodå,

men det täcker ju inte direkt att jag vill ha mer minne.

Har hittat en sida på nätet ang. buggen vid avstängningen, så jag skall ta och fixa till det. Hellre själv än att lämna bort den i 1000 år.
Citera
2007-01-04, 20:03
Medlem
Trills avatar
Det där med att den tar lång tid att stänga av låter precis som ett Virus. Är du verkligen helt säker på att den är virusfri?
För att kolla om det är Virus så kan du alltid ladda ner en Linux live cd(En skiva man enkelt stoppar in i CDläsaren och så körs ett nytt Operativsystem igång. Ta ut skivan och allt blir som vanligt igen). Testa att stänga av datorn när Linux är igång och stängs den av snabbt då så vet du att du har virus. Okej, har nu gått OT i en tråd med en Moderator i men jaja. Ska imorgon när jag vaknar varna om en annan dator som är skitdålig, lycka till med dina problem.
Citera
2007-01-04, 20:31
Medlem
Ufojesuss avatar
Var köpte du den?
Citera
2007-01-04, 21:14
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Det där med att den tar lång tid att stänga av låter precis som ett Virus. Är du verkligen helt säker på att den är virusfri?
För att kolla om det är Virus så kan du alltid ladda ner en Linux live cd(En skiva man enkelt stoppar in i CDläsaren och så körs ett nytt Operativsystem igång. Ta ut skivan och allt blir som vanligt igen). Testa att stänga av datorn när Linux är igång och stängs den av snabbt då så vet du att du har virus. Okej, har nu gått OT i en tråd med en Moderator i men jaja. Ska imorgon när jag vaknar varna om en annan dator som är skitdålig, lycka till med dina problem.

Jag har kört alla virusprogram som finns, och har inte kopplat upp den sedan dess. Formaterade sedan om hd:n och satte in winXP pro istället för home.

Dessutom var den här buggen tydligen känd för just detta moderkort...

PC-City var shoppingstället.
Citera
2007-03-06, 15:45
Medlem
StorMammas avatar
Jag tänkte uppdatera er angående den sorgliga sagan " Advent laptop".

För en månad sedan, ungefär så puckade dvd-läsaren ur, datorn lämnades in på service, och det gick inte att laga alls.....?

Så, det blev ett tillgodokvitto, till Pc-citys heder att säga på hela datorns pris.

Slutet gott allting gott, jag lade till ett par tusenlappar och har nu en Compaq presario med bland annat 1 gig i internminne.
Citera
2007-03-06, 17:36
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag tänkte uppdatera er angående den sorgliga sagan " Advent laptop".

För en månad sedan, ungefär så puckade dvd-läsaren ur, datorn lämnades in på service, och det gick inte att laga alls.....?

Så, det blev ett tillgodokvitto, till Pc-citys heder att säga på hela datorns pris.

Slutet gott allting gott, jag lade till ett par tusenlappar och har nu en Compaq presario med bland annat 1 gig i internminne.

Då får vi snart se en ny tråd av dig då. Compaq är inte direkt kända för kvalité.
Citera
2007-03-06, 17:47
Medlem
masterkarexs avatar
hehe inte bara du som klagar!!kanske skulle läst denna innan....

http://forbruker.no/digital/tester/data/article1434714.ece
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in