När jag gick till sängs för några nätter sen hos min ömma moder och fader fick jag se något spännande! Mina gamla Stål-Kalletidningar från -97 och framåt stod bredvid sängen i gästrummet!
Av någon anledning hade jag inhandlat dem ända fram till nr 12 2001 varpå jag helt plötsligt slutat köpa dem...
Mystiken ligger tät, vad händer 2002?! Vad gör Everett med sista sidan i Ödets Bok och varför?! bVad händer med Juniper och Korinna? jag måste veta. Sök igenom era småbröders Stål-Kallesamlingar och berätta för mig, jag är så nyfiken att jag snart faller ihop av utmattning.
När jag gick till sängs för några nätter sen hos min ömma moder och fader fick jag se något spännande! Mina gamla Stål-Kalletidningar från -97 och framåt stod bredvid sängen i gästrummet!
Av någon anledning hade jag inhandlat dem ända fram till nr 12 2001 varpå jag helt plötsligt slutat köpa dem...
Mystiken ligger tät, vad händer 2002?! Vad gör Everett med sista sidan i Ödets Bok och varför?! bVad händer med Juniper och Korinna? jag måste veta. Sök igenom era småbröders Stål-Kallesamlingar och berätta för mig, jag är så nyfiken att jag snart faller ihop av utmattning.
Jag vet hur det känns, nu finns det bara ett tillvägagångssätt: Ut och leta efter tidningarna i random seriebutiker själv! att efterdfråga summeringar utav stål kalle på ett 18+ forum kommer inte att ta dej långt!
lycka till!
Jag vet hur det känns, nu finns det bara ett tillvägagångssätt: Ut och leta efter tidningarna i random seriebutiker själv! att efterdfråga summeringar utav stål kalle på ett 18+ forum kommer inte att ta dej långt!
lycka till!
Jag tror säkert att det skulle kunna finnas ngn själ på detta ställe som kunde hjälpa honom. Jag har sj ngr nummer men inte just denna.
Jag minns den här serien också, medan andra läste Spindelmannen så föll jag helt för den här serien som barn 97. Sen efter några år jag sluta jag också köpa tidningen också (ångrar det idag). Vad jag ångrar än mer är att för 6 år sen så körde de en "reload" av serien som jag helt struntade i att plocka upp.
Ber att få tacka användaren ovan mig också, nu denna helg så ska även jag ta och se hur storyn slutade.
Jag tycker för övrigt att det är konstigt att Stål-kalle aldrig gick upp i barnprogrammen, konceptet som de hade med Darkwing Duck för 15-20 år sen var ju oerhört lyckat och väl mottaget, samma story med "Duck Tales"
Varför blev aldrig den här serien mer än en serietidning?
Varför blev aldrig den här serien mer än en serietidning?
Man undvek ju Kalle-figuren i Duck Tales-filmerna och gav hans roll till Sigge McQuack, och ett skäl sägs ha varit att film-Kalle ju har en mycket karakteristisk kvackande röst (ursprungligen framställd av röstkonstnären Clarence Nash). Det var en rolig röst som passade bra för att uttrycka ettrighet och ilska i de tecknade kortfilmerna som byggde på visuella gags men den skulle knappast fungera i TV-filmernas mer berättande framställning där dialogen är meningsbärande för handlingen. Där kan man inte låta de övriga figurerna tala normalt medan Kalle är obegriplig, alltså tog man bort honom. Av samma skäl skulle det väl vara lika svårt att göra TV-serie av Stål-Kalle.
Man undvek ju Kalle-figuren i Duck Tales-filmerna och gav hans roll till Sigge McQuack, och ett skäl sägs ha varit att film-Kalle ju har en mycket karakteristisk kvackande röst (ursprungligen framställd av röstkonstnären Clarence Nash). Det var en rolig röst som passade bra för att uttrycka ettrighet och ilska i de tecknade kortfilmerna som byggde på visuella gags men den skulle knappast fungera i TV-filmernas mer berättande framställning där dialogen är meningsbärande för handlingen. Där kan man inte låta de övriga figurerna tala normalt medan Kalle är obegriplig, alltså tog man bort honom. Av samma skäl skulle det väl vara lika svårt att göra TV-serie av Stål-Kalle.
Va? Var det Sigge som var istället för Kalle? Jag har alltid alltid trott att det var Fenton Spadrig som var istället för Kalle Anka.
Va? Var det Sigge som var istället för Kalle? Jag har alltid alltid trott att det var Fenton Spadrig som var istället för Kalle Anka.
Egentligen var ju ingen "istället för" Kalle eftersom Kalle ju är med i piloten där man får se honom gå till sjöss. Men både Fenton och Sigge kan man väl tolka som att de ofta fick ta Kalles standardroll som sidekick/komplement till Joakim och Knattarna.
Egentligen var ju ingen "istället för" Kalle eftersom Kalle ju är med i piloten där man får se honom gå till sjöss. Men både Fenton och Sigge kan man väl tolka som att de ofta fick ta Kalles standardroll som sidekick/komplement till Joakim och Knattarna.
Haha ja jävlar så var det jag! Kalle kommer väl även tillbaka en kort stund i något avsnitt?
Jag måste nog säga att personligen så tror jag att serien hade höjt sig några snäpp om det var "de kända" karaktärerna som var med.. Kajsa med sina ungar istället för den där jobbiga ungen och städtanten och Kalle istället för Fenton.
Men Ducktales var awesome ändå.. åh vilka minnen.
Oj vad OT det blev.. jag får väl ta och be om ursäkt för det.
Just nu verkar en del ges ut som pocket, jag tänkte ringa förlaget och fråga om alla serietidningsutgåvor kommer ges ut eller om det bara är begränsat. Hoppas på det tidigare, härliga nostalgi.
Gillade aldrig Kalle Anka för i många drag var han inte ett dugg bättre än KATSOTPB varianterna, en arbetsskygg och dagdrivare vettvilling. Är det meningen att han ska vara ett dåligt exempel för han var inte rolig.
Ankan i Stål Kalle är ju en betydligt mer normalbegåvad individ och de andra karaktärerna (Angus, ettan, chefredaktören, Xadhoom, etc) är ju riktigt originella och inte ansiktslösa statister.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!