Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-04, 00:51
  #1
Medlem
Kashal_tees avatar
Har länge gått och funderat över denna besynnerliga reklam som visades för ett flertal år sedan. Den utspelade sig i en lägenhet där en hysterisk kvinna samt en äldre gentleman befann sig. I reklamen gjordes det en hel del konstiga uttalanden. Som när mannen tex utbrister:

"Cristina!! Vad blir det till middag?"

Varpå hon svarar:

"Det blir pannkakor" (Och ser helt hysterisk ut.)

Jag kanske är helt ute och cyklar nu men om jag inte missminner mig har jag sedan sett denna kvinna i en gammal dokumentär som handlade om personer som letar efter sin själsfrände på dansbanan.

Någon som vet något om detta?
Vad var det som det gjordes reklam för och vem är den hysteriska kvinnan?
Citera
2007-01-04, 01:26
  #2
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Tänker du på "Det låter dumt men det är smart"-filmerna med repliker som "Det blir pannkakor" och "Jag talar inte med någon" så hette väl skådespelarna Eva Bokros och Lars Nilsson. En pastisch på Nore Norolds filmer, producerad av Rönnbergs McCann för Respons AB (svarstjänsten 118 888).
Citera
2007-01-04, 01:32
  #3
Medlem
Kashal_tees avatar
Ojdå, du satt verkligen inne på en hel del information
Nu fick jag ju också bekräftat att Bokros har medverkat i filmen som jag syftade på. Skulle vara roligt att se dessa reklamer igen. Får finkamma youtube.
Citera
2007-01-04, 13:14
  #4
Medlem
K-bobbs avatar
Nu är det väl inte helt relevant men i YRROL så finns det en liknade episod (som för övrigt är aprolig att efterlikna).

Den blinda nassen och den blinda zigenardamen ska köpa tv, då det blinda mopedbudet (Claes Månson) kommer in och skriker "JAG HAR ÄTIT PANNKAKOR!" varefter han ser ut som ett fån...

Nåväl, inte rätt men rätt bra
Citera
2007-01-04, 17:15
  #5
Medlem
Kashal_tees avatar
Citat:
Sen har du kanske sett henne i en dokumentärfilm om singelfestivalen i Falkenberg som gick på TV våren 2003.

tänkte bara tillägga att detta verkligen är det mest deprimernade jag sett på svensk TV
Citera
2007-10-15, 13:35
  #6
Medlem
Bajskorvenarabs avatar
Ahh.. Måste ha reklamfilmen. Är det någon som hittar den så vill jag se den!
Citera
2009-02-08, 19:48
  #7
Medlem
supreme100s avatar
Vet att det är en sjuk bumpning - hittade tråden när jag sökte på google - men eftersom tråden inte är låst och någon annan kanske skulle söka på ämnet här på flashback så tänkte jag bara bidra med det som TS efterfårgade.

http://www.youtube.com/watch?v=IHyfYEcljP0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback