2007-10-28, 19:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
och djurgården förlora mot allsvenskans sämsta lag
...som ni kryssade mot
Citera
2007-10-28, 19:11
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Hemma för en snabb dusch och klädbyte efter fyra timmars jävla ösregn. Strax blir det pytt och champagne och cigarr och hela jävla köret. Fy fan vad gött. Ofattbart.

Sen ett förlåt på förhand för alla Blåvita som kommer strömma in här och skräna om SM-guld, trots att de knappt gjort ett besök i sportdelen under hela säsongen.

/feldgrau
..och innan de kommer att välla in och skräna vill jag gå emellan och säga grattis. Nu, klä sig, ut och höra 'vännernas' skryt, må baj och knyta näven i fickan. Suck...
Citera
2007-10-28, 19:13
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inte vara ledsen nu när poplaget IFE kom efter storebror.

Blåvitt vinner guld rättvist, Bengan är måhända gammal med han räddade
IFK mot AIK. Jag tror Blåvitt blir livsfarliga nästa år då t.e.x Hysen säkert
kommer upp i normal standard. Sedan är det som du skriver skönt att man
kan vinna utan att tokvärva spelare.
Elfsborg är pop, Blåvitt är disco. Just nu verkar det tyvärr vara nån sorts discorevival...

Visst ser det bra ut för IFK, men det blir jobbigare nästa år när ni ska kuska runt halva europa. Dessutom blir det spännande att se om Mild (och Sigurdsson själv) kan stå emot alla miljonbud nu, men har man tackat nej till 30-miljonersbud så varför inte. Dock känns väl backbesättningen i övrigt lite tunn för Europa när en sån som Ölme är förste reserv.
Citera
2007-10-28, 19:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Elfsborg är pop, Blåvitt är disco. Just nu verkar det tyvärr vara nån sorts discorevival...

Visst ser det bra ut för IFK, men det blir jobbigare nästa år när ni ska kuska runt halva europa. Dessutom blir det spännande att se om Mild (och Sigurdsson själv) kan stå emot alla miljonbud nu, men har man tackat nej till 30-miljonersbud så varför inte. Dock känns väl backbesättningen i övrigt lite tunn för Europa när en sån som Ölme är förste reserv.

Jo, backlinjen behöver fler bra spelare. En mittfältare som kan axla
Nicklas mantel skulle inte sitta fel heller.

Fast IFE behöver kanske en anfallare som gör mål.
Verkar bara vara mittfältare som gör mål i år.
Citera
2007-10-28, 19:36
Medlem
Awesome Dudes avatar
Otroligt härligt med SM-GULD! Förövrigt bra för svensk fotboll att ett svenskt lag vann.
Citera
2007-10-28, 19:37
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Tänkte bara meddela att guldet går till ifk i år. Ifk vinner med 3-1/2-0 och dif vinner inte med mer än två måls marginal. Förstår inte varför folk tror att dif ska krossa bp med en massa mål, de har ju knappast spelat någon briljant anfallsfotboll i år.
Bp har heller inte heller fått så kopiöst mkt stryk, särskilt inte mot dif
Aja, känns skönt att den här skitsäsongen snart är över, och underbart att det alltid kommer en ny allsvenska!
Får väl vara ganska nöjd med mitt tips ändå
Grattis eller nåt. Det var verkligen aids eller ebola idag, fyfan
Citera
2007-10-28, 19:40
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Grattis eller nåt. Det var verkligen aids eller ebola idag, fyfan

Word. Fy fan vad dåligt jag mår nu. Grattis till Göteborg ändå...
Citera
2007-10-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det var ju fan att AIK inte kunde komma fyra och få spela Intertoto cupen nästa år, men men.

Femma får ses som en mellansäsong och kommer vi topp tre nästa år så känns det ändå bra, det är ju de här marginalerna som IFK hade på Råsunda som gör att man vinner guld tillslut så grattis till dem men jag tror att man får de svårt i Europa om man inte får in en ny Marcus Berg.

Skönaste är ändå att konstatera att BP är bättre än Dif .

Mellansäsong? Nåja, kom ihåg att andra året alltid är svårast. Får väl snarare ses som en framgång för ett lag som bara plockat två SM Guld sen 1937 och hörde ryktesvis att ni harvade i nån riktig dyngserie för bara någon säsong sen.

TIHI!

Ut och festa nu alla IFKare, skänk en tanke till er tillgivne VF som faktiskt måste modda.
Citera
2007-10-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Mellansäsong? Nåja, kom ihåg att andra året alltid är svårast. Får väl snarare ses som en framgång för ett lag som bara plockat två SM Guld sen 1937 och hörde ryktesvis att ni harvade i nån riktig dyngserie för bara någon säsong sen.

TIHI!

Men helt ärligt för fan, Aik har ett av europas mäcktigaste lag och allt annat än CL-guld och 26 raka vinster i allsvenskan är ett fiasko.
Citera
2007-10-28, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Men helt ärligt för fan, Aik har ett av europas mäcktigaste lag och allt annat än CL-guld och 26 raka vinster i allsvenskan är ett fiasko.

Det heter faktiskt mäCktigaste. Har du rematisst eller?

Citera
2007-10-28, 19:52
Medlem
Nästan två timmar i hällande regn och bitande vind sållade ut en hel del medgångssupportrar, som redan sagt.
Själv visste jag inte bättre än att stå hela första halvlek ute i skiten innan jag kom på att jag kunde söka mig en trappa upp under tak och försöka återfå känsel i sönderklappade fingrar
Nää, humöret var på topp och plats precis invid klacken peppade en till tusen. Gött mos, så att säga.
Jag mår förjäkla bra just nu.

http://www.youtube.com/watch?v=sWp8BgZdhlI
Citera
2007-10-28, 19:55
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Det heter faktiskt mäCktigaste. Har du rematisst eller?

Du syftar givetvis på reumatism, eller är det jag som är ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in