Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Okej då, minst ett av målen hade kunnat vinkas av för offside. Spelar i bollbanan (efter Dahlbergs touch).
Du håller med om att örlund är över mållinjen med hela sin kropp, och även den fot han sparkar ut bollen med?
Följden blir, är han nog långt in över linjen för att hela bollen ska vara över linjen innan han sparkar ut den? Jag svarar solklart ja, utifrån de bilder vi har sett. Du svarar solklart nej baserat på vad?
Ahh..ja offsidesituationen är en annan fråga som jag inte har någon uppfattning om, jag trodde vi snackade om bollar över mållinjen eller inte eftersom vi jämförde med bröstputten.
Nej, nej, nej...jag kanske varit otydligt men jag är definitivt INTE säker på om bollen mot AIK är inne eller inte...jag TROR att den inte är det men att det handlar om marginaler på någon eller några centimeter vilket BORDE varit för lite för att AD skall ha varit 110% tvärsäker.
Örlund är helt inne i målet men hans fot, när den träffar bollen, är i höjd med mållinjen och eftersom hela bollen måste vara ÖVER linjen så tror jag att det skulle synts att hans fot var längre in i målet vid träffen om bollen skulle varit HELT över.
Han gör inte fel i sak som godkänner målet man jag TROR att han har fel helt enkelt för att jag TROR att den inte var inne.
Såg nu att det postats en länk med nya bilder, ska kolla och återkomma