Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Det jag ville ha sagt var att Feldgraus gränsdragning mellan götets "kräsna supportrar" och andra lag "medgångare" var allmänt löjlig.
Har jag någonsin dragit en gräns mellan våra supportrar och andras? Vad jag har sagt, och som jag fortfarande står för, är att göteborgspubliken är jävligt kräsen. Stora internationella matcher eller matcher som betyder oerhört mycket i Allsvenskan är det som lockar folk. Det har visat sig tidigare, och det har visat sig i år också. MFF lockade nära 40 000 till Ullevi 2004. Det var knappast bara för att det var MFF, utan mest för att vi hade en grym chans på guldet. Att Trelleborg kommer locka samma siffra till Ullevi beror naturligtvis på samma sak. BP för ett par omgångar sedan lockade bara 6 000, trots ett riktigt bra läge i tabellen. Varför? För att den matchen inte betydde lika mycket (i folks huvuden).
Med andra ord, vad är det jag haft fel i?
Nåväl, jag skiter egentligen i det. Men det är alltid kul att jag berör...
Till måndagens match då. Jävligt kul att folk är heeeeeelt säkra på att bollen är, eller inte är, inne. Det är helt omöjligt att se utifrån de kameravinklar som finns tillgängliga, om ni inte kan sammanfoga kamerabilderna till en enda 3D-version, i huvudet. Och det kan ni inte. Den enda som hittills uttalat sig i frågan, och som hade en perfekt vinkel i höjd med mållinjen, var linjedomaren. Och han var säker på sin sak. Det är bara fjantigt att säga att man vet med sig att bollen är inne eller ej.
Att sen få det hela till att förbundet och domarna skulle gynnat IFK under säsongen är ju så jävla korkat så att jag inte vet vad. Elfsborg hemma för någon omgång sedan? Två mycket tveksamma domslut innebar två tappade Blåvita poäng. Ett tveksamt beslut mot Djurgården hemma innebar ytterligare två tappade Blåvita poäng.
/feldgrau