2007-10-24, 12:08
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Så du menar att första chansen på guld på 11 år inte är en match vald med omsorg?
Och nej jag vill inte diskutera om medgångsupportrar eller inte, tycker bara det är rätt bra att vi lyckas fylla betongkolossen modell 1:A.

Det jag ville ha sagt var att Feldgraus gränsdragning mellan götets "kräsna supportrar" och andra lag "medgångare" var allmänt löjlig.

Borde kanske valt ett annat ord än omsorg, alternativt inte använt citationstecken.
Citera
2007-10-24, 12:32
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Just det, det kan verkligen Blåvitts spelare lastas för.

Det stärker min tes att BP är ett gäng horor som kommer att
lägga sig skamlöst mot DIF. Att BP är ett sopgäng i övrigt vet vi
redan.

Hata DIF&BP

Rena firma-tongångarna från den normalt timide VF. Börjar du bli nervös?... känna att ni kommer att vika ner er när det gäller? Känns det så?

Är inte du Frölunda-supporter förresten? VF = Västra Frölunda.

- F.G
Citera
2007-10-24, 12:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Rena firma-tongångarna från den normalt timide VF. Börjar du bli nervös?... känna att ni kommer att vika ner er när det gäller? Känns det så?

Nej jag tror inte IFK viker ner sig. jag är dock helt övertygad om att
t.e.x 2-0 mot TFF inte räcker eftersom BP kommer att lägga sig med
stora siffror mot DIF. Slutsats BP är horor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Är inte du Frölunda-supporter förresten? VF = Västra Frölunda.
- F.G

OT: jag håller på Frölunda HC inte Västra Frölunda.

Sedan kanske Leksand/DIF=Fula Gubben ska ligga lågt i just det snacket.
Citera
2007-10-24, 12:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Alla vet ju att 'vf' står för Värmlands Folkblad, och att föremålet för vf's sympatier står att finna i det geografiska området.
Citera
2007-10-24, 13:45
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Hoppas Canalplus visar matchen från Nya Ullevi, Sveriges nationalarena för fotboll.

Lille Glenn..Ullevi har aldrig varit, är inte och kommer aldrig att vara det, hur mycket du än skulle önska.
Personligen hoppas jag att det aldrig någonsin mer spelas några landskamper av tävlingskaraktär
där för det suger verkligen på alla sätt det kan suga på.
Citera
2007-10-24, 13:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Frölunda har ju ett fotbollslag också. Kolla in senaste Offside för en inblick i lagets numera oglamorösa tillvaro, med spelarbussar som går sönder på väg till en bortamatch på Gotland och unga invandrarspelare som blir utvisade eftersom de struntar i att sätta på sig benskydden

Slutsats: Frölunda är Göteborgs-laget nr 1.

- F.G
Citera
2007-10-24, 14:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Det jag ville ha sagt var att Feldgraus gränsdragning mellan götets "kräsna supportrar" och andra lag "medgångare" var allmänt löjlig.

Har jag någonsin dragit en gräns mellan våra supportrar och andras? Vad jag har sagt, och som jag fortfarande står för, är att göteborgspubliken är jävligt kräsen. Stora internationella matcher eller matcher som betyder oerhört mycket i Allsvenskan är det som lockar folk. Det har visat sig tidigare, och det har visat sig i år också. MFF lockade nära 40 000 till Ullevi 2004. Det var knappast bara för att det var MFF, utan mest för att vi hade en grym chans på guldet. Att Trelleborg kommer locka samma siffra till Ullevi beror naturligtvis på samma sak. BP för ett par omgångar sedan lockade bara 6 000, trots ett riktigt bra läge i tabellen. Varför? För att den matchen inte betydde lika mycket (i folks huvuden).

Med andra ord, vad är det jag haft fel i?

Nåväl, jag skiter egentligen i det. Men det är alltid kul att jag berör...

Till måndagens match då. Jävligt kul att folk är heeeeeelt säkra på att bollen är, eller inte är, inne. Det är helt omöjligt att se utifrån de kameravinklar som finns tillgängliga, om ni inte kan sammanfoga kamerabilderna till en enda 3D-version, i huvudet. Och det kan ni inte. Den enda som hittills uttalat sig i frågan, och som hade en perfekt vinkel i höjd med mållinjen, var linjedomaren. Och han var säker på sin sak. Det är bara fjantigt att säga att man vet med sig att bollen är inne eller ej.

Att sen få det hela till att förbundet och domarna skulle gynnat IFK under säsongen är ju så jävla korkat så att jag inte vet vad. Elfsborg hemma för någon omgång sedan? Två mycket tveksamma domslut innebar två tappade Blåvita poäng. Ett tveksamt beslut mot Djurgården hemma innebar ytterligare två tappade Blåvita poäng.

/feldgrau
Citera
2007-10-24, 14:47
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Den enda som hittills uttalat sig i frågan, och som hade en perfekt vinkel i höjd med mållinjen, var linjedomaren. Och han var säker på sin sak.
/feldgrau

Jo då. Att han efteråt skulle stå och säga att bollen kanske var inne, och det var därför han vinkade för mål verkar ju smart. Klart att han måste säga att han var säker, annars idiotförklarar han sig själv. Jag tror att vi aldrig kommer att får svaret på om bollen var inne eller inte.
Sedan spelar det ingen roll om 10 år i alla fall.
Citera
2007-10-24, 14:51
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:

Här har vi en till diskussion som hör hemma på skolgården bland 13-åriga pojkar. Varför bry sig så mkt om var andra har sina sympatier? Alla har sina orsaker till varför det blev just ett speciellt lag som hamnade i hjärtat. Thats it!

Vissa hänvisar till "support your local team", men va fan många i firman boys kärntrupp är väl från Väsby. Nu kanske inte dessa herrar skall räknas som normen antar jag. Men. De gör ju själva en grej av att vara de riktiga supportrarna, att de ÄR AIK
Citera
2007-10-24, 15:11
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jo då. Att han efteråt skulle stå och säga att bollen kanske var inne, och det var därför han vinkade för mål verkar ju smart. Klart att han måste säga att han var säker, annars idiotförklarar han sig själv. Jag tror att vi aldrig kommer att får svaret på om bollen var inne eller inte.

Det spelar ju roll för Djurgården som blir blåsta på ett SM-guld, precis som ifjol med straffen som uteblev på Borås Arena.

Undra vad det kan bli nästa år.
Citera
2007-10-24, 15:27
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det spelar ju roll för Djurgården som blir blåsta på ett SM-guld, precis som ifjol med straffen som uteblev på Borås Arena.

Undra vad det kan bli nästa år.

Jo det har du rätt, fast inte om 10 år för då har det hänt så mkt mer i AS.

Djävligt konstigt att det var just en gnagare som klev på sidan 666 först av alla
Citera
2007-10-24, 15:39
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity

Jag skiter väl i vad han säger efteråt. Hade han inte varit säker på sin sak när det skedde hade han inte vinkat för mål.

Har varit mycket snack också om att Blåvitt inte spelat bra fotboll. Jaha. Visst, det var dåligt offensivt mot AIK och inte helt tillfredställande mot MFF (även om det knappast var dåligt spel). Å andra sidan har vi, som redan skrivits, gjort flest mål, släppt in minst, hållit nollan flest gånger, tagit flest poäng, med mera. Vi har spelat grymt bra fotboll i vissa matcher under säsongen. Precis som många andra lag. Men att påstå att vi spelat för dåligt för att vara värda guldet är ju bara avancerat skitsnack. För i så fall är inga andra lag värda guldet heller.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in