2007-08-26, 21:37
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Marcus Strömbergssons betyg i tidningarna imorgon ska vara ett stort minus. Det är i sådana här lägen man ska protestera. När man gått vinnande ur en match och inte tvärtom (för då anses man väl i folkmun som en dålig förlorare). Jag har då aldrig lagt ner så mycket kraft över en domarinsats efter en dag med sånt här fint spel.. Men se här. Idag kom undantaget och hela mitt sällskap var rätt överens om hans patetiskt dåliga insats. Bara läget då han blåser av spelet och ger oss en frispark istället för att låta spelet fortlöpa då Kenny har bollen och flyger fram längs högerkanten. Frustrerande. Frustrerande att se hur vidrig nivå han tillåter i synnerhet i andra. Ingen kan väl påstå att han gör en bra insats idag?
Näe, man kanske skulle knåpa ihop nåt mail och framföra det här, för jag vill aldrig mer se han med en pipa i mun i Allsvenskan igen. Aldrig.

Med spänning inför hösten.. / JD
håller med, han var pinsamt dålig!
Citera
2007-08-26, 21:45
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När man skriver att han är landslagsman utan att precisera U21 får man så klart ta det.
Därav (typ).

Citat:
Gratulerar återigen till segern, men det här spelet ska ni bara ta guld. Uselt annars!
Instämmer!

Förövrigt var Lagerbäck på plats. Nu kanske jag är partisk, men Nisse i landslaget, vore det en omöjlighet tro?
Citera
2007-08-26, 21:54
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Vi hade kanske kunnat hota er lite om inte Anders Andersson hade gjort bort sig i positionsspelet två gånger.

Han gjorde en bedrövlig match. Dessutom såg han lönnfet ut.
Citera
2007-08-26, 22:07
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Grattis AIK! Jag skulle inte bli ledsen om ni tog hem allsvenskan nu. Jag hoppas dock att det sett bättre ut för oss om vi fått starta med Labbe och Safari.

Shuyiihnnn, eller vad du nu heter, jag får nog hålla med dig om att Ola är riktigt seg och gör inte särskilt mycket rätt.

Stort (inte så stort) plus till Yksel, AA, JJ, DA och en hel del i AIK.

Hej på dig!

Jag tänkte på dig vid slutsignalen! Puss .

Hehe, de börjar ju bli tradition att vi krossar varandra på hemmaplan numera. AIK var grymt bra i början hade fart, rörelse och självförtroende och publiken hjälpte nog till mycket också. Matchen var ju egentligen död efter de två målen precis som på Behrn Arena.

Jag har sagt det förut och kan säga det igen: Wilton Figuiredo är enligt mig Allsvenskans bästa anfallare i sina bästa stunder. Oerhört bra idag.

Och ja.. Ola Toivonen var inte särskilt bra, visst halvsnyggt mål på slutet men det var ju liksom 'jaha?' över det. Han bör inte spela på topp i alla fall, så mycket kan man väl säga. Jag är glad över att AIK inte värvade honom.

Jimmy Dixon skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd.....

Hmmm, två poäng efter Elfsborg. Hmmm.
Citera
2007-08-26, 22:17
Medlem
Teichmanns avatar
Citat:
Gratulerar återigen till segern, men det här spelet ska ni bara ta guld. Uselt annars!
Tack så mycket! Skönt att någon antignagare kan medge det. Man väntar ju annars bara på att alla djurgårdare med ett fotbollskunnande lika stort som Arne Hegerfors ska komma och snacka om "hybris" på grund av deras oförmåga att se att det AIK presterade idag var bra, riktigt bra. Visst ska man kritisera Malmö, men även AIK ska hyllas. Nu gäller det bara för Norling att få spelarna att prestera under press (har varit vissa problem med det tidigare) så kan det gå hela vägen, för med detta spel är man för tillfället bäst i Sverige, och då ska man ha i åtankte att truppen är bred och dessutom nästintill skadefri.
Citera
2007-08-26, 22:22
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
Tycker även att vi hade lite tur som vann matchen utan att spela så jättebra.

Ursäkta?! Första halvlek var en av de bättre som AIK spelat på Råsunda den här säsongen, de bjöd AIK på blixtrande vacker fotboll.

Både Dixon och den där finnjäveln borde fått rött kort. Domarn gjorde bort sig totalt och släppte i princip matchen sista 20 minutrarna. Jag bara väntade på att finnen skulle kapa någon i AIK:s backlinje och ge denne semester för resten av säsongen pga benbrott.

Bra drag på läktaren också. Den tidiga 2-0 ledningen hade nog ett finger med i spelet där.

Malmoes mål är det inte så mycket att säga om. Deras första chans i 2:a halvlek kommer till pga Tamandis klumpfötter. Sen blir det lite småoroligt i försvaret och ytterligare en slumpchans uppstår.

Malmös bortaklack?! Såg ut att vara åtminstone över 100 pers men inte ett ord yttrades från deras håll. Pinsamt...
Citera
2007-08-26, 22:26
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vad bjuder du på om han då göra fyra baljor?

Då bjuder jag ju på tacos sa jag
Men om han inte hänger fyra baljor bjuder jag laget runt nästa gång jag är ute. Bara hugga tag i axel å gör Svenssondansen så bjuder jag.

Promise
Citera
2007-08-26, 22:41
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Ursäkta?! Första halvlek var en av de bättre som AIK spelat på Råsunda den här säsongen, de bjöd AIK på blixtrande vacker fotboll.

De två målen var grymma och i första halvlek var offensiven riktigt bra. Vad jag mer reagerade på var att det ofta blev ett lite för stort avstånd mellan backlinje och mittfält, och att danskjävlarna hittade en bra yta där. Tur att vi har Nisse där bak.

Vi spelade verkligen inte dåligt, men nu gick bollarna in i mål, istället för i våras då det var mer "stole ut". Sen får vi inte heller glömma att danskjävlarna inte hade en av sina bättre dagar...

I övrigt håller jag med dig om allt du skriver.
Citera
2007-08-26, 22:49
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det som talar emot AIK (förutom att dom möter bajen nästa omg) är att dom haft en längre formtopp nu och därför måste det vända snart..lagom till slutspurten. Dom kan inte fortsätta att vinna hela tiden. Men allsvenskan är jämn och dålig så något skitlag kommer att vinna. Tycker ändå bajen är det bästa laget och dom hade förmodligen vunnit skiten om dom inte vunnit intertoto och haft massa såna matcher vid sidan av. Inget annat Svenskt lag hade klarat Utrecht
Citera
2007-08-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det som talar emot AIK (förutom att dom möter bajen nästa omg) är att dom haft en längre formtopp nu och därför måste det vända snart..

Varför måste det göra det???? Se dig om ute i Europa. Många lag där kan ha formtoppar som sträcker sig över 30-talet matcher. AIK har vunnit fyra raka i Allsvenskan. Det lär INTE vända än på ett tag.

Citat:
Tycker ändå bajen är det bästa laget och dom hade förmodligen vunnit skiten om dom inte vunnit intertoto och haft massa såna matcher vid sidan av. Inget annat Svenskt lag hade klarat Utrecht

Ska du bli ståuppkomiker eller? Har du fyllt 15 än? AIK hade lekt med Utrecht och slagit dem förbundna ögon!
Citera
2007-08-26, 23:03
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Det som talar emot AIK (förutom att dom möter bajen nästa omg) är att dom haft en längre formtopp nu och därför måste det vända snart..lagom till slutspurten. Dom kan inte fortsätta att vinna hela tiden. Men allsvenskan är jämn och dålig så något skitlag kommer att vinna. Tycker ändå bajen är det bästa laget och dom hade förmodligen vunnit skiten om dom inte vunnit intertoto och haft massa såna matcher vid sidan av. Inget annat Svenskt lag hade klarat Utrecht

Hammarby bäst i serien? Hoho. Hybris över BP-segern? Er första på bortaplan i år.

Och AIK har faktiskt fem raka i Allsvenskan. Sug på den.
Citera
2007-08-26, 23:04
Medlem
Det var helvete vad aik har vaknat till då, inte bra alls det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in