2007-07-03, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Men samtidigt skäms jag som Trelleborgare efter att Allsvenskans GENOM TIDERNAS SÄMSTA MÅLVAKT nu klantat in 6 mål på 3 matcher. DÖ FEGLER!
Nästa match ryker han. Det var därför TFF lånade in Sahlman från HBK. Christian Fegler kommer inte att spela en minut till i Allsvenskan 2007.

Blytung förlust idag, för övrigt. Att AIK ens har mage att glädjas åt sina tre gåvopoäng tyder på dålig smak. Men det är ju så det är, när inte Gnaget själv kan ta poäng så måste de ju få hjälp nånstans ifrån. Det är svårt att vinna på Råsunda när domaren är gnagare.

// Roger P.
Citera
2007-07-03, 23:15
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Hur kan man en jubla efter en sådan skitmatch från AIK's sida? :S
Och hur kan man betrakta Obolo som typ "gud" efter att ha gjort ett mål?

Detta är inte första gången som Trelleborg blir berövade på poång pga dessa sämsta j*vla domare vi har i Sverige, hade TFF fått sin straff i första halvlek som de skulle haft så hade AIK ALDRIG vunnit.

Men samtidigt skäms jag som Trelleborgare efter att Allsvenskans GENOM TIDERNAS SÄMSTA MÅLVAKT nu klantat in 6 mål på 3 matcher. DÖ FEGLER!

Först är jag idiot för att jag jublar över en vinst. Sen säger du att ni har skitmålvakt och det är hans fel. Hur fan ska du ha det?
Eftersom du håller på Tjångbollen borde du vara väl bekant med att aldrig vinna skönt.

Det är just sådana här vinster som är bäst. När ni lider och gråter er till sömns. Trelleborg var nog säsongens sämsta lag på Råsunda i år.
Välförtjänta poäng och MESSIAHS OBOLO visar vart skåpet ska stå.
Citera
2007-07-03, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Trelleborg var nog säsongens sämsta lag på Råsunda i år.
Du glömmer att AIK brukar spela där...

// Roger P.
Citera
2007-07-03, 23:21
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Du glömmer att AIK brukar spela där...

// Roger P.

Inte alls. Och det säger en hel del om TFF.

Många lag ska ha straffar de inte får. Inte minst den solklara straff DIF skulle ha borta mog EIF förra säsongen.

En skön vinst, och ännu skönare ju mer ni gråter.
Citera
2007-07-03, 23:24
Medlem
jansdieters avatar
Hemkommen från Råsunda.
Första halvlek tydde ju på en fortsättning av kryssresultaten. Jonsson och Tamandi var långt ifrån bra. Allt tog lite för lång tid i varenda sekvens.
Kantspelet verkade heller inte kommit tillbaka.
Dock så var det stora plus till mittbackslinjen med Arne och Nils-Eric. Man märker att den sistnämnde kommer direkt från England sett till hans stenhårda spel, vilket förmodligen kan resultera i både frisparkar, kort och utvisningar här hemma i Sverige. Dock så tror jag han kommer polera sig och bli bättre var match som går.

Andra halvlek var ju betydligt bättre. Till en början såg det fortsatt tillknäppt ut, fram tills två vassa chanser av Obolo och Wilton. Sen kom det där bytet som fick mig att bli helt mållös. Stephenson mot Tjerna. Förståeligt att Stephenson fick utgå, men att sätta in Tjerna var för mig ett totalt frågetecken.
Dock så kom dom två förlösande målen och detta bytes substans försvann.
Tff hade en del chanser. Såg tyvärr inte straffsituationen tillräckligt bra i första för att kunna uttala mig.

Sen tycker jag dom som gnäller på domarens subjektiva sida åt AIK bör ju tillägga alla uteblivna kort för nån sjuk maskning av tff i tusentals situationer i första. Gick tff ut för 0-0 som vanligt? Förmodligen. Så såg det iaf ut ur mitt subjektiva öga. T ex när man har ett inkast på vänster sida och högeryttern lunkar sakta över planen för att ta det inkastet.
Sen så märker man ju att Domarförbundet verkligen talat sitt klara språk gällande Wilton och i det menat med att alltid blåsa av honom, fria när han bör få frisparkar och blåsa emot honom. Märkligt det där. Precis samma utveckling som skett med Rubarth under årens gång.
Ska bli sanslöst intressant att följa Argentinarna och AIK överhuvudtaget framöver.
Matcherna mot ellos och heif blir ju minst sagt intressanta.
Allt är öppet, i Allsvenskan som hos alla lag som deltar. Nu får man se vilka som hänger på.
Kan vi bara få igång ett välfungerande kantspel så tror jag definitivt vi kan vara ett av dom lagen.
Citera
2007-07-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter

Sen så märker man ju att Domarförbundet verkligen talat sitt klara språk gällande Wilton och i det menat med att alltid blåsa av honom, fria när han bör få frisparkar och blåsa emot honom. Märkligt det där. Precis samma utveckling som skett med Rubarth under årens gång.

Oj, undra vad det beror på?
Citera
2007-07-03, 23:31
Medlem
Shuyins avatar
Uj, uj AIK vann! Länge sedan man kände den här vinnar-känslan. Mycket skön känsla.

AIK är bra i perioder, usla i perioder, man måste fortfarande hitta ett grundspel som räcker över 90 minuter om man ska satsa mot övre halvan av tabellen. Det blir inte lika enkelt nästa match mot Elfsborg.

I övrigt så var de tre nyförvärven mycket intressanta, Nisse kan faktiskt passa en boll om man jämför med NC, inget ont om honom som person eller dylikt, men han kan inte passa särskilt bra. Lucas är väldigt giftig i djupled och var nära att bli målskytt en-två gånger.

Den bäste argentinaren och matchen lirare för mig var dock Ivan Óbolo, en riktig fin target med bra teknik. Han förlorade väl knappt en nick duell på hela matchen. Perfekt spelartyp för AIK!

Domaren var för övrigt kass, en typisk blåsa sönder en match typ, enligt mig.
Citera
2007-07-03, 23:41
Medlem
Power_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Ölme, ditt jävla helvete!

Det är fan inte ofta man saknat Hjalmar på plan men nån gång skall väl vara den första.

Jepp bort med han plus ett antal andra stolpskott som vi har i laget för tillfället!
Citera
2007-07-03, 23:44
Medlem
Ahruons avatar
Härligt med tre poäng. Obolo och Özkan matchens spelare. Vi spelar ojämnt, blandar och ger. Sen förstår jag inte varför Norling tar ut Tjerna på kanten. Det funkar inte, han måste spela i mitten. Rent allmänt vill jag se mer renodlade yttrar och inte alla så centralt. Men vi vinner igen!
Citera
2007-07-04, 00:06
Medlem
TrhYs avatar
Till alla med små penisar och gigantisk avund:
Skulle alla gånger någon tar med handen i straffområdet gett straff hade vi vunnit SM-Guld förra säsongen och varit i spets nu.

A R G E N T I N A
Citera
2007-07-04, 00:12
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Oj, undra vad det beror på?

Spelar absolut ingen roll vad det beror på eller vem spelaren gäller. När han idag faktiskt spelar schysst så ska han ju då heller inte bli avblåst felaktigt bara för gammal historik. Kontraproduktivt, någon?
Citera
2007-07-04, 00:12
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Till alla med små penisar och gigantisk avund:
Skulle alla gånger någon tar med handen i straffområdet gett straff hade vi vunnit SM-Guld förra säsongen och varit i spets nu.

A R G E N T I N A

Ja för ni får ju så lite straffar redan? Med ert vägvinnande spel...

Innan ni aikare börjar: Nej ja är inte avundsjuk på att ni vann mot TFF.
Nej ni berör inte mig .
Ni äcklar däremot mig enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in