2007-06-12, 23:35
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
DIF var inte bra, IFK var sämre

Håller helt med, riktigt sömnig match att åse. Starkt av linjedomaren att se att bollen var över linjen där vid andra målet. Borde inte DIF-arna hylla honom snarare än att kasta in grejer på honom. Böter i vardande.
Citera
2007-06-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Håller helt med, riktigt sömnig match att åse. Starkt av linjedomaren att se att bollen var över linjen där vid andra målet. Borde inte DIF-arna hylla honom snarare än att kasta in grejer på honom. Böter i vardande.

Håller med. Nåt jävla mongo fick för sig att kasta en snusdosa på domaren av någon jävla anledning. Han fick en rejäl utskällning av Kjelle Frisk.
Citera
2007-06-12, 23:56
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Håller med. Nåt jävla mongo fick för sig att kasta en snusdosa på domaren av någon jävla anledning. Han fick en rejäl utskällning av Kjelle Frisk.

Tror iofs att snusdåsan var menad åt gbg-spelaren (alexadersson), dock säger jag inte att det rättfärdigar det hela.
Citera
2007-06-13, 00:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Det var bra i afton.
Riktigt bra.

Ärligt? Nog för att min åsikt möjligen präglas av en smula bitterhet, men jag håller med erikbe och Otto Flinck om att DIF var ganska dåliga, men ni hade tur i och med att IFK var ännu sämre. Kändes inte riktigt som att något av lagen hade någon spelidé, det var mest kamp, spring och långbollar utan något riktigt flyt.

/feldgrau
Citera
2007-06-13, 00:37
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ärligt? Nog för att min åsikt möjligen präglas av en smula bitterhet, men jag håller med erikbe och Otto Flinck om att DIF var ganska dåliga, men ni hade tur i och med att IFK var ännu sämre. Kändes inte riktigt som att något av lagen hade någon spelidé, det var mest kamp, spring och långbollar utan något riktigt flyt.

/feldgrau

DIF har varit "ganska dåliga" i alla matcher vi har vunnit. Det har alla motståndare - möjligen HBK undantaget - menat och tillagt att "vi var sämre". Det håller inte i längden att påstå att vi är dåliga när vi nu leder serien, har gjort flest mål och släppt in nästan minst.

Tur? 3-0 mot TFF var tur, men att vi gör två mål i afton och ni ett var definitivt ingen tur. Att det sedan inte blev straff när er spelare satt ned och spelade handboll i straffområdet är er tur.

Spelidén? Att variera spelet är Siggis stora styrka. DIF verkar kunna spela på olika sätt både beroende på spelarmaterialet, ställningen i matchen och motståndet. Det ser jag som en klar styrka - möjligen att det avspeglas i att man inte ser "klara linjer". Jag kan inte redogöra för IFKs spelidé är, men den var fullkomligt fruktlös mot oss, om den nu användes i afton.

Kamp? Trots rätt många frisparkar och gula kort i afton måste jag säga att det var en ganska normal match.

Det jag konstaterade på läktaren var att ni försökte såväl långbollar som annat spel men att det inte resulterade i mer än två målchanser (skottet rakt på Dembo i första plus målet). TFF och Solna har försökt också - totalt fem klara målchanser på tre matcher. Det är en defensiv styrka.

Selakovic skulle nog göra bäst i att inte spela? Jag vet faktiskt inte vad han gjorde på planen. Kan Rehn låta honom springa omkring och vara totalt värdelös? Markus Berg - en pärla.

Nåja, vi leder, vi gör flest mål och har en fungerande defensiv.
Citera
2007-06-13, 00:45
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Härlig utklassning ikväll. En seger som borde ha tystat alla dem som hävdat att KFF inte kan vinna mot bottenlag.

Förvisso ligger HIF där de ligger, men jag tror att du borde tagga ned. HIF är inget bottenlag, även om de skulle sluta 8-12 i år är HIF inget "bottenlag". Trams.

Se på Kalmar FF:s meriter - låt säga exempelvis - de senaste tio åren och jämför med Helsingborgs IF så ser man rätt snart vilket av lagen som är ett "bottenlag". Pajas.

EDIT: Go'natt blåblå och blåvita. Over and out
Citera
2007-06-13, 02:24
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
.

Se på Kalmar FF:s meriter - låt säga exempelvis - de senaste tio åren och jämför med Helsingborgs IF så ser man rätt snart vilket av lagen som är ett "bottenlag". Pajas.

Är det inte ganska ointressant i årets tabell?
Citera
2007-06-13, 07:11
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

Allt är dock inte nattsvart, TFF har under ganska många år nu odlat fram ett antal goda målvakter varav den mest kända är Andreas Isaksson. Det finns ännu en ung man som har tiden för sig, han heter Viktor Noring och spås bli en ny svensk stormålvakt. Killen är lika nästan lång och tung som Isaksson trots att han bara är 17 år gammal och han har redan spelat pojklandskamper. Han har även haft kontakt med och tackat nej till Tottenham.
http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070608/DAGENSTIDNING/106080018

Jag är beredd att chansa med Viktor om inte den förbannade Fegler skärper sig. Vi ska hålla i minnet att Isaksson inte var mer än 17-18 när han debuterade i Allsvenskan och gjorde succé.

// Roger P.

om det är något TFF kan göra är det just kränga ut målvakter av klass på löpande band. Smygegrabben Isaksson fick ju som du skrev chansen när han var 17, och jag tycker man skall chansa med Viktor nu.

Skönt att TFF inte är sämsta skånska lag i serien (om än med en match mer spelad)
Citera
2007-06-13, 09:26
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Är det inte ganska ointressant i årets tabell?

Jaha, bedömer vi lagen efter varje omgång nu? Så i denna "rekordjämna" Allsvenska är det så att om ett lag ligger elva denna omgång - då klassas man som bottenlag och vinner nästa omgång och ligger då teoretiskt sjua då är man plötsligt ett mittenlag?

Så fungerar inte min bedömning och jag inbillar mig att de flesta andras inte gör det heller. "Bottenlag" (eller vad man nu vill) är man efter en serie - eller efter flera års spelande, inte nio omgångar. Det är på gränsen till korkat att påstå att man är "topplag" (eller vad man nu vill) beroende på prestationen i enskilda omgångar.

EDIT: HIF är normalt - sedan återkomsten till Allsvenskan - i början av 1990-talet (???) inget bottenlag. Det är trams.
Citera
2007-06-13, 10:16
Medlem
Salorms avatar
Satt och läste Ekwalls blogg och mannen är ju totalt jävla genomblåst!
Att skriva att Pålle tycker det är ok att kasta in saker på domaren och kasta skit som aldrig förr på honom för att sen inte våga ta emot kritik själv. Pålle vart avvisad pga en klockre"h"n armbåge i nyllet på Johannesson och alla som såg matchen kunde se det på reprisen men det får enögda Ekwall till att ingen annan såg utom Pålle...
Sen att Hansson borde sättas på domarkurs och faktiskt hålla antingen samma nivå hela matchen eller inte döma alls är ganska självklart.. Pinsammare domare har jag inte sett i år på Stadion.

Härliga DIF-Familjen !
Citera
2007-06-13, 11:13
Medlem
Har en lokal morgontidning vars sportsidor alltid rapporterar Kalmar FF och de skriver tvärtom att Kalmar återigen slår ett topplag. Även om HIF, guldfavorit enligt en del, inte varit speciellt bra så kan de iallafall vara framåt. Går ju inte jämföra med Brommapojkarna och Trelleborg.

Drömde förresten i natt om fotboll och då stod det att Allsvenskan efter dessa omgångar redan var avgjord. Vi får hoppas att det bara var en mardröm och inte en profetia.
Citera
2007-06-13, 11:48
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Förvisso ligger HIF där de ligger, men jag tror att du borde tagga ned. HIF är inget bottenlag, även om de skulle sluta 8-12 i år är HIF inget "bottenlag". Trams.

Vi har tydligen olika definitioner på ”bottenlag”. Jag går efter tabellen, allt annat blir bara himmelssvävande romantiska illusioner utan verklighetsförankring.

Sett till såväl tabelläge som matchbild var det verkligen toppen mot botten igår. 10-1 i skott på mål går inte att snacka bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in