Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ärligt? Nog för att min åsikt möjligen präglas av en smula bitterhet, men jag håller med erikbe och Otto Flinck om att DIF var ganska dåliga, men ni hade tur i och med att IFK var ännu sämre. Kändes inte riktigt som att något av lagen hade någon spelidé, det var mest kamp, spring och långbollar utan något riktigt flyt.
/feldgrau
DIF har varit "ganska dåliga" i alla matcher vi har vunnit. Det har alla motståndare - möjligen HBK undantaget - menat och tillagt att "vi var sämre". Det håller inte i längden att påstå att vi är dåliga när vi nu leder serien, har gjort flest mål och släppt in nästan minst.
Tur? 3-0 mot TFF var tur, men att vi gör två mål i afton och ni ett var definitivt ingen tur. Att det sedan inte blev straff när er spelare satt ned och spelade handboll i straffområdet är er tur.
Spelidén? Att variera spelet är Siggis stora styrka. DIF verkar kunna spela på olika sätt både beroende på spelarmaterialet, ställningen i matchen och motståndet. Det ser jag som en klar styrka - möjligen att det avspeglas i att man inte ser "klara linjer". Jag kan inte redogöra för IFKs spelidé är, men den var fullkomligt fruktlös mot oss, om den nu användes i afton.
Kamp? Trots rätt många frisparkar och gula kort i afton måste jag säga att det var en ganska normal match.
Det jag konstaterade på läktaren var att ni försökte såväl långbollar som annat spel men att det inte resulterade i mer än två målchanser (skottet rakt på Dembo i första plus målet). TFF och Solna har försökt också - totalt fem klara målchanser på tre matcher. Det är en defensiv styrka.
Selakovic skulle nog göra bäst i att inte spela? Jag vet faktiskt inte vad han gjorde på planen. Kan Rehn låta honom springa omkring och vara totalt värdelös? Markus Berg - en pärla.
Nåja, vi leder, vi gör flest mål och har en fungerande defensiv.