2007-05-07, 20:59
Bannlyst
Inleder dåligt och vi får knappt röra bollen. De gör mål på frispark och trycket fortsätter. Sen lättar trycket och vi får ett mål efter ett kanonskott av ingen mindre än Robert Stoltz. Sen är det ganska jämt. IFE för spelet, men är ganska uddlösa.

I 45:e minuten får Anders Svensson trilla boll mot hela vår backlinje och går segrande ur striden och får iväg ett skott som Dembo ska ta men släpper in.

2-1 i paus.

IFE inleder vasst första kvarten av andra. Kusi-Asare byts ut mot Dahlberg och Batan mot Davids. I 59:e manglar Ottesen Holmén och jag får en tår i ögat. Det är så vackert. Ottesen tar sats 15 meter och hockeytacklar Holmén som faller till marken. Djurgården kliver in i matchen för första gången under den andra halvleken. Det tog bara 20 minuter...

Mattias Svensson tacklar Ottesen i 64:e minuten. Ser ut som en hård men schysst tackling. Men på reprisen ser man att Mattias sprattlar rätt ordentligt med benen när de båda ligger ner. Klart killen ska sparkas... Jävla svin. Han hör inte hemma på en fotbollsplan. Hugg huvudet av samtliga hans famljemedlemmar och skratta åt honom när han sitter där och gråter av förtvivlan.

Ful match och Ottesen är inblandad i det mesta. Tar och ger stryk. I 66:e ger Ottesen igen med en fot i ansiktet på en lätt hukad Mattias Svensson. Jag ryser av välbehag.

Dåligt spel i 65:e till 75:e minuten. Lite hawaii-fotboll. Kontring på kontring åt båda håll, men ingen håller särskilt hög klass. IFE tar så småningom hand om taktpinnen och fyller på bra. Mitt i detta kaos gör Djurgården ett offensivt byte och tar ut Ottesen och tar in Amoah.

I 78:e skarvar Dahlberg in en boll bakom Wiland och det står 2-2. Hoppet lever! Djurgården börjar trilla boll och spelet börjar ordna till sig från bägge sidor. Djurgården trycker på och går för seger. IFE lite skakad. Ingen vinnarkultur i det jävla skitlaget. Varifrån kommer IFE förresten? DIF's press ebbar ur och domarn blåser av.

Slutsats: 50% IFE-övertag, 30% hawaii-fotboll och 20% Djurgårdsuppstickning resulterar i 2-2. Jag är nöjd. En poäng på bortaplan är great succes om man är DIF.
Citera
2007-05-07, 20:59
Medlem
Treehorns avatar
Riktigt underbara resultat idag med, känns skönt. Elfsborg kryssar som vanligt och Dif kändes ofarliga, och sen då Gais vinst över HBK...Nu gäller det bara att vi krossar Bajen imoron så får den här omgången räknas som perfekt genomförd.
Citera
2007-05-07, 21:00
Medlem
Kuggarns avatar
Vasques mål var sanslöst snyggt. Alldeles för snyggt och en hemsk upplevelse för mitt redan krossade ÖSK-hjärta...
Citera
2007-05-07, 21:05
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ja om jag har lyckats tolka dom något förvirrade kommentatorerna rätt så gjorde Vasquez tydligen en utav Maradonas patenterade bakom stödjebenet skott, skall bli intressant att se hur det såg ut sedan.

Har sett målet nu. Jag tolkar det som att han vill slå - precis som Maradona - ett inlägg med foten bakom andra benet men misslyckas och bollen går turligt i mål.

Om det däremot var tanken att från början göra mål är det minst sagt en glassig balja.
Citera
2007-05-07, 21:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ja om jag har lyckats tolka dom något förvirrade kommentatorerna rätt så gjorde Vasquez tydligen en utav Maradonas patenterade bakom stödjebenet skott, skall bli intressant att se hur det såg ut sedan.

Det var ett klassiskt mål, en surrealistisk upplevelse.
Först på reprisen såg man hur det gick till.

Serieledning för Blåvitt nu, DIf tappar poäng i Borås och IFE har
svårt att vinna, psykologen nästa?
Citera
2007-05-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Har sett målet nu. Jag tolkar det som att han vill slå - precis som Maradona - ett inlägg med foten bakom andra benet men misslyckas och bollen går turligt i mål.

Om det däremot var tanken att från början göra mål är det minst sagt en glassig balja.

Ja jag har också precis sett det och är nog utav samma åsikt som dig, lite som Ronaldinhos frispark mot England när han grundlurar Seaman, bara han själv vet vad som var den egentliga tanken
Citera
2007-05-07, 21:09
Moderator
vfs avatar
Käcka enradare och smileys raderade, kamma er nu/Mod
Citera
2007-05-07, 21:11
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ja jag har också precis sett det och är nog utav samma åsikt som dig, lite som Ronaldinhos frispark mot England när han grundlurar Seaman, bara han själv vet vad som var den egentliga tanken

Exakt den parallellen jag gjorde när jag såg det.
Citera
2007-05-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Exakt den parallellen jag gjorde när jag såg det.

Det kommer med andra ord att bli en riktigt odödlig klassiker det här, vilken underbar måndag.
Citera
2007-05-07, 21:20
Medlem
feldgraus avatar
Jag tänkte bara slänga ur mig att vi kan lägga ner "årets mål"-diskussionen för den här säsongen va?

/feldgrau
Citera
2007-05-07, 21:28
Medlem
East Clintwoods avatar
Fyra mål, varav tre försvarsmissar - två grova (IFEs mål) och en tydlig (DIF).

Mål 1: Dembo - hur skall en frisparksmur stå? Gör om, gör rätt!
Mål 3: DIFs backlinje o Dembo - hur passivt kan ett försvar bli?
Mål 4: IFEs backlinje - DIF har bytt in Dahlberg, det märkte ingen i IFE, allra minst IFEs försvar.

Mål 2: Det enda målet som är resultatet av bra spel och som inget försvar i världen kan täcka upp mot är rackarrökaren (se där, fick jag till det ordet för andra gången idag!) av (för tillfället) före detta sopan Stoltz.

Borås stapplar vidare och det är ett sant nöje att vi robbade dem på tvenne poäng i afton.
Citera
2007-05-07, 21:36
Medlem
erikbes avatar
Visst är Vasquez mål ett inläggsförsök men ändå fantastiskt snyggt. I morgon lägger jag upp det på Youtube
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in