2007-04-20, 02:55
Medlem
Hanksters avatar
Som Djurgårdare får man erkänna att MFF och Blåvitt internationella meriter gör dom historiskt sett till Sveriges tungviktare.

Att AIK skulle vara ett storlag är lätt skrattretande. Två SM-guld sedan andra världskriget smäller inte alltför högt.
Citera
2007-04-20, 04:07
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Diskussionen dör ju direkt om folk bara hejar på sina lag. Man får försöka ha lite perspektiv, annars kan man ju chatta på egna lagets fan-sida.

Tycker dock Kahnweilers inlägg var rätt skoj.

- F.G

Exakt, själv hejar man på GAIS, mina argument vore dödsfödda innan de ens vore påtänkta.
Jag är stolt över vårat publikstöd, för ett par år sedan var vi nere och harva i tvåan men vi kom igen. Personligen tycker jag att vi är ett lag som tillhör Allsvenskan, men vad vi har för meriter? Äh, det är bara att käft... Än så länge
Sen kan man ju som DIF:are hävda att man är ett av Sveriges storklubbar.
Vänta och ge oss lite tid bara.....
Citera
2007-04-20, 09:31
Medlem
MeatAbstracts avatar
Storklubbsspektaklet var väl det mest intetsägande någonsin i denna tråd.

Starta en ny tråd om storklubbssmeket eller håll er till Allsvenskan i denna tråd.
Citera
2007-04-20, 09:50
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ok, det är alltså dom 5-10 senaste årens resultat som gör att man
räknas som en storklubb?

Men DIF spelade väl superettan 1999-2000 ?

För övrigt ligger DIF före både IFK, MFF och AIK i maratontabellen.
Superettans maratontabell vill säga.......

Fel. Solnalaget ligger före DIF i Superettans maratontabell.
Citera
2007-04-20, 09:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Storklubbsspektaklet var väl det mest intetsägande någonsin i denna tråd.

Starta en ny tråd om storklubbssmeket eller håll er till Allsvenskan i denna tråd.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=475237

gjorde så...
Citera
2007-04-20, 09:58
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Om du anser att detta inlägg gjort utav dig(före mitt)är tomt på invektiv och påhopp så är nog den här diskussionen dödfödd skulle jag tro.

När har jag kommit med några påhopp på dig förresten?

Annars så hoppas jag att du känner dig manad att bemöta mina argument som jag listade i det tidigare inlägget som du så smidigt har försökt att undvika att behöva bemöta hittils genom att spela stött.

Du har inte bemött ett enda av de fakta jag listade utan du sveper undan det likt även detta inlägg.

"Vart kommer eran nyvunna hybris och omisskänliga spydighet ifrån förresten?" Känns utsagan igen? Jag listar fakta (är det hybris) och du fortsätter utan några som helst (mot-)argument mot de fakta jag talar om respektive besvarar inga av de frågor jag ställt (är det spydigt att ställa frågor? Ja jösses ...).

Jag spelar inte stött, är bara trött på att du undviker att argumentera kring de fakta som jag ställer upp. Du talar om storlag som "känsla" - det är inte fel. Problemet är att man kan inte argumentera mot en känsla. Det jag gör är att visa på ett antal fakta om vad DIF faktiskt har preseterat genom åren. Det bemöter du med tystnad alternativt raljanta uttalanden.

Men visst, håll du fast vid din känsla - den har du definitivt rätt till, så fortsätter jag att tala om vad vi faktiskt presterat.
Citera
2007-04-20, 10:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Fel. Solnalaget ligger före DIF i Superettans maratontabell.

Japp, jag kom på det.

Det var gamla div1 som DIF var ljusår före MFF, AIK och IFK.
Citera
2007-04-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
De senaste tio åren har sju lag varit mer framgångsrika än IFK Göteborg. Ser inte hur Göteborg ska komma tillbaka till toppen heller. Iallafall inte inom fem år. Kanske kan arenan ändra på det.

Även om jag sällan håller med dig så brukar du ju ändå tänka till i dina inlägg, men här så.. Hur många trodde att Dif skulle vinna tre guld inom de närmsta 6 åren -99? Såg aik ut som ett allsvenskt topplag de första omgångarna 2005? Såg Elfsborg ut att dominera både ekonomiskt och sportsligt 2004? Elelr malmö 2000?

Lite tur med skador, vänliga finansiärer och så vipps, så har man en ställning som "framtidens storlag" på ett halvår. Nu är dif lite på deken, de trodde nog inte många 2003, men å andra sidan kan de med flax vinna hela skiten i år.
Det svänger jävligt fort idag.
Citera
2007-04-20, 13:30
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Som Djurgårdare får man erkänna att MFF och Blåvitt internationella meriter gör dom historiskt sett till Sveriges tungviktare.

Hoppas att det inte enbart gäller de internationella meriterna, utan även de nationella meriterna, som gör att du tycker MFF och IFK är de största tungviktarna inom svensk fotboll.
Citera
2007-04-20, 15:00
Medlem
williamwallaces avatar
Apropå hur kända de svenska klubblagen är utomlands. -----> http://img143.imageshack.us/my.php?image=mffiniceic5.jpg

Bilden är tagen i Nice för något år sedan.
Citera
2007-04-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Apropå hur kända de svenska klubblagen är utomlands. -----> http://img143.imageshack.us/my.php?image=mffiniceic5.jpg

Bilden är tagen i Nice för något år sedan.

http://vgarchiv.orf.at/austria/de/specials/themenweg/fotos/bunker_gr.jpg

Ni är även kända i österrike, kanske i hela tyskland också?
Citera
2007-04-20, 15:25
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who1907
http://vgarchiv.orf.at/austria/de/specials/themenweg/fotos/bunker_gr.jpg

Ni är även kända i österrike, kanske i hela tyskland också?

Säg till om jag ska skratta.

Om du syftar på arenan, så vänta bara till den nya står klar. Första spadtaget på måndag förresten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in