2007-01-03, 20:10
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Om man är uppvuxen med detta så är det garanterat svårare än för dig eller mig att bara säga "Eh..? Tror inte det farsan, va?!"

Kanske innebär detta något ganska drastiskt i hennes liv (anses vara "död", hotas etc). Det största frågetecknet i detta är ju att hon är skild dock? Vad är historien?

Du har visserligen rätt att varken du eller jag kan säga - Nej, såhär är det, eftersom vi inte har tvingats sitta i denna diskussion. Men man undrar ju ändå, ÄR det då kärlek, eller bara för att göra pappa glad?

Annars låter det som om Jazzil verkar ha kommit på en möjlig förklaring. Disskutera om det bara var ett bra knull eller om det är kärlek som gör att man kan gå över eld och vatten för......
Citera
2007-01-03, 20:31
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Ingen som funderat om att tjejen bara snackar skit?

1. Kan ju vara så att hon märker att det inte fungerar med en 21 årig kille, så istället för att berätta att hon dumpar honom så ljuger hon ihop det här.

2. Hon kanske bara leker med killen. Nu så har hon lekt färdigt och drar någon spökhistoria för killen så han inte vågar fortsätta umgås med henne.

Nu kan det självklart vara så att tjejen talar saning och är väl mest troligast också.
Men jag tycker mest synd om tjejen som inte har en pappa som älskar henne utan enbart bryr sig om sin egen egoistiska tankar om vad hans gubbkompisar tycker om detta.

Om hon ljuger så är hon ju ändå inte värd att ha!
Citera
2007-01-03, 21:41
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaLoTiNa
Om hon ljuger så är hon ju ändå inte värd att ha!

Troligvis inte. Men om hon talar sanning om att hon blir bortgift är anledningen till att hon ljög från början kanske för hon ville känna känslan att leva ett riktigt liv där hon får bestämma själv vem hon blir förälskad i.
Citera
2007-01-03, 21:50
Medlem
vill verkligen tacka alla som svarat på denna tråd..
helt underbara ni är som ens bryr er om min situation...

jag vet inte heller vad jag ska göra..
dumpa henne nu och leva mitt liv och sen träffa henne om hon ens kommer tillbaka..

eller ska jag vara med henne tills hon åker?!
jag älskar den här tjejen för mycket för att bara lämna henne
Citera
2007-01-03, 23:01
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
vill verkligen tacka alla som svarat på denna tråd..
helt underbara ni är som ens bryr er om min situation...

jag vet inte heller vad jag ska göra..
dumpa henne nu och leva mitt liv och sen träffa henne om hon ens kommer tillbaka..

eller ska jag vara med henne tills hon åker?!
jag älskar den här tjejen för mycket för att bara lämna henne

Om det inte är allt för jobbigt så kan du ju umgås med henne då du ändå kommer säga "adjö" i slutändan. Nu när du ändå har en tjej så har du ju möjligheten att göra allt du vill göra innan hon drar. Du kommer ju ändå komma i ett läge då det är "hejdå" oavsett. Dessutom kommer det bli lättare att hantera sorgen då du vet att hon inte finns "inom räckhåll", om du förstår mig.

Dessutom, brukar det inte vara "goodbye-sexet" som brukar vara det bästa? Jag menar, romantiskt sett osv.?
Citera
2007-01-04, 00:35
Medlem
Du verkar vara duktig på internet brudar...fan va e d me dig? Det kryllar heta tjejer på PA å lunar... Inte bara det, det finns ju knullkontakt.se å en massa jävla grejer du kan vända dig till...du e 20 bast, dom ljuvaste dagarna i livet, för dig är det bara en fas, för henne är det slutet... Häng inte läpp för henne..du kommer skratta åt det här medans du blejzar en fet me dina barnbarn...hehehe..
Citera
2007-01-04, 13:31
Bannlyst
Enkla Lösningar

1. Får Du pumpa? Antagligen eftersom hon varit gift & inte är oskuld. Argumentet litet dåligt eftersom annars kunde hon sprida ut att hon inte är oskuld & då borde nya mannen inte vilja ha henne.

2. Varför skilde hon sig? Såldes hon av sina föräldrar för att få in en invandrare till?

3. Hur mycket pengar är inblandade denna gång? Äktenskapsförmedlingarna mot PUT är Big Business för invandrarna.

4. Gift Dig med henne kvickt som fan. Man får & kan inte gifta sig två ggr. Ni kan gifta Er i hemlighet & låta bomben brisera hos hennes familj då papprena är klara. Tji Fick Utlänningen!!!
Citera
2007-01-04, 14:28
Bannlyst
Vad lär vi oss av detta?

// Roger P.
Citera
2007-01-04, 16:03
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vad lär vi oss av detta?

// Roger P.

Med andra ord: Sunt förnuft.
Citera
2007-01-04, 16:17
Medlem
Offices avatar
Förstår inte hur man kan acceptera att bli bortgift. Idioter, helt klart.
Citera
2007-01-04, 16:19
Medlem
filofaxs avatar
Edit: felpost!
Citera
2007-01-04, 16:26
Medlem
DrDoktors avatar
Jag skulle gärna vilja veta vilken inställning tjejen har till det här.
som svenska med auktoritetsfobi har jag så otroligt svårt att förstå hur man bara kan acceptera ett sånt här öde. även om familjen säger upp all kontakt osv, måste ju det rimligen vara bättre än att bli borgift med nån man aldrig haft känslor för.

vad händer om hon protesterar?

har hon några vettiga släktingar? systrar eller andra som inte är så traditionsbundna?

Vill hon stanna i sverige? hur länge har hon bott här, har hon några minnen av libanon? ( jag förutsätter att det är därifrån familjen kommer)

vill hon stanna i sverige med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in