2007-01-03, 12:25
Medlem
Hej på er alla!

I juni så fick jag kontakt med en tjej på ungdomssajten "Playahead"
det stod att hon var 21 år gammal...
jag blev intresserad av hennes utseende och tyckte hon såg spännande ut.
jag chansade att skriva ett inlägg, vilket hon besvarade

Efter lite drygt en månads intensiv kontakt på sajten så delade vi våra msn adresser med varanndra.
vi chattade dagligen på msn och ett större intresse väcktes.

Efter lite drygt en månad till så gav jag mitt nummer till henne
det var endast hon som kunde ringa till mig eftersom hon hela tiden ringde från hemligt nummer...

Efter ca 2½ månad så träffades vi i 10 min hjärtat bulltade och jag hoppades verkligen på att det skulle klicka för oss båda.
vilket de gjorde.
hon kom förbi jobbet och hade ont i knät... jag tog in henne på en avlägsen plats och plåstrade om hennes knä.

efter några dejter så blev vi tillsammans.
den 8 september så blev vi ett par.

Enda grejen var väl att hon är muslim så vi var tvugna att hålla de hemligt..
men jag var kär och klagade inte så mycket på det.
utan vi träffades 1 gång och ibland 2 gånger i veckan och hittade på olika skojjiga saker.

NUUUUU! den 1 januari så släpper hon bomben

1: hennes pappa är i libanon för att fixa henne ett hus o man
2: hon ljög om sin ålder.. hon är 26 och inte 21... skall tilläggas att jag är 20
visst hon gjorde det för hon trodde väll att jag skulle springa min väg... men ÄNDÅ
3: jag är halv turk och halv svensk... och hon sa att det inte spelade någon roll för hennes familj.. utan att jag hade en stoooor chans att få gifta mig med henne.
4: hon har sedan tidigare varit gift en gång.... som hon aldrig sa till mig...

MEEEN... trots alla lägner så älskar jag henne och hon är verkligen mitt allt.
men nu står det klart att
DET ALDRIG KOMMER BLIR VI 2...

hennes ego tog över och hon ljög för mig och inbillade mig att jag hade en chans...

JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA NU...
hon åker i sommar... blir gift och sen kommer hon aldrig mer tillbaka..

var bara tvugnen att skriva av mig
Citera
2007-01-03, 12:32
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Så tanten blir bortgift till en man som hennes farsa fixat åt henne och ska skicka iväg henne till Libanon, och det är dig det är synd om?
Citera
2007-01-03, 12:35
Medlem
Frostblends avatar
Vilken jävla röra... lider med dig
Citera
2007-01-03, 12:36
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA NU...
hon åker i sommar... blir gift och sen kommer hon aldrig mer tillbaka..

Vad har vi sagt om att involvera oss med muslimer? Problem kommer som ett brev på posten.

Stor chans att hennes familj skulle godkänna dig för giftermål..hahahaha, jävla stenåldersmänniskor!
Citera
2007-01-03, 12:38
Medlem
filofaxs avatar
Lite dum fråga kanske.. Men vad skulle hända om hon sa nej till sin pappa och presenterade dig som sin pojkvän?
Så hon får inte välja vem hon gifter sig med, däremot så får hon skilja sig..?
Citera
2007-01-03, 12:39
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Men vad skulle hända om hon sa nej till sin pappa och presenterade dig som sin pojkvän?

Syra, knivar, våld, "frivilliga" hopp från balkonger ja mer kan du nog räkna ut själv.
Citera
2007-01-03, 12:40
Medlem
killed by Lifes avatar
Dryg situation för er båda. Det finns väl inte så mycket annat att göra än att försöka börja jobba bort henne. Det kommer förmodligen inte bli lätt nej men du ser inte ut att ha något val såvida du eller hon inte vill ha en kniv i nacken.

Jag kanske är fördomsfull, men när farsan är på brudgumscharter i hemlandet så brukar det inte handla om världens mest liberala och förstående föräldrar.
Citera
2007-01-03, 12:47
Bannlyst
Äh, ring på dören och presentera dig för fars gubben. Om du nu älskar tjejen så borde du fan redan ha gjort det. Skäms på dig, fegis.
Citera
2007-01-03, 13:00
Medlem
om hon presenterar mig för sin familj så skickar de ner henne till libanon
men jag har sagt de till henne... bättre att försöka än att senare sitta o tänka
undra vad som hade hänt?!?!

men hon vill inte...
nu på fredag är det sista dagen som vi ska ses antagligen...
sen så ska vi inte träffas något mer... för jag känner personligen att jag orkar inte ha det här i tankarna ända tills sommaren...

alltså kärlek gör en blind helt klart!
hon lurade mig o tro att jag hade chans för hon vågade inte berätta att jag aldrig skulle ha en chans...

jag är sjukskriven från jobbet idag, för att jag ville tänka igenom de här..
men jag känner nu att de fan skulle varit bättre o gå och jobba...

helt ärligt, så vet inte vad jag ska göra
Citera
2007-01-03, 13:11
Bannlyst
Ja vafan. Ta en changs oavsätt vad hon säger. Om konsekvensen blir att hon blir satt på nästa plan till Libanon så spelar det ju inte så stor roll för dig med tanke på den nuvarande situationen ändå leder till det. Menar hon ska ändå dit i sommar eller nu, du ska ju endå inte träffa henne mer. Så om hon blir skickad i morgon eller till sommmaren så har det ingen praktisk skillnad för dig.

Så ta en changs, kan ju mycket väl vara så att hon har shyssta föräldrar som förstår situationen.

Man ska inte lita på FBare som tror att alla invandrare är hedersmördare som står och väntar i hallen på att en liten svenne ska råka förirra sig över trösklen.

Så ta en changs, du har inget att förlora!
Citera
2007-01-03, 13:17
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Så ta en changs, kan ju mycket väl vara så att hon har shyssta föräldrar som förstår situationen.

Men vad är det du står och säger människa?!

Hennes farsa har åkt ner till öknen för att likt en bilsäljare hitta den bästa "köparen" åt sin dotter och du står här och säger att hennes föräldrar kanske är shyssta och förstående!?

Vad tror du oddsen är?

Det enda som kan komma av att han bekänner är att hon blir bortsåld direkt och han får släkten efter sig.

Arrrr blir så jävla förbannad på dessa stenåldersseder...

Vad är det för jävla sätt att sälja iväg döttrarna utomlands när man valt att bo i Sverige?!
Vafan gå till Polisen The Butcher senast jag kollade var tvångsäktenskap olagligt i Sverige.
Citera
2007-01-03, 13:21
Medlem
zizacons avatar
herregud...vill du ha henne får du göra nåt åt det, annars får du hitta en annan tjej. Just det här verkar väldigt bökigt, du inser förhoppningsvis att hon kommer behöva ge upp en hel del för din skull..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in